Werk & Studie alle pijlers

Van Pedagogiek naar Pabo..?

04-04-2013 21:49 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste leden,

Over anderhalf jaar studeer ik af, als het goed is dan heb ik dan mijn Pedagogiek diploma op zak. Voorheen heb ik stages gehad in het basisonderwijs als onder andere onderwijsassistent en leerlingbegeleider. Erg leuk.

Nu wil ik graag (tegelijkerijd) een studie volgen waarin ik de mogelijkheid heb om voor de klas te staan (onderbouw). Ik weet dat de Pabo een optie is, echter is nog weer vier jaar in de schoolbanken zitten niet echt wat ik wil. Als het echt niet anders zou kunnen dan is dit wel het overwegen waard.

Weet iemand toevallig of er andere opties zijn?

Alvast bedankt,

Liefs.
Krijg je geen vrijstellingen als je al pedagogiek hebt gedaan?

Er zijn versnelde leerroutes (jaar 2 en 3 samen). Ook verkorte leerroutes (hele pabo in 2 jaar). Volgens mij is daar ook een avondvariant van.

De verkorte avondopleiding kan je combineren met een (parttime)baan en dan heb je ook tijd voor stage.

Nog eens 4 jaar pabo gaan doen NA pedagogiek lijkt me weinig uitdagend...
Googelen op "versnelde pabo" of "verkorte pabo" en informeren naar vrijstellingen.

Succes !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat fijn dat jullie reageren en tips geven. Erg lief!

Ik ga eens even googelen
Je kunt de deeltijd verkorte opleiding van de pabo in een jaar doen als je pedagogiek hebt! Ik ken iemand die hetzelfde gedaan heeft als jij en die was in een jaar met twee avonden les en 1 dag stage klaar!
Dedetje: Dat klinkt ideaal! Weet jij toevallig bij welke hogeschool dit was?
Een vriendin van mij heeft de PABO in 2 jaar gedaan na een vergelijkbare studie. Ga gewoon informeren bij de school waar je naartoe zou willen. 1 keer 'pabo deeltijd' googlen levert je ook veel links op. Misschien heb je iets aan dit topic, is wel 3 jaar oud, maar vrij lang zag ik.

Er is ook een WO variant op de PABO; Academische lerarenopleiding primair onderwijs.

Universiteit Utrecht. Het duurt wel 4 jaar, maar je gaat weg met 2 diploma's: je bachelor onderwijskunde en je bevoegdheid als leraar basisonderwijs. En je kan informeren naar vrijstellingen, gezien je diploma pedagogiek.

En in Nijmegen: Radboud Universiteit. Alleen hier lees ik dat je je bachelor pedagogische wetenschappen krijgt en een PABO diploma (dus geen onderwijskunde) als het goed is heb je die bachelor pedagogische wetenschappen al (heb je HBO pedagogiek of WO?) wellicht is verkorte PABO dan toch het meest voor de hand liggend...

Genoeg om uit te kiezen dus

Oh, ik lees nu pas dat je de studies tegelijkertijd zou willen doen. Misschien kun je overstappen naar één van bovenstaande opleidingen? Sla je 2 vliegen in 1 klap?
Ik zie nu pas de laatste reacties *schaam schaam* Dank jullie wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven