Werk & Studie alle pijlers

Terug gaan werken?

06-08-2011 17:04 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan het begin van dit jaar ben ik met veel enthosiasme begonnen aan een nieuwe baan. De baan zelf is en was helemaal geweldig! De collegae zijn echter verre van geweldig... Na een maand zat ik al bij mijn bazin dat het tussen mij en mijn directe collega niet ging. Op dat moment door een gesprek tussen mij, haar en mijn bazin opgelost. 2 maanden verder weer hetzelfde probleem en dit bleef zich zo herhalen. In maart had ik een week vakantie en heb die laten vervallen omdat haar moeder overleed in die tijd en er anders niemand op de afdeling die ik samen met haar deed was. Later heb ik die alsnog genomen in Mei met als gevolg dat ik mij door de situatie zo naar voelde, had gewoon hartkloppingen bij het idee terug te moeten en weer een hele emmer met negativteit over mij heen te krijgen, dat ik echt niet meer terug wilde.Natuurlijk snap ik dat waar er 2 ruzie hebben er 2 schuld hebben maar zij deed altijd heel erg negatief elke dag weer, kleine foutjes heel groot uitvergroten etc. Voelde me zo onzeker op de werkvloer en klein. Na een telefonisch gesprek met mijn bain ben ik uiteindelijk toch terug gegaan. De situatie verbeterde echter geheel niet. Gesprekken met haar alleen met mijn bazin en gedrieën losten uiteindelijk niets op. Voor even maar na een paar dagen waren we weer net zo ver als ervoor. In het begin steunnde mijn bazin me echt maar ik had het gevoel dat dit na verloop van tijd minder werd en voelde me niet gesteund. Vorige maand heb ik ontslag genomen. Ja ik weet het niet zo slim als je eigenlijk nog geen ander werk hebt maar ik zag het echt niet meer zitten om nog langer te werken voor dit bedrijf. Nu moet ik eigenlijk nog 7 werkdagen maar ben nu 3 dagen ziek. En ik denk er dus over om niet meer terug te gaan, ik gebruik deze tijd liever om nog verder te zoeken naar een baan (gelukkig heb ik nog tot september om een nieuwe baan te vinden). En hoewel de situatie voor mij verbeterd is sinds bekend is dat ik opstap zie ik er flink tegenop om terug te gaan. Wie heeft er voor mij advies?

x
Kom op zeg! Geef jezelf een schop onder je kont en ga die 7 dagen gewoon netjes werken. Dat je het uberhaupt moet vragen!
Kiezen op elkaar en gaan natuurlijk. Dat je het niet leuk vindt, dat kan. Maar kom nou, lees je eigen post eens terug. En dan met name het stukje onderaan. 'Ik moet nog 7 dagen werken, ik denk er over om niet meer terug te gaan, ik gebruik deze tijd liever om een nieuwe baan te vinden'. En dan laat ik het stukje waarin je heel toevallig ook al 3 dagen van deze 7 dagen ziek bent zelfs nog even zitten.

Ik heb ook wel eens geen zin, omdat ik wat anders wil doen. Dikke pech. Je moet nog 7 dagen, dat lijkt me goed te overzien. Waar ben je bang voor?
Je ontvangt toch ook salaris over die 7 dagen? Daar hoort een werkprestatie tegenover te staan. En als je niet ziek meer bent, dan kun je die prestatie dus prima leveren.
Overleg met HRM. Geef aan wat en waarom. Heb ik ook gedaan in een bijna zelfde situatie. Ik moest nog een maand, maar mocht na 2 dagen, als alle losse eindjes afgewerkt waren, zonder behoud van loon, dat dus wel, uit dienst. Lukt dat niet, gewoon gaan, rug recht en in gedachten een lange neus maKen. Maar meld je niet ziek, hou de eer aan jezelf..
Ik lees: mauw mauw mauw. Lekker werken vanaf maandag, niet zeuren.
Wat eten we vanavond?
Waar je aan begint, maak je af, zo simpel is het.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Hoe oud ben je?

12?

Djeez wat gedraag jij je als een kleuter zeg!

Gewoon even kiezen op elkaar en doorzetten

Wordt je hard van zei mijn moeder vroeger altijd

Krijg je niets van, ja een beetje levenservaring en die is dan gratis!

Ziekmelden doen mensen die ziek zijn.

Wat jij dus wilt gaan doen is profiteren

Als je inderdaad niet meer kan dan zou ik het zo oplossen als Its heeft gedaan.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dus je laat over je heen lopen door je collega, kom op zeg!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Het gaat om 7 dagen. Als het nou nog om 7 jaar ging.....
quote:Nelletje schreef op 06 augustus 2011 @ 17:08:

Kom op zeg! Geef jezelf een schop onder je kont en ga die 7 dagen gewoon netjes werken. Dat je het uberhaupt moet vragen! Hmmm...ja je hebt gelijk...moment van zelfmedelijden...
Zelfmedelijden?? Doe niet zo slachtofferig zeg. Bah.
je verwacht toch ook betaalt te krijgen voor die dagen? Dan hoor je er ook voor te werken
Als ik letterlijk ziek wrd van mijn collega ging ik niet meer heen, want je hebt je best gedaan om dit te veranderen en dat is niet gelukt. Jammer voor je baas, maar mijn geestelijke gezondheid gaat dan echt vóór.
Heb je je afgevraagd hoe het kwam dat je binnen 1 maand al problemen had?
Waarom gaat het niet tussen jou en je directe collega?
quote:Nelletje schreef op 06 augustus 2011 @ 17:44:

Zelfmedelijden?? Doe niet zo slachtofferig zeg. Bah.

Mobbing op de werkvloer kan enorm ver gaan. Het is inderdaad vaak een wederzijds communicatieprobleem, maar als één van beide nieuw is delft die gewoon het onderspit. Soms is het zelfs een heel team dat het doet.

In een nieuwe baan kun je het proberen te voorkomen door open te staan voor je collega's en met in ieder geval een van hen wat intensiever contact te krijgen zodat je wat sneller onderdeel van het team wordt. Als mensen je goed kennen kun je je ook wat meer profileren.

Als je al jaren een vaste baan hebt is het misschien moeilijk voor te stellen hoe dit voelt maar ook ik ben dit tegengekomen en het is ontzettend zwaar. Als je (in deze tijd) veel flexwerk doet kom je ook een keer op een minder gastvrije werkplek terecht. Vaak merk je het al als mensen verzuchtend: oh, wéér een nieuwe (uitzendkracht) Ik ben ook (zonder loon) weg gegaan naar een nieuwe baan. Dus ik vind dat TO zich niet ziek moet houden maar gewoon overleggen of ze vast weg mag.
quote:Aubrey schreef op 06 augustus 2011 @ 17:50:

Heb je je afgevraagd hoe het kwam dat je binnen 1 maand al problemen had?Dat is heel goed mogelijk zonder dat het aan TO ligt, bijv. omdat die dame een trut is, geen zin heeft in weer een nieuw gezicht of omdat ze zelf in de knoop zit.
quote:Nelletje schreef op 06 augustus 2011 @ 17:44:

Zelfmedelijden?? Doe niet zo slachtofferig zeg. Bah.Ik vind eerlijk gezegd dat ze hier wel recht op heeft, want ze heeft namelijk niet voor niets ontslag genomen. Het water stond haar dus vast aan de lippen, anders doe je dat niet zonder eeen nieuwe baan te hebben.
Zo, jij trekt het wel meteen in het extreme Eefje. Mobbing op de werkvloer.

Het gaat om 7 dagen die nog over zijn. 7 dagen! Geen 7 maanden of 7 jaar.

Wat is dat toch tegenwoordig?? Sinds wanneer is het in om je maar ziek te melden als je de laatste loodjes van je baan niet meer wilt doen? Wat is er mis met een beetje ballen tonen en gewoon je afspraken nakomen?
Dit speelt al een jaar en dan kunnen de laatste 7 dagen een onoverkomenlijke berg lijken.

Even praktisch gezien: wat is het nut dat ze nog komt terwijl iedereen weet dat ze weg gaat en zich rot voelt? Wat is het nut van deze zeer calvinistische laatste kwelling?
Iris, ze is er begin dit jaar begonnen dus dit heeft zich afgespeeld in maximaal 7 maanden.

Wat dacht je van gewoon haar werk netjes afmaken en afronden?
Iris, we weten niet precies hoe het is gegaan. Persoonlijk vind ik het erg snel om binnen een maand al problemen te hebben. Als je nieuw bent zul je je (in redelijkheid) aan moeten passen. Of je moet als veranderingsmanager zijn aangenomen, dan hoort het erbij om mensen tegen de haren in te strijken.
Zoals ik al zei: dat vind ik calvinistische zelfkwelling.

Als ze een gebroken been had gehad mocht ze wel thuis blijven, maar nu het psychisch is moet ze haar kiezen op elkaar doen. Ik vind dat onzin.
quote:Aubrey schreef op 06 augustus 2011 @ 18:10:

Iris, we weten niet precies hoe het is gegaan. Persoonlijk vind ik het erg snel om binnen een maand al problemen te hebben. Als je nieuw bent zul je je (in redelijkheid) aan moeten passen. Of je moet als veranderingsmanager zijn aangenomen, dan hoort het erbij om mensen tegen de haren in te strijken.Aan het feit dat haar baas haar eerst steunde proef ik dat die dame het probleem is met haar negatieve gedrag, niet TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven