Werk & Studie alle pijlers

Uitwerktijd

23-04-2017 12:05 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een (vast hele domme) vraag: is een uitwerktijd altijd 1 maand als erover niks in je contract staat? Het gaat om een tijdelijk contract.

Wat ik zo snel op internet kan vinden is het een maand, maar misschien heb ik wat over het hoofd gezien.

Nog wat informatie: ben op 1 december begonnen en kreeg een 3 maanden contract, waar daarna stilzwijgend verlengt is. Ik heb mijn nieuwe contract nog niet gezien en ze geven verder geen informatie erover, dus weet niet voor hoeveel tijd mijn nieuwe contract is.
Heb je een CAO?
Check idd eerst je CAO als je die hebt. Als daar niks staat, is het inderdaad een maand.

Als je contract stilzwijgend verlengd is, heb je exact hetzelfde contract nogmaals, dus weer voor 3 maanden.

Noot: dit is persoonlijke ervaring, geen juridische achtergrond.
Je contract is dan stilzwijgend verlengd onder dezelfde voorwaarden, en loopt daarmee af op 31/05. Wat staat er in je eerste contract opgenomen als opzegtermijn? Die geldt dan ook voor dit contract. Het kan overigens ook zo zijn dat tussentijds opzeggen niet mogelijk is en je pas per einde van t contract weg kan. Ook de eventuele cao idd checken!
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik werk in een schoenen winkel. Volgens mij is de cao Fashion, sport & lifestyle. Ik zal hem eens rustig nalezen.

In mijn vorige contract staat niks over een opzegtermijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven