Verplicht deelname cursus?
donderdag 26 januari 2017 om 21:14
Hoi allen,
Mijn werkgever heeft een cursus voor het hele team georganiseerd. Echter vallen beide cursusdagen op een andere dag dan mijn werkdagen en heb ik helaas geen opvang voor mijn kind kunnen regelen. In mijn contract staat verder niks over scholing. In hoeverre kan mijn werkgever mij alsnog verplichten deel te nemen aan deze cursus?
Mijn werkgever heeft een cursus voor het hele team georganiseerd. Echter vallen beide cursusdagen op een andere dag dan mijn werkdagen en heb ik helaas geen opvang voor mijn kind kunnen regelen. In mijn contract staat verder niks over scholing. In hoeverre kan mijn werkgever mij alsnog verplichten deel te nemen aan deze cursus?
donderdag 26 januari 2017 om 22:34
Dat is denk ik beetje grijs gebied. Ik heb cursussen die ik moet doen, niet doen betekent niet meer mogelijk mijn baan te doen.
Hebben we nog iedere 2 jaar een meeting, die voor de werkgever verplicht is maar waar je als werknemer met een goed en ook slecht excuus onderuit kunt komen.
Hebben we nog iedere 2 jaar een meeting, die voor de werkgever verplicht is maar waar je als werknemer met een goed en ook slecht excuus onderuit kunt komen.
fietsen varen vrouwelijk doen
donderdag 26 januari 2017 om 22:47
quote:sugarmiss schreef op 26 januari 2017 @ 21:24:
Ik denk dat je werkgever heel sterk staat. Die cursus zal nodig zijn om je werk goed te kunnen uitvoeren. Weiger je die cursus dan weiger je eigenlijk je werk naar behoren uit te voeren.
Staat er in je contract wel iets over vaste werkdagen?
Zo niet dan kan je werkgever van je vragen op andere dagen te komen en je daar e eed n andere dag vor vrij te geven.
Zo'n cursus komt toch niet uit de lucht vallen. Er is vast al wel een tijdje bekent dat je die cursus moest gaan volgen dus dan moet je toch oppas kunnen vinden. Desnoods neemt je man maar 2 verlofdagen op als je tenminste geen alkeenstaande ouder bent.Zo zeg, die glazen bol van jou is werkelijk fantastisch....
Ik denk dat je werkgever heel sterk staat. Die cursus zal nodig zijn om je werk goed te kunnen uitvoeren. Weiger je die cursus dan weiger je eigenlijk je werk naar behoren uit te voeren.
Staat er in je contract wel iets over vaste werkdagen?
Zo niet dan kan je werkgever van je vragen op andere dagen te komen en je daar e eed n andere dag vor vrij te geven.
Zo'n cursus komt toch niet uit de lucht vallen. Er is vast al wel een tijdje bekent dat je die cursus moest gaan volgen dus dan moet je toch oppas kunnen vinden. Desnoods neemt je man maar 2 verlofdagen op als je tenminste geen alkeenstaande ouder bent.Zo zeg, die glazen bol van jou is werkelijk fantastisch....
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
donderdag 26 januari 2017 om 22:54
donderdag 26 januari 2017 om 22:57
TO, ik ben alleenstaande moeder, en ik doe mijn best om alle dingen buiten werktijd bij te kunnen wonen, maar soms lukt het gewoon echt niet. LG vindt dat niet altijd leuk, maar accepteert dat wel omdat hij ziet dat ik er negen van de tien keer wel ben. Ik zou het overleggen. Je kunt nog kijken of je man vrij kan zijn, maar soms lukt het een keer echt niet, tja.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
donderdag 26 januari 2017 om 23:48
quote:honingbijtje schreef op 26 januari 2017 @ 23:08:
Zelfs al is het verplicht, dan kun je calamiteiten verlof vragen als opvang van een kind niet lukt
Calamiteitenverlof is voor onverwachte zaken. Dan zou je moeten liegen en op de ochtend zelf zeggen dat je oppas ziek is. Nu heeft TO nog ruim de tijd om iets te regelen.
Ik zou overigens niet tot het uiterste gaan, geen onbekende oppas of zo. Gewoon de vaste kring bellen, en wat niet gaat dat gaat niet. Even polsen hoe dat valt bij je lg, en anders man vrij laten nemen.
Zelfs al is het verplicht, dan kun je calamiteiten verlof vragen als opvang van een kind niet lukt
Calamiteitenverlof is voor onverwachte zaken. Dan zou je moeten liegen en op de ochtend zelf zeggen dat je oppas ziek is. Nu heeft TO nog ruim de tijd om iets te regelen.
Ik zou overigens niet tot het uiterste gaan, geen onbekende oppas of zo. Gewoon de vaste kring bellen, en wat niet gaat dat gaat niet. Even polsen hoe dat valt bij je lg, en anders man vrij laten nemen.
vrijdag 27 januari 2017 om 09:47
Mijn kind is een baby. Dus een speelafspraakje na school is nog geen optie. Ruilen op de opvang kan deze keer niet, omdat de groepen die dag vol zijn. Familie heb ik al gevraagd. Vrienden werken allemaal zelf die dag. Man kan geen vrij krijgen. Andere opties zie ik niet? Maar niemand weet dus wat de sanctie kan zijn als ik niet ga? Ik wil voorkomen dat ze me harder "straffen" dan toegestaan.
vrijdag 27 januari 2017 om 22:46
Onverwachts kunnen mn ouders 1 van de 2 dagen toch oppassen. Ik ga er maar vanuit dat ik daarmee voldoende mijn goede kant laat zien. De cursus gaat ook nog eens over een competentie waarvoor ik ieder jaar een goede score krijg van mijn leidinggevende. Dus ik vind dat ze me die ene dag afwezigheid wel moeten vergeven bedankt allemaal voor de reacties!