Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Nee dat is maar heel even geweest, maar dat is heel snel weer afgeschaft.

Ik heb op mijn voorlaatste vlucht een vriendin meegenomen als companion naar BKK. Dat was ook enorme stress, maar ze mocht gelukkig mee in de cockpit (baas vond'r leuk, zij hem niet )

Ach weet je, toen ik net stopte baalde ik wel dat ik geen ipb rechten meer had, maar tegenwoordig zijn de vliegtickets zo spotgoedkoop dat ik liever meer betaal met een geboekte stoel dan die kom ik wel of niet mee stress.
Oeh, dat ipb-en klinkt stressvol! Krijg je ook korting op vaste tickets? Dat zou een stuk relaxter zijn...
Ja als je 20 jaar in dienst bent 1x per jaar!
Dat meen je niet! Dan ga ik er op achteruit wat betreft deze extra's. Waar ik nu werk hebben we een soort ipb regeling waarbij je voor die ipb prijzen die hier genoemd zijn een gegarandeerde terugplek hebt en ik krijg 40% korting op pakketreizen over de hele wereld.
Tsja...
Maar je krijgt er zooooo veel voor terug!
Tja papua, dan moet je bij Arkefly blijven. Dan blijf je deze extra's houden. Die keuze zul je voor jezelf moeten maken. (Ik neem aan immers dan je voor deze airline werkt).

Ik ga d'r zelf financieel ook op achteruit. Maar ben bereidt om dit op te geven, omdat KLM een veel betere werkgever is. Dat is ook de reden waarom men overstapt naar een andere airline.
Mayou,

Volgens mij krijgen we 20% korting op geboekte tickets..... toch?

Heb het nog nooit gebruikt, dus geen idee of dat voor alle KLM'ers geldt. Denk het eigenlijk wel...

Van de site:

Actieve KLM'ers met een dienstverband van minimaal 6 maanden, gepensioneerde KLM-ers, weduwen, weduwnaars en wezen mogen gebruik maken van Geboekte Plaats met 20% korting.
Nooit geweten. Ben benieuwd hoeveel klmmers dit weten/er gebruik van maken.
Goedemorgen,

wat een leuk topic zeg dat wil ik allereerst kwijt!

Vliegen bij de KLM is al een tijd een droom van mij, sterker nog ik ben heul lang geleden op gesprek geweest en toen afgewezen met daarbij de opmerking dat ik het een paar jaar later weer mocht proberen. Maar door omstandigheden kinderen etc. is het er gewoon niet van gekomen. Dus uiteindelijk ben ik 20 jaar verder!

Alleen ik ben nu te zwaar en er staat mij iets bij over een bepaald gewicht. Gewicht past bij lengte oid. Ik kan het alleen nergens vinden.
@pasta

De KLM hanteerd niet bepaalde maten waaraan je moet voldoen. Je gewicht en lengte moeten in verhouding zijn. Ik denk dat je dat zelf het beste kunt beoordelen.

Op dit moment is er een vacature-stop. Maar wellicht eind dit jaar, begin volgend jaar kan de vacature weer open gaan. Mocht je deze droom nog steeds koesteren, dan heb je voldoende tijd om eventueel wat aan je gewicht te doen.
Als je maar door het gangpad kunt lopen, van de slide afkunt en op je crewseat past. Je kunt het altijd proberen. Mochten ze je te dik vinden dan hoor je het vanzelf. Een vriendin van mij was aangenomen maar moest wel eerst 5 kilo afvallen tot ze maat 44 had. Misschien is dat een richtlijn?
Toch 20% korting. Klinkt wel oke. En ipben naar niet zulke populaire bestemmingen is wel goed te doen.

Ben zeer benieuwd wanneer ik mag beginnen. Kan goed merken dat het hoog seizoen weer is begonnen bij de charters. Ik had vandaag weer een daverend applaus na de landing. Ik ga die vakantiegangers wel missen hoor (en soms ook weer niet!).
Ik heb mijn post doogenomen en zoals het nu op mijn rooster staat ga ik 737, 747 en MD11 vliegen!!
@ papua, ik ga de 3 hoekjes varadero/holguin-cancun niet missen hoor ben kapotttt....maar begrijp helemaal wat je bedoeld bij mij was er vanmorgen ook een daverend applaus.
Jeetje dat IPB-en klinkt echt verschrikkelijk als ik het zo even mag zeggen :-)

Ik zou idd neigen om dan maar gewoon een ticket te kopen maar ik lees net dat de korting niet echt heel riant is, dus dan neig je toch weer eerder naar IPB-en.

Haha leuk om nu al bezig te zijn met alle randvoorwaarden terwijl ik nog niet eens een ini heb :-)

Maar t is altijd leuk om te lezen en handig om te weten :-)
Applaus... dat ken ik dus helemaal niet

Waarvoor applaudisseren ze dan?
Men applaudiseert voor een mooie landing. Dat wordt wel vaker gedaan hoor. Heb je dit nog nooit zelf als passagier meegemaakt dan?
dat vraag ik mij dus ook altijd af..... de ene keer is het als we net geland zijn en de andere keer pas als we aan de gate staan of als de purser de speech gedaan heeft. En ja pax zijn net schapen dus als 1 begint volgt de rest...
quote:yesim schreef op 09 mei 2011 @ 18:34:

Men applaudiseert voor een mooie landing. Dat wordt wel vaker gedaan hoor. Heb je dit nog nooit zelf als passagier meegemaakt dan?

Oh, dat... Ja, dat heb ik heel soms meegemaakt. Een handjevol zuid-amerikanen die blij zijn dat ze op de grond staan en beginnen te klappen op het moment van touchdown... het meest kritieke moment zeg maar

Ik vind dat eigenlijk altijd onzin. De mannen en vrouwen in de cockpit worden er toch voor opgeleid om netjes hun werk te doen, daar krijgen ze geld voor en vind het niet meer dan logisch. Ik heb dan ook nooit geklapt.

Als ik bij de gynaecoloog ben geweest en hij/zij trekt het speculum eruit, klap ik ook niet
Ja applaus...echt nog nooit meegemaakt Lizzl? Ken je de grap ook niet? T gebeurt meestal op charter vluchten trouwens hoor.

Maar ik maakte het toevallig ook weer mee bij de landing in SF.

Niet dat het hele vliegtuig dan in gejuich uitbarst, maar er zijn altijd mensen die gaan klappen voor de landing :-)

Vreselijk vind ik dat

@rascalles: ik snap trouwens wel dat er altijd mensen zijn die niet op komen dagen hoor bij de gate. Maar ik snap niet dat het systeem dat dan niet registreert als je écht gaat boarden

Want dan word je boardingpass gescand en zie je ook je naam op het display verschijnen. Als iedereen dan geboard is, zou ik denken dat het dan heel makkelijk moet zijn om te achterhalen wie er niet ingestapt is toch?

Maar dat is waarschijnlijk te simpel geredeneerd.

Overigens zat ik ooit in een vliegtuig naar Turkije en daar werd dus echt 6 keer opnieuw geteld terwijl er maar 5 lege plekken in het toestel waren. Lijkt mij dan logisch om gewoon het totale aantal stoelen min vijf te doen ipv elke keer de andere 155 passagiers te gaan tellen? :-)

MAar ja, eigenlijk snap ik in zijn algemeenheid niet dat er gewoon mensen zijn die al ingecheckt zijn en dan niet of te laat bij de gate aankomen. Hoe krijg je dat voor elkaar?
@Lizzl: oh we waren tegelijk aan het typen
Ik denk dat het klappen een soort verkapte uitlaatklep is voor angst en tegelijk opluchting dat een lange reis voorbij is. Sommigen zitten toch 9 uur met het zweet tussen de bilnaad. Hoewel wij ons er als een vis is in het water voelen, is een vliegtuig voor veel andere mensen toch iets waar ze liever niet of zo min mogelijk in zitten. Tel daar dan nog bij op dat er mensen zijn die echt na jaren weer naar hun moederland afreizen, en je hebt alle ingrediënten voor uitzinnig geklap bij touchdown.
Americagirl, welke klapgrap? En het gaat ook om pax die bijvoorbeeld hun aansluiting missen door vertraging van een andere kist. Dan heb je ook ineens een boel lege stoelen terwijl de vlucht de avond of een paar uur ervoor nog overboekt was (of zo)

En IPBen is niet altijd kommer en kwel hoor. Je moet alleen niet naar populaire bestemmingen gaan en al helemaal niet in het hoogseizoen. Zoals ik al zei ben ik binnen Europa altijd meegekomen en dat is erg lekker wanneer je bijvoorbeeld zin hebt in een lang weekend of midweek Lissabon, of iets dergelijks.

En je kunt ook met andere maatschappijen vliegen hoor. Zelfs met 20% korting blijft KLM veel duurder dan de Low Cost Carriers.

Lizzl, ik zie het zo voor me

Mijn man was stomverbaasd toen ik 'm een keer vertelde dat ze voor 'm geklapt hadden (MEX). Ook wel grappig, toen dat 'To Be Captain' project geintroduceerd was is 'ie een x bij het uitstappen bij de deur gaan staan en toen duurde het uitstappen nog langer dan normaal omdat werkelijk iedereen hem een hand wilde geven (747!). Dat was dus 1x en nooit weer!

Ach ik heb liever dat ze klappen dan dat ze meteen gaan staan, want dat doen ze hier heel vaak. De wielen hebben het asfalt nog niet geraakt of het hele gangpad staat al vol, met baby's en al. Rare jongens die Aziaten.

Dizzy, Goeie combi! Ben sowieso meer fan van de MD11 dan de Airbus. Hoewel sommige bestemmingen van de Airbus ook wel weer erg leuk zijn (Addis, Entebbe)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven