Werk & Studie alle pijlers

Verzorgende / verpleging

02-07-2012 22:02 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou graag willen weten wat iemand van mijn leeftijd (27) verdiend als verzorgende of in de verpleging? Verpleging is niveau 4 in de ouderenzorg toch? En vindt je je werk leuk?

Groetjes.
Verpleging kan van alles zijn, ook niv 5, op elk denkbaar vlak.
Je hebt:

helpende (niveau 2)

verzorgende (niveau 3)

verpleegkundige (niveau 4 en gaat zorgkundige heten)

verpleegkundige (niveau 5)

Wat ze verdienen weet ik niet, daar hou ik me verder niet mee bezig
Maar als ik mijn MBO-collega's hoor vinden ze het te weinig geld voor wat ze er voor moeten doen.
http://www.openarmen.nl/cao/CAO%20VVT%202010-2012.pdf

pagina 28.....
.
quote:achnein schreef op 02 juli 2012 @ 22:09:

Maar als ik mijn MBO-collega's hoor vinden ze het te weinig geld voor wat ze er voor moeten doen.Dat valt echt heel erg mee hoor. Met onregelmatigheidstoeslag kom je echt op een meer dan redelijk salaris.
Ja kan idd ook gewoon CAO's doorspitten.
Jo12345, als je ORT krijgt dóe je daar ook iets extra's voor, dus dat kan je niet onder gewoon salaris rekenen.

Plus dat jet maar net in geld uitbetaald moet krijgen. Ik krijg het bv in uren.
ja staat in de cao

als je bijv. avonddiensten, of beter nog nachtdiensten gaat werken, dan verdien je echt meer dan goed hoor.

vind ik dan..maar goed ligt eraan wat je referentiekader is natuurlijk.

en zo als het er nu uit ziet...makkelijk werk te krijgen.

( daarnaast vind ik het ook nog het leukste werk van de wereld maar dat is persoonlijk natuurlijk )
Als Ziekenverzorgde niv. 3 (VIG) verdien ik 1050 euro netto per maand. Ik werk 21 uur per week, dagdiensten, en zit in trede 8.

Het ligt ook aan je ORT hoeveel je verdiend.

Tussen niv.3 en 4 zit niet heel veel verschil. Tussen 4 en 5 vaak helemaal niks. Behalve in ziekenhuizen of zware psychiatrische afdelingen dan zit je met niv. 5 vaak in schaal 50 en niv.4 in 45 .

Als vigger zit ik in schaal 35.
@ishetdanechtzomoeilijk; onregelmatigheid krijg je in geld uitbetaald..is geregeld in de cao.

overigens...ook je opleiding kunnen ze voor je betalen als je bij een instelling in dienst gaat en de opleiding doet. ( moet je wel nawerken uiteraard )
quote:beertjemilo schreef op 02 juli 2012 @ 22:15:

Tussen niv.3 en 4 zit niet heel veel verschil. Tussen 4 en 5 vaak helemaal niks. Behalve in ziekenhuizen of zware psychiatrische afdelingen dan zit je met niv. 5 vaak in schaal 50 en niv.4 in 45 .

Als vigger zit ik in schaal 35.Ik weet dat je bij onze organisatie (thuiszorg) ingedeeld wordt in schaal 50 met niveau 5, maar dat schijnt een grote uitzondering te zijn.
@absor, nou bij mij toch echt niet hoor. Werk niet in een ziekenhuis maar val wel gedeeltelijk onder de CAO van UMC's. Zal je net zien dat bedrijf dát stukje eruit heeft geknipt. (niet dat ik het erg vind hoor, onregelmatigheid komt biet veel voor, en minder uren werken heeft ook z'n voordelen).
quote:achnein schreef op 02 juli 2012 @ 22:17:

[...]

Ik weet dat je bij onze organisatie (thuiszorg) ingedeeld wordt in schaal 50 met niveau 5, maar dat schijnt een grote uitzondering te zijn.

Dat is mooi zeg! Bij ons (ook thuiszorg) is dit niet het geval. Daar krijgen degene met niv. 5 hetzelfde als een niv. 4.

Vind ik echt belachelijk.
Niveau 3 in de ouderenzorg zit meestal in fwg 35 (nogmaals op pagina 29 van die cao)

Maar omdat mensen op niveau 3 echt heel erg moeilijk te krijgen zijn (en er wettelijk altijd iemand met minstens dat niveau aanwezig moet zijn op een afdeling) kun je met een beetje onderhandelen er best 40 uit halen. Zeker in de grote steden in het westen van het land (mist je ook echt iets kan!). In mijn organisatie hebben we al weken vacatures uitstaan en echt 0 reacties.

Met wat nachtdiensten, wat avond en weekenddiensten is een fulltimesalaris van (ruim) boven de ¤3000,- makkelijk haalbaar.

En das prima betaald voor een MBO-3 functie.
quote:Met wat nachtdiensten, wat avond en weekenddiensten is een fulltimesalaris van (ruim) boven de ¤3000,- makkelijk haalbaar.Nou sorry, maar daar kom ik met m'n niv 5 echt met geen mogelijkheid aan. Tegen de tijd dat ik een fossiel ben misschien..
Is dat toevallig ook in Den Haag Jo?
quote:beertjemilo schreef op 02 juli 2012 @ 22:22:

[...]

Dat is mooi zeg! Bij ons (ook thuiszorg) is dit niet het geval. Daar krijgen degene met niv. 5 hetzelfde als een niv. 4.

Vind ik echt belachelijk.Nivo 5 is hbo en daar is fwg 50 best wel standaard. Maar dan moet de functie ook wel op hbo-nivo zijn. Als de functie op mbo-nivo is betalen ze inderdaad niks extra voor dat diploma.
quote:jo12345 schreef op 02 juli 2012 @ 22:22:

Met wat nachtdiensten, wat avond en weekenddiensten is een fulltimesalaris van (ruim) boven de ¤3000,- makkelijk haalbaar.

En das prima betaald voor een MBO-3 functie.

Volgens mij alleen in de particuliere zorg.

Met een fulltime baan in een verpleeghuis oid ga je dat echt niet kneisen.

Tegenwoordig mag je ook lang zo veel nachtdiensten niet meer draaien als vroeger. En heel vaak hebben ze vaste krachten voor de nachtdienst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 02 juli 2012 @ 22:25:

[...]

Nou sorry, maar daar kom ik met m'n niv 5 echt met geen mogelijkheid aan. Tegen de tijd dat ik een fossiel ben misschien..Als jij in het westen woont wordt het dan echt hoog tijd om te gaan solliciteren! In de ouderenzorg kom je daar, mits full-time en inzetbaar voor alle diensten, makkelijk aan.
quote:jo12345 schreef op 02 juli 2012 @ 22:25:

[...]

Nivo 5 is hbo en daar is fwg 50 best wel standaard. Maar dan moet de functie ook wel op hbo-nivo zijn. Als de functie op mbo-nivo is betalen ze inderdaad niks extra voor dat diploma.

Maar wat bedoel je met hbo functie binnen de thuiszorg?

Wij doen allemaal dezelfde werkzaamheden of je nou vigger of hbo-verpleegkundige bent. Enigste verschil is een aantal handelingen (ik dacht 2) wat een vigger niet mag uitvoeren, en een niv. 4 en 5 wel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 juli 2012 @ 22:28:

[...]

Volgens mij alleen in de particuliere zorg.

Met een fulltime baan in een verpleeghuis oid ga je dat echt niet kneisen.

Tegenwoordig mag je ook lang zo veel nachtdiensten niet meer draaien als vroeger. En heel vaak hebben ze vaste krachten voor de nachtdienst.

Echt wel dus. Zowel in R'dam, A'dam en Den Haag kunnen ze momenteel echt niemand krijgen.

Als je goed bent, wat te bieden hebt, dan kun je momenteel echt eisen stellen.
quote:beertjemilo schreef op 02 juli 2012 @ 22:30:

[...]

Maar wat bedoel je met hbo functie binnen de thuiszorg?

Wij doen allemaal dezelfde werkzaamheden of je nou vigger of hbo-verpleegkundige bent. Enigste verschil is een aantal handelingen (ik dacht 2) wat een vigger niet mag uitvoeren, en een niv. 4 en 5 wel.Ja, dan schiet het niet op natuurlijk. Dan werk je eigenlijk dus onder je niveau. En dan krijg je dus betaald voor het werk dat je doet en niet voor de opleiding die je gedaan hebt.
Bedankt Yo12345.

Ik had deze zelf ook al gevonden maar kom er niet uit.

Wat verdien je als bv verzorgende bent voor mijn leeftijd?

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven