Te laat op het werk?
donderdag 20 december 2018 om 16:14
Sommige mensen zijn gewoon heel erg goed in moeilijk doen en zijn ook bijna niet tevreden te stellen. Als jij bewijs hebt van dat jouw trein niet reed of wat ook, dan is het echt overmacht en moet ze gewoon d'r klep houden.ViataFlowee schreef: ↑20-12-2018 16:13Het was geen werkdag maar inwerkdag met gesprekken. Dus ik was RUIM op tijd vertrokken echt een uur van te voren....mijn collega was boos ...heel awkward
donderdag 20 december 2018 om 16:21
RosesAreRed schreef: ↑20-12-2018 16:17Kan gebeuren, maar laat zien dat je het zelf ook heel vervelend vindt.
Fijn dat je weer aan het werk bent, Nicole.
Ja, nu je het zegt!
donderdag 20 december 2018 om 16:41
Hahaha oh oh ik dacht het...... jij zei het hahaha
donderdag 20 december 2018 om 16:53
Met OV kun je er niet altijd wat aan doen. Ik reisde 'maar' een uur en een kwartier. Het is een traject waar veel suicide voorkomt en regelmatig was daardoor s ochtends het hele treinverkeer flink ontregeld. Je kon dan wel omreizen maar daar zaten de treinen op zo'n moment zo vol dat je vaak een paar treinen moest wachten voor je er in paste.
Dan kon ik ook zo een paar uur later zijn. Gelukkig geen gedoe mee gehad omdat ik normaal altijd op tijd was. Maar het is gewoon overmacht, je kunt niet drie uur eerder van huis gaan voor het geval dat het verkeer weer ontregeld is.
Wat hier wel hielp is meteen op het moment dat ik wist dat er vertraging was, even appen. Dan konden we besluiten of thuiswerken beter was, en was het duidelijk dat ik wel op tijd op het station was.
Dan kon ik ook zo een paar uur later zijn. Gelukkig geen gedoe mee gehad omdat ik normaal altijd op tijd was. Maar het is gewoon overmacht, je kunt niet drie uur eerder van huis gaan voor het geval dat het verkeer weer ontregeld is.
Wat hier wel hielp is meteen op het moment dat ik wist dat er vertraging was, even appen. Dan konden we besluiten of thuiswerken beter was, en was het duidelijk dat ik wel op tijd op het station was.
Je kunt méér.
donderdag 20 december 2018 om 18:17
Trein aansluiting was 10 min later
donderdag 20 december 2018 om 18:21
Het gaat meer om het nieuw zijn in de team. Ik moest 10.00 in amsterdam zijn en vertrok al om 7 van huis. Ruim op tijd zou je denken...ik wil namelijk niet dat ik eruit getrapt wordt...vanwege 1x te laat zijn tijdens proeftijd.GinnyJones schreef: ↑20-12-2018 16:14Sommige mensen zijn gewoon heel erg goed in moeilijk doen en zijn ook bijna niet tevreden te stellen. Als jij bewijs hebt van dat jouw trein niet reed of wat ook, dan is het echt overmacht en moet ze gewoon d'r klep houden.
donderdag 20 december 2018 om 18:25
Waar woon je dan?ViataFlowee schreef: ↑20-12-2018 18:21Het gaat meer om het nieuw zijn in de team. Ik moest 10.00 in amsterdam zijn en vertrok al om 7 van huis. Ruim op tijd zou je denken...ik wil namelijk niet dat ik eruit getrapt wordt...vanwege 1x te laat zijn tijdens proeftijd.
donderdag 20 december 2018 om 18:27
2 x al dusViataFlowee schreef: ↑20-12-2018 18:21Het gaat meer om het nieuw zijn in de team. Ik moest 10.00 in amsterdam zijn en vertrok al om 7 van huis. Ruim op tijd zou je denken...ik wil namelijk niet dat ik eruit getrapt wordt...vanwege 1x te laat zijn tijdens proeftijd.
Ik was er al wel klaar mee
donderdag 20 december 2018 om 18:31
Nou nu denk ik dus dat ze mij los gaan laten. Het was 2x echt per ongeluk en niet express. Enige tips hoe ik dit kan fixen? ik doe mijn werk uitstekend volgens hun.
donderdag 20 december 2018 om 20:04
ViataFlowee schreef: ↑20-12-2018 18:31Nou nu denk ik dus dat ze mij los gaan laten. Het was 2x echt per ongeluk en niet express.
Dat zou best kunnen.
donderdag 20 december 2018 om 20:09
Tja als je iemand aanneemt die buiten de stad woont en afhankelijk is van het OV, kan je er op rekening dat die persoon wel eens te laat gaat komen. Meteen bellen en aangeven dat er geen treinen rijden/dat je vertraging hebt lijkt me het enige dat je kan doen. Beetje raar dat je collega zo boos wordt.
donderdag 20 december 2018 om 20:53
1x was precies hetzelfde probleem. 2e x vandaag dus weer....ik was niet echt te laat we hadden pas een afspraak om 11.30 en ik moest daar om 9m30 zijn...waarom weet ik ook niet. IK was er om 10m45...ik moest van tilburg naar amsterdam. Was al 7 uur op station eerste twee treinen vielen uit...trein waar ik in zat stond eerst 20 min stil en daarna was het defect verklaard en moest ik overstappen in denhaag waar vervolgens nog een keer mijn trein stil stond. Het was meer dat mijn collega het niet leuk vond voor mij want zo kwam ik slecht over bij de team in amsterdamAardvarkentje schreef: ↑20-12-2018 20:09Tja als je iemand aanneemt die buiten de stad woont en afhankelijk is van het OV, kan je er op rekening dat die persoon wel eens te laat gaat komen. Meteen bellen en aangeven dat er geen treinen rijden/dat je vertraging hebt lijkt me het enige dat je kan doen. Beetje raar dat je collega zo boos wordt.
donderdag 20 december 2018 om 21:02
Jawel maar ik wil aan de slag daar. Ik verdien echt goed! Alleen ik ben nu bang dat ik mijn baan kwijt ga raken. Ik woon in Tilburg maar werk in Rotterdam. Zal ik echt jammer vinden, vooral door zo een vetraging. Het komt gewoon niet echt betrouwbaar over.
donderdag 20 december 2018 om 21:04
Ga er dan zo snel mogelijk met je leidinggevende in gesprek en leg het uit.ViataFlowee schreef: ↑20-12-2018 21:02Jawel maar ik wil aan de slag daar. Ik verdien echt goed! Alleen ik ben nu bang dat ik mijn baan kwijt ga raken. Ik woon in Tilburg maar werk in Rotterdam. Zal ik echt jammer vinden, vooral door zo een vetraging. Het komt gewoon niet echt betrouwbaar over.