Werk & Studie alle pijlers

Verzorgende / verpleging

02-07-2012 22:02 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou graag willen weten wat iemand van mijn leeftijd (27) verdiend als verzorgende of in de verpleging? Verpleging is niveau 4 in de ouderenzorg toch? En vindt je je werk leuk?

Groetjes.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 juli 2012 @ 22:28:

[...]

Volgens mij alleen in de particuliere zorg.

Met een fulltime baan in een verpleeghuis oid ga je dat echt niet kneisen.

Tegenwoordig mag je ook lang zo veel nachtdiensten niet meer draaien als vroeger. En heel vaak hebben ze vaste krachten voor de nachtdienst.

ze hebben vooral veel vaste krachten nodig voor de nachtdienst ( zit in den haag ) en je kan heel goed onderhandelen! Echt zat vacatures!

Je mag 5 nachten op een rij...maar je mag nog steeds 7 nachten als de werkgever akkoord gaat, de werknemer akkoord gaat en je daar iets voor aanvraagt of zo ( krigj je wel )

velen werken gewoon 7 nachten hoor.
@Jo, Maar ze doen alles al hoor. Ik zou niet weten wat een niv. 5 meer kan doen, dan hulp bieden, en alles hierom heen regelen(kantoorwerkzaamheden) Alleen doe ik dat als vigger ook allemaal. Misschien werken hun niet onder het niveau, maar ik boven
Sorry dames. Ik had al die berichten nig niet gezien. Bedankt voor de reacties!!
Ik verdien rond de 1430 netto (met ORT(geen nachtdiensten) zonder reiskosten) ben verzorgende. Werk full time, sinds 2 jaar.
Ik heb een diploma verpleegkundige niv 4, 15 jaar ervaring. Ik werk in een verpleeghuis als ANW-hoofd en zit in schaal 50. Ik verdien ( met ORT) ongeveer 1800 euro netto voor 28 uur per week.

Een fulltime Vig-er ( schaal 35, begin van de schaal) verdient met ORT ongeveer 1500 euro netto per maand
quote:izzy1985 schreef op 02 juli 2012 @ 22:40:

Bedankt Yo12345.

Ik had deze zelf ook al gevonden maar kom er niet uit.

Wat verdien je als bv verzorgende bent voor mijn leeftijd?

Groetjes!

Je leeftijd maakt niet zoveel uit, je diploma en ervaring wel.

Iemand van 20 met 2 jaar werkervaring of iemand van 27 met 2 jaar werkervaring is om het even. Als starter verdien je denk ik op fulltime basis incl. ORT ongeveer 1200-1300 euro als niv.3. Bij niv. 4 zal het 1300-1400 euro zijn, netto.
Ik doe Helpende en verdien rond de 1000 euro bruto per maand. Beginners salaris, en ik wil doorleren tot Verzorgende IG.
Ik moet zeggen dat ik het erg weinig vind wat jullie verdienen. Het is een zeaar beroep daar mag toch wel iets tegenover staan? Ik ben receptioniste, 27 jaar, ik werk 27 uur en ik verdien €1188 netto. Dit vind ik best goed vergeleken met het beroep in de verzorging..

Ik ben aangenomen in de zorg. Ik ga eerst een soort kennismakings traject doen en daarna word er gekeken op welk niveau ik in kan stromen. ( ik heb al een niveau 4 opleiding ) dus in welk niveau kan ik volgens jullie instromen?

Gr.
quote:izzy1985 schreef op 03 juli 2012 @ 00:21:

Ik moet zeggen dat ik het erg weinig vind wat jullie verdienen. Het is een zeaar beroep daar mag toch wel iets tegenover staan? Ik ben receptioniste, 27 jaar, ik werk 27 uur en ik verdien €1188 netto. Dit vind ik best goed vergeleken met het beroep in de verzorging..

Ik ben aangenomen in de zorg. Ik ga eerst een soort kennismakings traject doen en daarna word er gekeken op welk niveau ik in kan stromen. ( ik heb al een niveau 4 opleiding ) dus in welk niveau kan ik volgens jullie instromen?

Gr.

Ik denk dat je op niveau 3 of 4 kunt instromen, ligt ook een beetje aan de instelling volgens mij.

Ik vind juist dat we goed betaald krijgen. Zeker voor mijn leeftijd, krijg ook nog 10 jaar lang ieder jaar een periodiek erbij, in mijn ogen niks te klagen. Het is wel zo dat er veel mensen part time werken in de zorg, dan verdien je nu eenmaal minder. Als je 36 uur werkt kun je daar prima van leven.
ja ik vind het ook goed betaald hoor.

Bovendien zijn er heel veel mogelijkheden om op verschillende tijdstippen te werken. Dat kan in de meeste branches niet en als je moeder bent en het combineert met een werkende vader dan is dat gewoon wel heel praktisch.
Het rottige is alleen dat je je diensten (meestal) niet zelf kan uitkiezen. Je dus afhankelijk bnet van de goodwill van je roosteraar.Opvang regelen kan dus heel erg lastig zijn. Bovendien beginnen of eindigen diensten op de momenten dat kdv's of nog niet open zijn, of allang weer dicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven