Werk & Studie alle pijlers

Teveel gezegd?

02-02-2017 17:46 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pf, waarschijnlijk zoek ik niet naar reacties maar wil ik gewoon even van me afschrijven.

Functioneringsgesprek gehad, as ever prima. Meestal hebben we het over heel andere zaken, bijvoorbeeld over toekomstvisie bedrijf. En vandaag leidde dat toevallig tot een medewerker die ontslagen was, en dat ik blijk was met de manier waarop (humaan). Waarop werkgever met een heel verhaal kwam over een privésituatie (om te vertellen: zo kunnen mensen zijn, zo kun je er mee omgaan). En vervolgens flap ik er een privéverhaal uit. En niet het minste ook, we hebben een klein uur lang de voors en tegens van mijn relatie besproken, waarbij mijn echtgenoot er niet bepaald genadig vanaf kwam. Waarom doe ik dat?! Lekker joh, je privéproblemen op tafel gooien, bewaar ze voor thuis.

Al helemaal omdat werkgever twee jaar eerder al eens een voorzichtige conclusie trok nadat we een personeelsfeestje hadden gehad. Iets in de trant van: snap het best als je voor jezelf kiest. Dat voelde toen al akward en na de huidige belevenissen met echtgenoot zou ik hem er misschien uit moeten trappen. Gevoelsmatig zou niemand dat afkeuren en gevoelsmatig zou ik me dan alleen tegenover werkgever schamen (en niet tegenover mijn (schoon)ouders bijvoorbeeld). Hoe raar ben ik?

Pff. Even dat rotgevoel van me afzetten. Waarom doe ik dit? Werkgever is er morgen niet, en ik hoef ook echt niet bang te zijn dat ie erop terug komt, maar ik vind het wel vervelend dat ik zo loop te flappen.
Blijkbaar vind jij je eigen functioneren en jezelf verkopen/profileren niet belangrijk. Aandacht daar in tegen......
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap het niet echt geloof ik. Je hebt een privégesprek gehad met je werkgever? Dat zeg je niet zomaar toch, jullie relatie zal daar buiten werkgever-werknemer naar zijn.
Zou ik ook vervelend vinden.

Blijkbaar zat het je toch hoog en misschien kon je er even met niemand anders over hebben.

enmisschien vind je de mening van je werkgever belangrijk hierover?

Gevalletje gedane zaken nemen geen keer.

Ik ken het gevoel, ben ook vaak te open naar mensen.
Drinkt je man nog? Of mindert hij serieus?
quote:LaFolie schreef op 02 februari 2017 @ 17:50:

Ik snap het niet echt geloof ik. Je hebt een privégesprek gehad met je werkgever? Dat zeg je niet zomaar toch, jullie relatie zal daar buiten werkgever-werknemer naar zijn.

We werken nauw samen, dus een functioneringsgesprek kan nooit veel verrassingen opleveren. Dat hadden we ook binnen een half uur afgerond. Daarna kwamen algemene, zaakgerelateerde dingen aan bod, waarna er een voorbeeld doorheen kwam van hem en zijn familie, waarna ik er dus zelf een privéprobleem uitfloep.

Storten jullie je hart dan bij Jan en alleman uit, nee toch?
ik zou niet weten waarom je met een leidinggevende geen privégesprek zou mogen hebben, na je zakelijke gesprek. Je hebt toch ook een gewone mens-tot-mens relatie met elkaar? Met de één praat je nu eenmaal makkelijker dan met de andere. Ik zou er niet teveel mee bezig zijn.
quote:Wonderfilled schreef op 02 februari 2017 @ 17:52:

Drinkt je man nog? Of mindert hij serieus?

Hij mindert serieus, gisteren twee glazen wijn, afgelopen maandag eentje. Gaat dus echt de goede kant op!

Tip van werkgever: stop met tellen en heb vertrouwen... Tja, dat hele andere topic kwam zo'n beetje voorbij ja.
quote:miedo schreef op 02 februari 2017 @ 17:51:

Zou ik ook vervelend vinden.

Blijkbaar zat het je toch hoog en misschien kon je er even met niemand anders over hebben.

enmisschien vind je de mening van je werkgever belangrijk hierover?

Gevalletje gedane zaken nemen geen keer.

Ik ken het gevoel, ben ook vaak te open naar mensen.Klopt, moet het ook even van me afschrijven, voordat ik andere mensen weer ga vertellen dat ik dingen vertelde die ik niet wilde vertellen
Mijn baas en ik kunnen ook heel persoonlijke gesprekken hebben. Ik werk hier al 17 jaar, dus het is heus niet altijd alleen maar zakelijk.

En als ik aan jouw andere topic denk, dan heb je best een hoop op je bordje momenteel. Ik kan me voorstellen dat dit zomaar ineens naar boven kwam. Op zich is dat niet erg toch?
Je bent er mee bezig. En je werkgever heeft er al eerder iets over gezegd, ik vind het niet zo gek, hoewel misschien onhandig. Ga een keer kijken bij alanon als dat mogelijk is. Kun je er daar over praten. Als je het niet zinvol vind meld je je weer af.
Is iemand met wie je veel uur per week door brengt, 'Jan en alleman'?

Nee toch? Waar ben je bang voor?
quote:ainne schreef op 02 februari 2017 @ 17:55:

Mijn baas en ik kunnen ook heel persoonlijke gesprekken hebben. Ik werk hier al 17 jaar, dus het is niet altijd alleen maar zakelijke.

En als ik aan jouw andere topic denk, dan heb je best een hoop op je bordje momenteel. Ik kan me voorstellen dat dit zomaar ineens naar boven kwam. Op zich is dat niet erg toch?Nee, maar dan schaam ik me daar toch voor, ik moet immers een sterke medewerker zijn, denk ik dan. Mijn credo is 'ik kan alles aan', ook thuis.
quote:Pil0u schreef op 02 februari 2017 @ 17:56:

Is iemand met wie je veel uur per week door brengt, 'Jan en alleman'?

Nee toch? Waar ben je bang voor?Ook al vertrouw ik werkgever, ben toch soort bang dat je in 'een hokje' beland. Onzin, voor werkgever vielen juist stukjes op z'n plek (niet lekker, en het lunchonderwerp ging over drankmisbruik, haha, wat ik natuurlijk niet grappig vond en ik had daar blijkbaar toch wat fel op gereageerd).
quote:femke09 schreef op 02 februari 2017 @ 17:56:

[...]

Nee, maar dan schaam ik me daar toch voor, ik moet immers een sterke medewerker zijn, denk ik dan. Mijn credo is 'ik kan alles aan', ook thuis.Niet voor schamen joh, nergens voor nodig. Iedereen heeft een verhaal. Ook jouw baas.
Thanks meiden, ik kan er weer even tegenaan
quote:femke09 schreef op 02 februari 2017 @ 17:53:

[...]

Hij mindert serieus, gisteren twee glazen wijn, afgelopen maandag eentje. Gaat dus echt de goede kant op!

Tip van werkgever: stop met tellen en heb vertrouwen... Tja, dat hele andere topic kwam zo'n beetje voorbij ja.

De werkgever geeft wel goede tips. Laat los en heb vertrouwen klinkt AA achtig trouwens, maar goed dat is wel een hele wilde gok. Ik zou me er niet te vervelend over voelen. Wel zou ik proberen een adresje te vinden waar je je gedachten op een rijtje kunt zetten zonder dat je daarna dit soort topics hoeft te openen. De huisartsondersteuner anders?

Het lijkt me heel logisch dat je ermee bezig bent. Was je msn destijds dronken op het personeelsfeestje eigenlijk?
Ik ben ook een flapuit als een gesprek een bepaalde richting uit gaat. Met andere mensen, maar bv ook hier.

Achteraf denk ik:sh**,to much information .

Nouja,het is zoals het is en als het eruit komt moest het er schijnbaar ff uit denk ik dan maar.

Dat je je hart lucht wil niet zeggen dat je het niet aankan.
quote:-jolijn- schreef op 02 februari 2017 @ 17:53:

ik zou niet weten waarom je met een leidinggevende geen privégesprek zou mogen hebben, na je zakelijke gesprek. Je hebt toch ook een gewone mens-tot-mens relatie met elkaar? Met de één praat je nu eenmaal makkelijker dan met de andere. Ik zou er niet teveel mee bezig zijn.

Dit.

Sommige leidinggevenden vinden dit juist fijn werken en hebben met meer mensen zo'n relatie. In mijn ogen de echt goede.

Als hij of zij het te persoonlijk zou vinden was dit gesprek niet zo gegaan.

Niet over piekeren.
Speelt er iets meer tussen jouw leidinggevende en jijzelf?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Het-groepje schreef op 02 februari 2017 @ 18:13:

[...]

Dit.

Sommige leidinggevenden vinden dit juist fijn werken en hebben met meer mensen zo'n relatie. In mijn ogen de echt goede.

Als hij of zij het te persoonlijk zou vinden was dit gesprek niet zo gegaan.

Niet over piekeren.Hier ook zo leidinggevende die graag weet hoe jij je voelt. Je hoeft hem niets te vertellen, maar mag altijd en zal er niets mee doen. Wat hij probeert is je eventueel ruimte te geven als dat nodig is in mijn werk.
quote:viva-amber schreef op 02 februari 2017 @ 17:49:

Blijkbaar vind jij je eigen functioneren en jezelf verkopen/profileren niet belangrijk. Aandacht daar in tegen......Herkenbaar?
Prima toch? Zeker omdat hij al eerder iets heeft opgemerkt, is het niet raar als je hem erover vertelt.
Blijkbaar zat het je hoog. Ik zou het niet als heel negatief zien hoor. Soms is het juist fijn om wat meer achtergrond van iemand te hebben.
quote:LaFolie schreef op 02 februari 2017 @ 17:50:

Ik snap het niet echt geloof ik. Je hebt een privégesprek gehad met je werkgever? Dat zeg je niet zomaar toch, jullie relatie zal daar buiten werkgever-werknemer naar zijn.Werkgever of leidinggevende? Indien het laatste dan kan een gesprek over prive zaken toch best?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven