Tips vragen na afwijzing?
maandag 3 december 2012 om 21:25
Hallo allemaal,
Ik heb pas gesolliciteerd maar ben helaas afgewezen. Nu ben ik benieuwd of de recruiters waarmee ik een gesprek heb gehad misschien wat tips voor mij hebben voor verdere sollicitatiegesprekken. Nou vroeg ik mij af of mensen hier al eens om dergelijke tips hebben gevraagd en wat de reacties hierop waren..
Ik hoor het graag!
Ik heb pas gesolliciteerd maar ben helaas afgewezen. Nu ben ik benieuwd of de recruiters waarmee ik een gesprek heb gehad misschien wat tips voor mij hebben voor verdere sollicitatiegesprekken. Nou vroeg ik mij af of mensen hier al eens om dergelijke tips hebben gevraagd en wat de reacties hierop waren..
Ik hoor het graag!
maandag 3 december 2012 om 21:33
Bellen. "Hallo, ik respecteer uw keuze maar voor mij zou het erg informatief zijn om te weten wat doorslaggevende aspecten waren". Toen ik dat deed vonden ze het alleen maar positief en gaven ze hun inzichten door. Zorg wel dat ze je alles vertellen, als ze om het ergste heendraaien heb je er nog niets aan.
maandag 3 december 2012 om 21:34
Ja hoor dat vraag ik eigenlijk altijd, als ik tenminste een gesprek gehad heb. Soms reageren mensen heel erg aardig met zinnige tips. Soms zijn ze nogal kribbig.
Maar ik vind dat, als je de moeite hebt genomen om een mooie brief te schrijven en vervolgens de moeite om op gesprek te komen, dat ze best mogen motiveren waarom ze mij niet willen hebben.
Maar ik vind dat, als je de moeite hebt genomen om een mooie brief te schrijven en vervolgens de moeite om op gesprek te komen, dat ze best mogen motiveren waarom ze mij niet willen hebben.
maandag 3 december 2012 om 23:58
Ik zou het gewoon vragen. Zelf heb ik dat na een afwijzing ook gedaan. Toen lag het niet zozeer aan mij, als wel dat anderen meer ervaring hadden of een beter aansluitend voortraject, wat niet geheel onlogisch was.
Meestal hebben ze goede tips en kan je daar voor een volgende keer echt wat mee.
Een goede vraag om te stellen is "Hoe kwam ik over? ". Misschien is het antwoord wel confronterend, maar het is zeker iets om mee te nemen voor een volgend gesprek.
Meestal hebben ze goede tips en kan je daar voor een volgende keer echt wat mee.
Een goede vraag om te stellen is "Hoe kwam ik over? ". Misschien is het antwoord wel confronterend, maar het is zeker iets om mee te nemen voor een volgend gesprek.