Werk & Studie alle pijlers

Terug gaan werken?

06-08-2011 17:04 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan het begin van dit jaar ben ik met veel enthosiasme begonnen aan een nieuwe baan. De baan zelf is en was helemaal geweldig! De collegae zijn echter verre van geweldig... Na een maand zat ik al bij mijn bazin dat het tussen mij en mijn directe collega niet ging. Op dat moment door een gesprek tussen mij, haar en mijn bazin opgelost. 2 maanden verder weer hetzelfde probleem en dit bleef zich zo herhalen. In maart had ik een week vakantie en heb die laten vervallen omdat haar moeder overleed in die tijd en er anders niemand op de afdeling die ik samen met haar deed was. Later heb ik die alsnog genomen in Mei met als gevolg dat ik mij door de situatie zo naar voelde, had gewoon hartkloppingen bij het idee terug te moeten en weer een hele emmer met negativteit over mij heen te krijgen, dat ik echt niet meer terug wilde.Natuurlijk snap ik dat waar er 2 ruzie hebben er 2 schuld hebben maar zij deed altijd heel erg negatief elke dag weer, kleine foutjes heel groot uitvergroten etc. Voelde me zo onzeker op de werkvloer en klein. Na een telefonisch gesprek met mijn bain ben ik uiteindelijk toch terug gegaan. De situatie verbeterde echter geheel niet. Gesprekken met haar alleen met mijn bazin en gedrieën losten uiteindelijk niets op. Voor even maar na een paar dagen waren we weer net zo ver als ervoor. In het begin steunnde mijn bazin me echt maar ik had het gevoel dat dit na verloop van tijd minder werd en voelde me niet gesteund. Vorige maand heb ik ontslag genomen. Ja ik weet het niet zo slim als je eigenlijk nog geen ander werk hebt maar ik zag het echt niet meer zitten om nog langer te werken voor dit bedrijf. Nu moet ik eigenlijk nog 7 werkdagen maar ben nu 3 dagen ziek. En ik denk er dus over om niet meer terug te gaan, ik gebruik deze tijd liever om nog verder te zoeken naar een baan (gelukkig heb ik nog tot september om een nieuwe baan te vinden). En hoewel de situatie voor mij verbeterd is sinds bekend is dat ik opstap zie ik er flink tegenop om terug te gaan. Wie heeft er voor mij advies?

x
quote:iris1969 schreef op 06 augustus 2011 @ 18:28:

[...]

Eens, de pestkop blijft hier zitten en het slachtoffer verdwijnt. Zoals meestal het geval is.Waar lees jij dat ze gepest is?? Ik lees alleen dat collega negatief is en fouten uitvergroot.
Ik kan me best voorstellen dat als je na 7 niet zulke fijne maanden eindelijk de knoop hebt doorgehakt heel erg opziet tegen die laatste zeven dagen. Heb je nog heel veel werk liggen?

Ik zou ook inderdaad overleggen met PZ en je bazin en als je je werk in kortere tijd kan afmaken en overdragen, stoppen. Dan heb je het in ieder geval wel netjes achtergelaten.

Sterkte met de laatste loodjes
En die conclusie trek je op basis van wat Iris? Iedereen gaat hetzelfde om met pestgedrag?
Iris, ik lees in de OP niet of dat het pesterij betreft of professionele verschillen. Pesterij is klote, professionele verschillen horen er soms bij.

Niettemin TO, het is rot voor je. Succes.
quote:friezinnetje schreef op 06 augustus 2011 @ 18:35:

[...]

Waar lees jij dat ze gepest is?? Ik lees alleen dat collega negatief is en fouten uitvergroot.Dat is ook een vorm van pesten, namelijk je zelfvertrouwen zodanig ondermijnen totdat je weg gaat.
TO kun je anders nog eea verduidelijken?
@ Miss Janet

Hoe denk je er nu zelf over? Ga je het gesprek nog aan om een oplossing te bedenken of ga je je ziek melden? Zou je je werk eventueel thuis nog kunnen afronden die 7 dagen?
quote:Aubrey schreef op 06 augustus 2011 @ 18:36:

Iris, ik lees in de OP niet of dat het pesterij betreft of professionele verschillen. Pesterij is klote, professionele verschillen horen er soms bij.

Niettemin TO, het is rot voor je. Succes.Dit zijn geen professionele verschillen, maar een persoonlijke issue van die dame richting TO, dat lijkt me wel duidelijk uit haar posts.
Zeven dagen líjkt te overzien, maar ik heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad.. Bij mij betrof het een collega met een psychische aandoening, die zijn directe collega's bedreigde (een van mijn collega's heeft ie met een schaar bedreigd, mij en de rest vooral met woorden), het werken onmogelijk maakte door alles, maar dan ook alles, zuchtend uit je handen te trekken en het op zijn manier op te lossen, schelden, boos worden om niets.. Het was gewoon heel eng. Direct leidinggevende was al driekwart jaar af en aan ziek of had weer een sterfgeval in de familie of god-weet-wat.. De volgende laag heeft het een half jaar met pappen en nathouden weten te rekken en toen ging ze met zwangerschapsverlof...

In die periode moest ik ook alleen met hem op een andere locatie werken (waar verder ook geen anderen aanwezig waren) en dat heb ik geweigerd. Ik vertrouwde deze man echt niet... Dat ging een tijdje goed, en toen kwam de klad er weer in.. Er was ondertussen niemand meer om hierover te praten en ten einde raad ben ik naar de bedrijfsarts gestapt. Deze heeft (toen ik echt in tranen bij m zat) de situatie als onwerkbaar verklaard en mocht ik (betaald) thuis op zoek naar een andere baan. Ik vond het niet echt leuk, want het voelde als opgeven, maar ik was zó bang om naar het werk te gaan... Overigens was dit een overheidsfunctie.

Ik begrijp TO dus wel, soms kan iets zover komen dat die paar dagen een onoverkomelijke berg ellende lijken.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Nelletje schreef op 06 augustus 2011 @ 18:36:

En die conclusie trek je op basis van wat Iris? Iedereen gaat hetzelfde om met pestgedrag?

Nee, maar uit jouw eigen tekst lees ik duidelijk dat je dit nog nooit langdurig ervaren hebt.

Ik wel. Toen ik beheerder van een asiel werd heeft de assistent-beheerder uit kift en jaloezie mijn leven zuur gemaakt (dat gaf ze later zelf toe). A living hell . Ik ben dus de laatste maand overspannen thuis gebleven.
quote:iris1969 schreef op 06 augustus 2011 @ 18:37:

[...]

Dat is ook een vorm van pesten, namelijk je zelfvertrouwen zodanig ondermijnen totdat je weg gaat.

Ik denk dat het dan handiger is om zelf wat sterker te worden en je niet alles aan te trekken. Want als het kleine foutjes zijn (zoals TO zegt) dan moet je je daar dus helemaal niet druk om maken. Maar ik lees in OP alleen dat en als ze daar tot 3-4 keer mee naar baas stapt, dan zou ik als baas er op een gegeven moment ook wel klaar mee zijn hoor.

Mss is de TO wel de grootste zeur van het werk, je hoort nu maar één kant van het verhaal.
Misschien dan even een curus begrijpend lezen gaan volgen, want je leest dingen die er niet staan Iris.
quote:iris1969 schreef op 06 augustus 2011 @ 18:38:

[...]

Dit zijn geen professionele verschillen, maar een persoonlijke issue van die dame richting TO, dat lijkt me wel duidelijk uit haar posts.Zoals ik in mijn vorige post ook al zei: je leest alleen deze kant van het verhaal, mss is die andere dame wel helemaal klaar met de TO en is ze blij dat zij weggaat. Maar mss staat zij wel wat steviger in de schoenen of kan het wat makkelijker loslaten.
quote:Nelletje schreef op 06 augustus 2011 @ 18:42:

Misschien dan even een curus begrijpend lezen gaan volgen, want je leest dingen die er niet staan Iris.Dan is het aan jou om je teksten duidelijker te schrijven, want er is niet mis met mijn vermogen om de posts van TO juist te interpreteren.
quote:friezinnetje schreef op 06 augustus 2011 @ 18:15:

[...]

Pcies! En maar weer zeuren over de andere collega, uitpraten, nog niet goed, weer naar leidinggevende, weer gesprek, opgelost, toch niet opgelost, weer boos, weer naar leidinggevende.

Dan zou ik er geloof ik ook wel klaar mee zijn

Tja, voor een echte oplossing heb je 2 welwillende mensen nodig en als er één partij oneerlijk is richting leidinggevende en een oplossing voorwendt, dan zit je als nieuwkomer in een onmogelijke situatie.

Ik zou mijn geestelijke welzijn ook niet op het spel zetten voor een baan die toch al eindigt. Dan kun je tenminste fris en fruitig aan iets nieuws gaan beginnen, in plaats van overspannen moeten solliciteren.
quote:friezinnetje schreef op 06 augustus 2011 @ 18:41:

[...]

Ik denk dat het dan handiger is om zelf wat sterker te worden en je niet alles aan te trekken. Want als het kleine foutjes zijn (zoals TO zegt) dan moet je je daar dus helemaal niet druk om maken. Maar ik lees in OP alleen dat en als ze daar tot 3-4 keer mee naar baas stapt, dan zou ik als baas er op een gegeven moment ook wel klaar mee zijn hoor.

Mss is de TO wel de grootste zeur van het werk, je hoort nu maar één kant van het verhaal.

Dat ben ik met je eens.

Maar zou TO dan ontslag nemen en als een berg tegen deze laatste 7 dagen opzien? Ik denk het niet.
Ik heb het ook niet over de posts van TO. Jij meent op basis van mijn posts hier te concluderen dat ik nog nooit langdurig gepest ben. Ik vind dat nogal een baude conclusie en vraag me sterk af waar je die op baseert.
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 augustus 2011 @ 18:43:

[...]

Tja, voor een echte oplossing heb je 2 welwillende mensen nodig en als er één partij oneerlijk is richting leidinggevende dan zit je als nieuwkomer in een onmogelijke situatie.

Ik zou mijn geestelijke welzijn ook niet op het spel zetten voor een baan die toch al eindigt. Dan kun je fris en fruitig aan iets nieuws gaan beginnen, in plaats van overspannen moeten solliciteren.Als ik de OP lees, dan is de andere collega best welwillend, maar is de TO degene die er steeds problemen mee heeft. Er zijn diverse gesprekken geweest, waarna het weer goed was (TO haar eigen woorden).
quote:friezinnetje schreef op 06 augustus 2011 @ 18:47:

[...]

Er zijn diverse gesprekken geweest, waarna het weer goed was (TO haar eigen woorden).Volgens mij alleen na het 1e gesprek, daarna niet meer
quote:Nelletje schreef op 06 augustus 2011 @ 18:47:

Ik heb het ook niet over de posts van TO. Jij meent op basis van mijn posts hier te concluderen dat ik nog nooit langdurig gepest ben. Ik vind dat nogal een baude conclusie en vraag me sterk af waar je die op baseert.Op je luchtige reactie.

[...]

Als ik de OP lees, dan is de andere collega best welwillend, maar is de TO degene die er steeds problemen mee heeft. Er zijn diverse gesprekken geweest, waarna het weer goed was (TO haar eigen woorden).

Of de collega paste zich kort aan en viel terug in het oude patroon, dat misschien onwerkbaar was.

Als iemand die er al langer zit het nodig vindt om dagelijks negatief op je te reageren en fouten uit te vergroten, dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment 0,0 zelfvertrouwen meer hebt.

[...]

Als ik de OP lees, dan is de andere collega best welwillend, maar is de TO degene die er steeds problemen mee heeft. Er zijn diverse gesprekken geweest, waarna het weer goed was (TO haar eigen woorden).Ik lees precies het omgekeerde: TO schrijft namelijk "de baan is geweldig, de collega's zijn verre van" en vervolgens beschrijft ze specifiek 1 vervelende dame waar nooit iets goed bij is. Welwillend? I think not.
Iris, niet iedereen gaat hetzelfde om met een situatie. Aan een luchtige reactie kun je dus geen enkele conclusie verbinden, behalve dat jij en ik er blijkbaar anders in staan.
quote:Nelletje schreef op 06 augustus 2011 @ 18:52:

Iris, niet iedereen gaat hetzelfde om met een situatie. Aan een luchtige reactie kun je dus geen enkele conclusie verbinden, behalve dat jij en ik er blijkbaar anders in staan.Je was na 5 minuten gillend weggerend in mijn situatie, dat geef ik je zwart op wit. Iedereen trouwens.
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 augustus 2011 @ 18:51:

[...]

Of de collega paste zich kort aan en viel terug in het oude patroon, dat misschien onwerkbaar was.

Als iemand die er al langer zit het nodig vindt om dagelijks negatief op je te reageren en fouten uit te vergroten, dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment 0,0 zelfvertrouwen meer hebt.Eens, dat is zeer ondermijnend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven