Werk & Studie alle pijlers

Twijfel tussen 2 banen

25-07-2013 17:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik twijfel heel erg tussen 2 banen en vind het moeilijk om de beste keus te maken.

Baan A:

- Minder uren, dus beter te combineren met schoolgaande kinderen

- Hoger uurloon (scheelt ong. ¤1,50, niet heel schokkend dus)

Baan B:

- Moeilijker te combineren met school

- Functie klinkt afwisselender en inhoudelijker dan baan A

- Baan staat (denk ik) beter op CV dan baan A

Wat zouden jullie doen, welke argumenten zouden voor jullie zwaarder wegen? Ik draai echt in kringetjes rond, het ene moment besluit ik voor baan A te gaan en het volgende voor baan B.

O ja, ik heb voor beide banen al een 1e gesprek gehad en dat verliep bij allebei positief.

Bedankt voor het meedenken!
Baan B alleen kiezen als je echt duidelijk voor jezelf een carriere wilt opbouwen, en daarbij denkt dat die functie je echt beter ligt, wat ook belanrijk is, als je op carriere hoopt, is wat voor bedrijven dit zijn, hoe ze het doen in de economie, en of er voortgang geboden wordt
Hangt er vanaf wat je met de rest van je carrière wil.
Het is voor mij een baan nadat ik een paar jaar niet heb gewerkt ivm kinderen. Ik ben wel van plan de komende 30+ jaar te blijven werken en zou wel graag vooruitgang willen zien de komende jaren. Dus wat dat betreft past baan B beter. Maar baan A is "makkelijker" qua uren en functie-inhoud.

Het is dus de vraag of ik een "makkelijke" baantje wil of wil ik investeren in mijn toekomst.

Nu ik het zo opschrijf, neig ik wel meer naar baan B trouwens.
Dan zou ik gaan voor baan B.
Ik zou denk ik voor baan B gaan.
Baan B

Je man moet maar meehelpen met wegbrengen/halen van de kinderen voor en na werktijd.
Ik zou gewoon afwachten tot echt blijkt dat je moet kiezen. Als ik het goed begrijp heb je bij allebei een positief gesprek gehad. Jouw mede-sollicitanten vonden misschien ook dat ze een positief gesprek hadden.

Misschien wordt de keuze vanzelf gemaakt voor je
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou ook voor Baan B gaan denk ik.
quote:elninjoo schreef op 25 juli 2013 @ 17:55:

Baan B

Je man moet maar meehelpen met wegbrengen/halen van de kinderen voor en na werktijd.

Eens. Is er een vader in het spel?

Zo niet, dan ook voor baan B gaan.

Baan A gaat wellicht snel vervelen en met baan B richt je je op je carrière.
quote:nlies schreef op 25 juli 2013 @ 18:04:

Ik zou gewoon afwachten tot echt blijkt dat je moet kiezen. Als ik het goed begrijp heb je bij allebei een positief gesprek gehad. Jouw mede-sollicitanten vonden misschien ook dat ze een positief gesprek hadden.

Misschien wordt de keuze vanzelf gemaakt voor je

Een lekker nuchtere reactie, en hier ben ik het mee eens.

En mocht je al de keuze hebben, zo ik in principe voor baan B gaan, omdat ie inhoudelijk interessanter is.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Baan B.
Liever elitair dan een pauper!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben neigde zelf al wat meer naar baan B, het is altijd wel fijn om het even op "papier" te zetten en wat andere meningen te horen.

Nlies, je hebt gelijk hoor. Maar ik moet nu wel de keus maken voor welke baan ik nu eerst verdere stappen moet nemen, dat kan niet tegelijkertijd.

Elninjoo, het is ook zeker de bedoeling dat man gaat helpen met halen en brengen. Hij heeft helaas een behoorlijke reistijd, dus dat kan niet dagelijks. Als hij bijvoorbeeld om 3 uur bij school wil zijn, dan kost hem dat een halve werkdag en niet een paar uur.
Maar kunnen de kinderen dan niet aansluitend aan schooltijd naar een of andere opvang tot jullie klaar zijn met werken?
Ja hoor, ik heb ook al 1 dag opvang geregeld en een 2e dag kan eventueel ook. Ik zie misschien ook gewoon teveel beren op de weg.....
quote:elise1978 schreef op 25 juli 2013 @ 17:38:Ik ben wel van plan de komende 30+ jaar te blijven werken en zou wel graag vooruitgang willen zien de komende jaren. Dus wat dat betreft past baan B beter.quote:elise1978 schreef op 25 juli 2013 @ 18:45:ik heb ook al 1 dag opvang geregeld en een 2e dag kan eventueel ook.Zo te lezen twijfel je wezenlijk dus verre van. Wens je veel plezier in je nieuwe baan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven