Werk & Studie alle pijlers

Vakantiedagen

26-10-2020 20:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er net achter dat ik nog 198 uur vakantie heb staan. 29 uur mag ik laten uitbetalen, 64 neem ik op in de kerstvakantie, maar dan blijven er nog een boel over. Super luxeprobleem natuurlijk, maar ik heb er gewoon weinig zin in om in deze tijd vrije dagen op te nemen voor ‘niets’. Het plan was om in de herfstvakantie een week weg te gaan, maar dat kon niet doorgaan. Het is nog maar de vraag (of eigenlijk weet ik het antwoord wel) of dat voor het voorjaar nog gaat lukken.
Hebben jullie wel gewoon je dagen opgenomen? Ik sprak een collega die tot het eind van het jaar elke week een dag vrij neemt, maar dan moet ik de overige vier nog harder werken. Ook niet heel aantrekkelijk.
maar dan moet ik de overige vier nog harder werken

En als je een hele week opneemt dan, dan moet je in het weekend helemaal hard werken?
Wij moesten zoveel mogelijk gewoon verlof blijven nemen.

Als je niet zoveel uur mee mag nemen en niet kan laten uitbetalen, moet je ze wel zoveel mogelijk opnemen denk ik. Wat zegt je leidinggevende erover?
Ik heb wel gewoon vrij genomen, ja. Maar ik ben een enorme huismus met te veel hobbies, dus vermaak me altijd.
Ik heb ook nog redelijk wat dagen en heb de komende twee maanden af en toe een maandag en/of vrijdag vrij. Of ik/we iets ga/gaan doen of niet weet ik niet, maar die 4 dagen ipv 5 kijk ik wel al naar uit. Die vier dagen harder werken herken ik eigenlijk niet.
Je kunt ze ook laten vervallen als het zo lastig/vervelend is om ze op te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Rondvragen hoe de rest het aanpakt?

Als er meer zijn met nog 100 uur op overschot misschien met zijn allen naar de directie om de boel over te dragen of uit te betalen? Of toch die 29 uur-marge op te hogen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wij moesten gewoon zoveel mogelijk net als in een gewoon jaar verlof opnemen. Dus ik heb in september gewoon 3 weken vrij gehad en gelukkig ook weg kunnen gaan (in Nederland ). We hebben het en der wat losse dagen gepakt in de zomer en de komende weken ook nog eens en nog hou ik over.
Ik zou in jouw geval ook gewoon elke week een dag vrij nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat ze gewoon vallen.
wij moesten ook verplicht in de zomerperiode minstens 2 weken vrijnemen om dit te voorkomen. Je mag ze evt ook weggeven aan een collega die het goed kan gebruiken, bijv. in verband met mantelzorg. Althans, sommige organisaties ondersteunen dit.
Alle reacties Link kopieren
Birdist schreef:
26-10-2020 20:57
wij moesten ook verplicht in de zomerperiode minstens 2 weken vrijnemen om dit te voorkomen. Je mag ze evt ook weggeven aan een collega die het goed kan gebruiken, bijv. in verband met mantelzorg. Althans, sommige organisaties ondersteunen dit.

Dat vind ik echt heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Hier gewoon vrij genomen. Weekje weg in NL en verder lekker thuis.

Er wordt bij ons overigens al sinds september opgeroepen tijdig je dagen op te nemen. Dit ter voorkoming dat iedereen dat in december wil doen, wat gewoon niet mogelijk is. Al heb je wel nog tot halverwege volgend jaar om ze op te nemen hier. Maar als iedereen daarmee wacht tot ze eindelijk weer naar het buitenland kunnen, dan wordt opnemen waarschijnlijk ook lastig
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Je kan ze toch gewoon meenemen naar volgend jaar, en dan afwachten wat er allemaal gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de zomervakantie vier weken vrij genomen, maar met 4 uur compensatie per week heb je nu eenmaal veel dagen. Ik ben net aan een nieuwe klus begonnen die ik heel graag wilde, dus zomaar een week vrij nemen is dan niet handig. Ik denk dat ik maar af en toe een dagje doe, en dan gewoon wat meer meenemen naar volgend jaar om met mooi weer op te nemen. Misschien kunnen we dan ook weer naar het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mijn overschot dat dreigt te vervallen op te krijgen door af en toe drie uurtjes op te nemen en dan lekker winkelen in de stad, of een Chinese massage nemen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Lijkt wel of je vrij zijn helemaal niet leuk vindt.
Ik heb afgelopen augustus nog gewoon 3 weken vrij genomen. Heerlijk vond ik het. ( was horeca nog niet dicht dat klopt)

Wat je collega doet zou mij ook goed bevallen, elke week een extra dag vrij.

Of je kunt je dagen laten vervallen of weggeven aan collega als dit mogelijk is. Dan doe je er ander plezier mee.
Ik heb dit jaar verlofdagen laten uitbetalen. Financieel niet heel gunstig maar anders was ik ze toch kwijt geweest.
Alle reacties Link kopieren
In de zomer week vrij geweest en nu in herfstvakantie ook. Resterende uren gebruik ik om parttime te werken, want ouderschapsverlof was in September op. Deel neem ik mee naar volgend jaar. Deel dat dit jaar zou vervallen, maak ik op.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 22:53
99.56% gewijzigd
Afstappen van het idee dat je weg moet kunnen om vrij te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker hier en daar wat opnemen.. heerlijk zeg!!
Wij moesten zoveel mogelijk gewoon opnemen. Logisch lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze opnemen, en lekker 4 dagen werken als je maar 4 dagen ingepland staat. Dat je dan harder moet werken, zo werkt het niet he.

Of je verkoopt ze, krijg je er wat geld voor. Tenminste bij ons kan dat.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
27-10-2020 00:07
Ik zou ze opnemen, en lekker 4 dagen werken als je maar 4 dagen ingepland staat. Dat je dan harder moet werken, zo werkt het niet he.

Of je verkoopt ze, krijg je er wat geld voor. Tenminste bij ons kan dat.
Hier heb ik gewoon een stapel werk die af moet.
Neem ik vakantie moet ik gewoon harder werken om dat werk af te krijgen.
De kabouters komen mijn werk namelijk niet doen.

Ik heb zelf dus ook nog massaal vakantie-uren staan.
Heb er mij maar bij neergelegd dat ik ze weer eens grotendeels kwijt ben.
(Ik heb elk jaar vakantie-uren over.)


Ik neem bijvoorbeeld komende vrijdag een snipperdag.
Dan weet ik dus van tevoren dat mijn werk van vrijdag gewoon blijft liggen en dat ik volgende week dubbel zo hard mag werken.
En ik een paar kwade mails heb volgende week waarom een aantal dingen niet gebeuren of te laat gebeuren.
Want wederom: De kabouters gaan het niet in mijn plaats doen :-).

(Kan ik wel een heel mooie out of office schrijven, maar daarmee is het werk niet gebeurd.)


Het helpt dit jaar niet dat ik ook nog een stapel overuren heb gedaan - waarvan ik de helft niet eens noteerde - die ik ook nog heb moeten compenseren.
Ik heb dus voor veel collega's "al veel vakantie gehad" dit jaar :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de Canarische eilanden gaan, net geel. Er zijn daar heel weinig besmettingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dan lijkt het me dat je werkgever zn prioriteiten niet op orde heeft Wissewis. Wat gaat hij doen dan als je eens ziek bent? Moet je dat ook weer inhalen als je beter bent? Je werkt X uur, dus je kunt maar X werk verzetten. Dat daarbij achterstanden ontstaan is het probleem van je werkgever, niet van jou. Waarom moet jij dat soort zaken voor hen oplossen? Je hebt ook gewoon recht op vakantie en ontspanning. Juist als je veel overuren maakt is het belangrijk om te compenseren. Je werkgever werkt zo fijn burnouts in de hand. Als er teveel werk is, dan neemt hij maar meer personeel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven