Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.

rascalles, 46 minuten geleden

En zodra je in uniform je voordeur achter je dichttrekt ben je een BN-er, althans, je wordt aangestaard alsof je een BN-er bent.

Ik doe dat dus niet meer... Op het bemanningencentrum kleed ik me om.

Soms tref ik een collega op het station of in de trein, die wel in uniform is en dan zie ik mensen kijken (stiekem of schaamteloos uitgebreid ).

En dan soms de bijdehante opmerkingen... In het 1ste jaar ging ik nog wel in uniform. Stap uit de trein, zware koffer, loopt een man langs en die zegt zomaar: Kijk dat slepen dan... En dat voor een nachtje weg!

Ik was 10 dagen Kuala Lumpur geweest En dan nog:l zou het 1 nacht Berlijn zijn geweest... Waar bemoei je je mee?
Ik vlieg al jaren en alle keren dat ik niet respectvol ben aangesproken zijn op 1 hand te tellen. Dat mensen naar me kijken als ik in uniform loop, vind ik normaal. Je valt toch ook op.

En dat mensen denken dat je dom bent, valt ook reuze mee. Ik heb vaak leuke gesprekken met passagiers en wees nou eerlijk, een intellectueel uitdagende baan is het toch ook niet?

Ik werk trouwens ook parttime, dat is vooral omdat ik er iets naast doe waarbij ik mijn hersenen wel moet gebruiken.
Ik moet toegeven dat ik ook gluur naar stewardessen in uniform. Maar dat is dan gewoon jaloezie hoor. Zeker als zij een grote koffer bij zich hebben en ik gewoon op Zuid WTC uit moet stappen...

Sorry ik zal het niet meer doen
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Lizzl schreef op 26 november 2010 @ 09:23:

En dan soms de bijdehante opmerkingen... In het 1ste jaar ging ik nog wel in uniform. Stap uit de trein, zware koffer, loopt een man langs en die zegt zomaar: Kijk dat slepen dan... En dat voor een nachtje weg!Ach, dat is het type mens dat aan de cockpitdeur zit te trekken omdat ze de wc zoeken, of die denken dat ze een tussenstop maken in Delayed in plaats van dat het scherm aangeeft dat de vlucht vertraagd is, m.a.w. clueless, niks van aantrekken.
quote:Ach, dat is het type mens dat aan de cockpitdeur zit te trekken omdat ze de wc zoeken, of die denken dat ze een tussenstop maken in Delayed in plaats van dat het scherm aangeeft dat de vlucht vertraagd is, m.a.w. clueless, niks van aantrekken.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
quote:JohnnyCake schreef op 26 november 2010 @ 13:20:

[...]

Ach, dat is het type mens dat aan de cockpitdeur zit te trekken omdat ze de wc zoeken, of die denken dat ze een tussenstop maken in Delayed in plaats van dat het scherm aangeeft dat de vlucht vertraagd is, m.a.w. clueless, niks van aantrekken.

Hahaha, geweldig! Heb je nog meer van dit soort anecdotes?

@Stess_to_be: gefeliciteerd met je startdatum!!
Echt super leuk al jullie reacties! Ik verheug me er ook zo op!

Weet iemand van jullie een standby-kamer oid die ik kan huren gedurende de cursus?
quote:Stess_to_be schreef op 26 november 2010 @ 16:10:

Echt super leuk al jullie reacties! Ik verheug me er ook zo op!

Weet iemand van jullie een standby-kamer oid die ik kan huren gedurende de cursus?Ik kan het mijn vader vragen, hij heeft wat panden in Amsterdam.
Op stewardess.pagina.nl wordt met enige regelmaat kamers aangeboden.
Heb het gevonden Lizzl, dankjewel. Is de training gewoon 5 dagen per week, behalve tijdens de vluchten? Of hoe gaat het in zijn werk? Misschien wel een heel domme vraag, maar ik heb nog geen informatie binnen met dank aan de fijne stakende postbodes.
Nickienick, als je iets weet, graag!
Wat ik me herinner, was het 5 dagen per week. Als je mazzel hebt met je oefenvlucht, meld je vroeg aan voor een korte vlucht (Kopenhagen) en ook weer vroeg af. Dan heb je de rest van de dag evt. nog tijd ivm voofbereiden voor de dag daarna.

Pas om 23:00 afmelden en de volgende dag weer vroeg aanwezig, is niet leuk

Ik kreeg 2,5mnd voor de start van de cursus het telefoontje dat ik op cursus zou gaan. Binnen een week nog een telefoontje ivm uniform passen. Een maand voor aanvang van de cursus had ik een rondleiding op een paar KLM-locaties (oa bemanningencentrum). Geen idee wanneer ik mn rooster en readers ontving...
Woehoe!! Ik kom net thuis en er ligt een dikke enveloppe op me te wachten. Ik ga alles maar eens even goed bestuderen, heb in ieder geval al gezien dat ik 27-12 mijn uniform mag gaan passen!!

Iemand tips mbt de schoenen? Ik heb begrepen dat je boordschoenen plat mogen zijn, maar dat je buiten boord een minimale hakhoogte moet dragen? En dat veel dames zwarte schoenen kopen en die blauw poetsen?
Leuk dat je steeds weer zo enthousiast post

Dan weet je nu ook wanneer je de introductiedag is! Bereid je voor op een overschot aan blauwblauwblauw

De pumps moeten idd donkerblauw zijn. Sommigen doen het op die manier - zwart kopen, donkerblauw verven.

Op Schiphol krijg je met je KLM-id (die he nog niet hebt), korting bij de schoenenwinkel (en veel andere winkels ). Daar hebben ze genoeg donkerblauwe pumps. Volgens mij moet de minimale hoogte 3cm zijn. Boordschoenen mogen idd helemaal plat zijn. Persoonlijk vind ik dat juist heel vermoeiend, dus de lelijke maar prima instappers van Aerosoles (of de nepper bij Van Haren ¤25) zijn fijne boordschoenen.

Sommigen hebben aan het eind van een lange vlucht last van opgezette voeten; daarom kopen ze pumps die wat ruimer vallen. Ik heb daar geen last van, maar kocht wel direct pumps van ¤120 Daar kon ik dus niets mee, want te ruim.

Inmiddels heb ik de ideale pump gevonden van het merk Ara. Mutsenmerk, maar ze zitten perfect (voor mij iig).

(Je krijgt je id voor de cursus begint. Dus dan kan je met korting bij Paolo Salotto/Salotti/? kopen).
Lizzl, ik vind het minstens zo leuk dat jij ook steeds blijft reageren en al mijn vragen beantwoordt, want ik heb er zo veel! Maar alles zal vanzelf wel duidelijk worden en ik word gewoon echt hoe langer hoe blijer. Er is een soort van kalmte over me heen gekomen nu ik weet dat ik weg ga bij het bedrijf dat me dagelijks zoveel energie kost en stress oplevert en echt iets ga doen wat ik leuk vind. En hoe meer ik erover lees en weet, hoe blijer ik ervan word! Heb mooie pumps gezien bij Van Haren voor ¤ 39,95, iemand daar ervaring mee?
Heb jij Ara Roma? Deze:

Hartstikke goed! Jij blij met antwoorden krijgen en ik met jouw enthousiasme (dus blijf vooral vragen )

Ik snap waar je het over hebt mbt je huidige baan - stress en energieslurpend

Ruim 4 jaar geleden had ik een helder moment bij mijn toenmalige werkgever... Ik was op, stuk, leeg, jankte elke dag, was op zaterdagavond eindelijk in rustige modus, om vervolgens op zondagmiddag (rond 15:00... serieus) al tegen maandag op te zien

Heb Content gebeld, alles via email verzonden en toen was het dus in werking gezet

Nog geen spijt van gehad... Maar wat een collega hier al schrijft: intellectueel daagt het natuurlijk niet uit! Daarom is het ideaal om na een tijdje te gaan deeltijden en er iets anders naast te doen.

Nee, ik heb een ander model. Geen idee hoe mijn pumps heten... iig niet Roma.
Dat is inderdaad ook een beedje mijn toekomstbeeld nu, over een tijd gaan deeltijden en wat anders ernaast. Maar eerst maar eens beginnen. Mijn registratiedag is komende vrijdag al, dat wordt nog een hele tour om dat op zo'n korte termijn geregeld te krijgen, aangezien ik dan al afspraken heb staan. Ik ga even bellen of er een andere dag is, zo niet, dan ga ik dingen afzeggen.

Bij mij is het punt dat ik mijn werk echt heel erg leuk vind en een aantal collegae ook, maar veel collegae ook niet en het bedrijf waar ik zit al helemáál niet. De cultuur is bizar, sommige voorvallen krijg ik familie en vrienden niet eens uitgelegd, omdat men er met het verstand niet bij kan dat zulke dingen kunnen. Maar goed, aftellen nu en dan wandel ik over een paar weken de deur uit en zwaai ik fijn dahag!
Ik heb pumps gekocht!

Ik word er gewoon zo blij van om er al mee bezig te zijn. Ben bij Van Haren gaan kijken naar de boordschoenen die je bedoelde. Ik zag pumps van het merk Medicus, met helemaal gevormd voetbed. Ze waren net binnen, afgeprijsd (zoals gewoonlijk bij Van Haren, maar hé, ik klaag niet ) naar ¤ 39,95 en hakje van 4,5 cm. Helemaal prima!
Ben nu druk met alle formulieren, wat zijn het er veel! Ik ben het overzicht echt een beetje kwijt, en daar kan ik niet zo goed tegen. Ik hoop maar dat ik niks over het hoofd zie, ik houd gewoon alles wat ik aan papierwerk heb bij elkaar, dan weet ik zeker dat ik steeds alles bij me heb wat ik maar nodig kan hebben.

Klopt het dat er 2 veiligheidsonderzoeken zijn, 1 door Binnenlandse Zaken en 1 door de Marechaussee? Of haal ik nou dingen door elkaar? Het is zo vervelend dat ik al zo lang wacht, toen ik aangenomen werd, had ik alles precies in beeld.
quote:Stess_to_be schreef op 28 november 2010 @ 15:01:

Ik heb pumps gekocht!

Ik word er gewoon zo blij van om er al mee bezig te zijn. Ben bij Van Haren gaan kijken naar de boordschoenen die je bedoelde. Ik zag pumps van het merk Medicus, met helemaal gevormd voetbed. Ze waren net binnen, afgeprijsd (zoals gewoonlijk bij Van Haren, maar hé, ik klaag niet ) naar ¤ 39,95 en hakje van 4,5 cm. Helemaal prima!

Ik heb sinds vrijdag ook een nieuwe baan (heel wat anders hoor), mag ik dan nu ook nieuwe schoenen kopen ?

En wat leuk dat je zo enthousiast bent over je komende nieuwe leven!
Ik maak me nu toch serieus zorgen. Op het stewardessenforum lees ik dat iemand met een BMI van 23 al een opmerking kreeg over haar gewicht en dat BMI boven 24/25 reden tot afwijzing kan zijn en dat KLM daar heel hard in is? Ik ben wat te zwaar en daar hard aan aan het werk, maar ik denk niet dat mijn BMI binnen een maand 23 zal zijn.

Klopt het dat er 2 veiligheidsonderzoeken zijn, 1 door Binnenlandse Zaken en 1 door de Marechaussee?

Zoiets kan ik me wel herinneren...

Wat betreft BMI. Moeilijk te zeggen... Er zijn genoeg stevige collega's, maar wat ik van hen begrijp is dat ze in de loop der tijd (al vliegend), zwaarder zijn geworden.

Ik denk (hang me er niet aan op...) dat het uniform iig t/m maat 44 (46?) verkrijgbaar is.

Wat ik altijd heb gehoord, is dat het in proportie moet zijn. 80kg bij een smurf van 160cm is wellicht niet wat ze willen... zoiets.
Toen ik aangenomen werd, was mijn BMI ook boven de 25, ik ben 1,79m en toen is er niets over gezegd. Maar nu ben ik nog een beetje zwaarder en maak ik me erg druk over de keuring. Ik heb geen overgewicht, maar ik ben wel Hollandsch gevormd.
179cm.... mooi! (wilikookwikikook!)

Ik kan nu wel zeggen Chill, komt wel goed, maar ik weet simpelweg niet hoe ze er bij de medische keuring op letten.

Persoonlijk denk ik echt dat het wel zal meevallen

Neemt niet weg dat ik denk dat het geen slecht voornemen is om je lichaam zo gezond mogelijk (dus in evenwicht) te krijgen voor je gaat vliegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven