Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
quote:papua schreef op 14 april 2011 @ 14:30:

Arke heeft stops in Natal, Cancun, Punta Cana, Curacao, Colombo, Hurghada, Las Palmas, Bahrein (tijdelijk ergens bij Dubai ivm onrust). Van de zomer vliegen we ook nog naar Orlando en Toronto en later ook nog Mombasa.

Deze stops varieren van 12 uur op Hurghada en Bahrein tot 9 dagen in Natal en Colombo en later Mombasa.

Er is inderdaad geen cao, maar er zijn wel afspraken over werk en rusttijden waar ze zich aan moeten houden.

Oww.. oke.. dacht echt dat ze je dan konden laten werken zolang ze wilden.. En Arke heeft toch best veel vertragingen.. hoe werkt dat.. horen jullie dat ruim op tijd (als t vanaf Schiphol is) of moet je dan maar wachten en wachten..

En hoelang zijn je werkdagen ongeveer? Sorry voor alle vragen, maar over Arke kan ik niet echt veel vinden..
Erg leuk en interessant om hier mee te lezen en super jammer dat er een stop is nu!
[quote]basia schreef op 14 april 2011 @ 14:57:

[...]

Klopt, in 2008 heb ik in de Cabin Ready gestaan ja :-)

Ha wat leuk. Ik vond het toen zo gaaf!

En die Depa toen, ging mee naar Abuja. Vreselijk. Was voor het eerst blij geland te zijn daar!

Papua: een 9 daagse Natal of Mombassa, wat gaaf! Moet je dan nog shuttelen tussendoor? En is dat dan 9 om 3?
Vertragingen.... Ja die heb ik wel veel gehad. Tegenwoordig valt dat echt wel mee. Tuurlijk zitten ze er nog bij, maar er zijn niet zoveel vliegtuigen om dit op te vangen. Meestal weet je het op tijd en blijf je gewoon thuis. Als je het op het laatste moment hoort, wacht je in de crewroom en als het echt lang gaat duren, ga je weer naar huis.

Werkdagen varieren van een heen en weertje naar Mallorca tot een driehoeksvlucht via Cuba naar Mexico. Dit is ongeveer 16 uur werken. Op deze vlucht krijg je wel rust. (minimaal 1 uur op een afgeschermde passagiersstoel).
Bij die 9 daagse hoef je niet te werken tussendoor. Deze vlucht valt inderdaad buiten je blok. Je krijgt wel gewoon 3 dagen vrij erna. Dan val je weer terug in je eigen blok en heb je dus gewoon een korte werkweek.
Hoi dames,

Ik heb een vraag betreffende wat nu verder als je net bent aangenomen. Ik heb afgelopen maandag het verlossende mailtje met het positieve bericht gekregen, en daarin ook wat info over de keuringen die ik nog moet ondergaan.

Meteen daarna kreeg ik een mailtje over een formulier wat ik moet invullen en opsturen. Dit heb ik uiteraard zsm gedaan, maar wat ik me afvraag is wanneer ze weer contact met me opnemen?

Ik heb geen idee wat er nu gaat gebeuren, gaan ze me mailen met data voor bijvoorbeeld de medische keuring? Moet ik zelf contact opnemen?

Veel vragen dus, en ik ben natuurlijk ook een beetje ongeduldig en overenthousiast :D.
Thx Basia

Nu ik je website zie, herken ik em. Al eens eerder bekeken. Maar kon het nooit meer terugvinden. Nu kan ik weer lekker rondsnuffelen
hoi stessen to be!

ik heb ook al een tijdje mee zitten lezen, zonder commentaar.

maar dacht, ik laat jullie weten dat ik pas op 11 mei mijn 1e gesprek heb bij MP.

ik ben er speciaal voor op conversatie-engels gegaan, tja, die 5 jr engels op de havo ooit is toch een beetje weggezakt, haha.

ik heb nog geen telefoontje gekregen zoals sommigen van jullie over dat ik op een wachtlijst zou komen ofzo, maar hou daar wel rekening mee. ik heb een opzegtermijn van minstens 2 mnd en niemand op mijn werk weet ervan dat ik dit doe. dus tegen de tijd dat het wat èchter wordt (lees: dat ik ook ècht aangenomen word) dan zeg ik gewoon op, en dan zien we wel verder...

heb er zo'n enorme zin in, ik wil dit eigenlijk al zooo lang, ik hoop dus ook dat ik het soll.gesprek goed doorloop bij MP.

wish me luck!!!
quote:anietjes schreef op 12 april 2011 @ 18:51:

Ik vlieg voorlopig niet als ik alles zo lees (ook op stewardessen.startpagina.nl) Heb 26 april mijn eerste gesprek, deze gaat wel gewoon door, maar een vervolg laat waarschijnlijk heel lang op zich wachten:(

Vor mij ziet het er ook somber uit inderdaad. Ik heb aan het begin van maart al gesolliciteerd, maar omdat ik nog niet in NL woon kan ik pas 16 juni op gesprek... Maar goed, je weet maar nooit!

Gefeliciteerd voor iedereen die is aangenomen!
quote:mayou schreef op 13 april 2011 @ 17:27:

Laura je kan wel al bij Cityhopper solliciteren. Die handhaven een minimumleeftijd van 19 jaar.

Hier had ik zelf inderdaad ook al over zitten denken! Ik heb besloten hier waarschijnlijk dan ook te gaan solliciteren. Ga eerst maar eens een goede sollcitatie / motivatiebrief schrijven...

Wel heb ik nog een vraagje. Op de website van KLM Cityhopper staat dat als je de cursus gehaald hebt, je dan een contract van 5 jaar krijgt. Wil dit dan ook zeggen dat je op het moment dat je wordt aangenomen altijd in de buurt van Amsterdam moet blijven wonen??
Ik had even een vraagje of de locatie waar het tweede gesprek bij KLM wordt gehouden. Is dit gemakkelijk bereikbaar met de auto en kan er gemakkelijk geparkeerd worden?

Ik zag dat op de routebeschrijving geen adres stond, heeft iemand deze (voor de Tomtom :P)?
quote:anne1988 schreef op 15 april 2011 @ 08:54:

Ik had even een vraagje of de locatie waar het tweede gesprek bij KLM wordt gehouden. Is dit gemakkelijk bereikbaar met de auto en kan er gemakkelijk geparkeerd worden?

Ik zag dat op de routebeschrijving geen adres stond, heeft iemand deze (voor de Tomtom :P)?

Adres is Stationsplein 236, 1117 CJ Schiphol.

Ben er alvast langs gereden. Goed bereikbaar. En er zijn parkeerplaatsen, maar weet niet of je daar op kunt. Er stopt evt. ook een bus voor de deur. Die halte heet ook gewoon "gebouw 133"

Wanneer heb je je gesprek?
Bedankt! Ik ben er wel even met Google langs 'gelopen' zodat ik beetje weet hoe de straat en gebouw etc. eruit ziet. Zag inderdaad een aantal parkeerplaatsen. Als het goed is kon je ook parkeren voorbij gebouw 101 (staat op de routebeschrijving).

Slim van je om er even langs te rijden.

Ik heb dinsdag mijn gesprek, wannaar heb jij je gesprek?
quote:anne1988 schreef op 15 april 2011 @ 09:59:

Bedankt! Ik ben er wel even met Google langs 'gelopen' zodat ik beetje weet hoe de straat en gebouw etc. eruit ziet. Zag inderdaad een aantal parkeerplaatsen. Als het goed is kon je ook parkeren voorbij gebouw 101 (staat op de routebeschrijving).

Slim van je om er even langs te rijden.

Ik heb dinsdag mijn gesprek, wannaar heb jij je gesprek?Dinsdag! Ik maandag... pfff elke keer als ik denk: "Oh god, maandag al" draait mijn maag een kwartslag. Haha!
Ik woensdag, oh help :-)
quote:americagirl schreef op 15 april 2011 @ 10:45:

Ik woensdag, oh help :-)Dat wordt een week vol goede berichten! Ik voel het!
Ik ooohooook :-) hahaha

Ik word wel steeds nerveuzer maar krijg er ook steeds meer zin in. Er moet nu ook maar een einde komen aan dat maandenlange proces van wachten toch?

En dan maar hopen dat de uitslag positief is!!!
We volgen jullie hier americagirl en laras! En moedigen jullie aan!

quote:_avril_ schreef op 15 april 2011 @ 11:32:

Dankje!!!

Trouwen Avril, ging jij nog naar Arke? Of ben ik nu in de war?
Ja, je bent in de war. Maar het is je vergeven, je hebt bijna je gesprek en dat brengt wat spanning met zich mee!
quote:_avril_ schreef op 15 april 2011 @ 11:44:

Ja, je bent in de war. Maar het is je vergeven, je hebt bijna je gesprek en dat brengt wat spanning met zich mee! Sorry!
Waarom staan mijn berichten er altijd twee keer...
anoniem_122147 wijzigde dit bericht op 15-04-2011 11:52
Reden: STUPID!
% gewijzigd
quote:_avril_ schreef op 15 april 2011 @ 11:32:

Dat geeft een goed gevoel!! :-)

Ik merk dat ik hier op mijn werk de hele tijd in mijn hoofd vragen zit te beantwoorden die ze gaan stellen :-)
Er is een groot parkeerterrein schuin tegenover gebouw 133 aan de overkant van de weg. Dat is achter gebouw 101. Het heet P57.

Succes Laras en Americagirl. Gaat goed komen!!
Thnx voor de parkeertip Mayou!

haha laten we hopen dat het een week vol goede berichten wordt. Wel grappig dat we alle drie achter elkaar moeten. Jammer dat het niet alle drie op dezelfde dag is, ben nu toch ook best benieuwd naar de personen achter de nicknames.

Inderdaad.. mijn maag komt echt heel erg in opstand als ik aan dinsdag denk. Maar ik ga meteen denken van oooh als ik het maar kan vinden, als er maar geen ongelukken gebeuren op de weg zodat ik straks niet kan komen etc. En natuurlijk alle vragen die er gesteld worden. Straks krijg ik echt een enorme black out en komt er een competentie meer uit.

En dan komt na het gesprek het wachten weer.. hopelijk op een goede uitslag!

Laras ik verwacht maandagavond wel een uitgebreid verslag van je op het forum hoor :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven