Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Ja het gaat hier ook prima, Quinty, nog steeds veel onderweg en zijn nu weer op pad in eigen land (daaro weet je wel...).

Basia, die Starmethode, psychologische test, modules, talen etc horen ook bij je assessment/pursertraject, maar dat rollenspel weegt toch het zwaarst. En ik heb dat altijd zo absurd gevonden. Ken genoeg voorbeelden van prutsers die er zo doorheengerold zijn, maar die echt niet goed functioneren,

AG, voor hetzelfde geld vlieg je wel volgend jaar, maar ik kan me voorstellen dat het erg demotiverend werkt, dat wachten. Sterkte!
quote:mayou schreef op 29 oktober 2011 @ 07:10:

Ja het gaat hier ook prima, Quinty, nog steeds veel onderweg en zijn nu weer op pad in eigen land (daaro weet je wel...).

Fijn! Leuk om te horen! Zo toevallig dat wij toen samen een vlucht hebben gedaan en ik je verhaal hier herkende. Zie je man nog zo voor mij met zijn backpack in SIN....

Take care en geniet!

Jij ook he!
Ok, het is niet vliegen bij de KLM maar toch:

Transavia gaat weer werven:

http://www.unique.nl/2299508/Transavia.html
Mee eens Mayou!

Tweebander worden is inderdaad geen promotie, je krijgt ook geen salarisverhoging als je tweebander wordt.

Naast het Development Center kan je ook nog (in de baas z'n tijd!) zogeheten skills volgen. Die duren één dag, onderwerpen variëren van een slaapskill, yogaskill, tot professionele ontwikkeling, effectief communiceren etc. Heb er aardig wat gedaan, je steekt er altijd wat van op (op ééntje na maar daar hebben we het dan maar even niet over :P)!
Oja, de skills! Dat die mogelijkheid geboden wordt, is echt super!

Ik ga morgen 's kijken of er nog iets te doen is Heb er al best veel gedaan en vond het bijna altijd zeer leerzaam.
Dames, goedemorgen

Ik lees al een tijd dit topic.

Iedereen gefeliciteerd die is aangenomen, ondanks de frustraties...

Ik heb veel gelezen over een bander etc...

Nu zit in de trein en stapte er een blauwe stess in... Misschien een van de dames hier

Maar zij heeft op haar mouw, 4 strepen...

Ik was wel benieuwd wat dat betekend...

Thanks
Iemand met 4 strepen is purser Ladybug :-)

Oftewel 1e (en enige) leidinggevende in de cabine op Europese vluchten, en 2e leidinggevende op Intercontintale vluchten. Bij Intercontinentale vluchten heb je nog een Senior Purser, die heeft 4 zilveren strepen plus één oranje streep.
En niet te verwarren met gouden strepen: Dit zijn grondstewardessen! Dus dan zou het een Teamleader zijn geweest.

Erg jammer van de verontrustende berichten, had gehoopt dat er wel ongeveer een jaar/1,5 jaar na afgelopen vacature weer een nieuwe open zou gaan, maar dat zit er dus nog laaaaang niet in :(
Ah, zeer helder.. dank...

Hmm goud waren ze niet... Leek meer wit/ zilver

Succes allemaal met wachten... Maar op een dag...
Hmm, nog steeds lastig dus om stewardess te worden.. Jammer!

Wat is een bander?
bij KLM begin je als een-bander, 1 streep op de mouw. Je vliegt zowel Europa als ICA.

Pffffff wordt wel een beetje zenuwachtig van de berichten op het prikbord forum. Maarja zolang er niets op myklm staat vlieg ik gewoon lekker door en zien we wel hoe het er van het voorjaar bij staat. Zou het ook niet erg vinden, om zoals een aantal jaar geleden, bij Trans te moeten vliegen zolang ik maar mag blijven.
Oh ok, dank je dizzy. Ik hoop ook voor iedereen dat de economie eindelijk eens wat beter gaat worden!
Hey Papua, we worden collega's! En ik heb het niet over KLM
Hey cool! Slim om verder te solliciteren. Gaat denk ik nog wel even duren bij klm. Gefeliciteerd!!
Ik heb bij Transavia gesolliciteerd en ben bij de speeddate door naar de volgende ronde. krijg nog een mail over wanneer etc.

Vlieg dan wel niet bij KLM maar werk er wel op de grond, ook erg leuk trouwens!
Kenduskeag, wanneer begin je met de ini?
Dames, heeft iemand ervaring met de eerste ronde bij Trans? (nee, niet voor mezelf )

Wat kan je zoal verwachten? En voor de ex-Transvianen die nu KLM'er zijn: is het vergelijkbaar?
Ik heb wel ervaring, maar die dateert uit 2004-2005, de procedure is sindsdien veranderd, dus aan mij heb je weinig.

Of het vergelijkbaar is, wat? Het vliegen of de selectie?
De selectie.
Ik vond mijn selectie toen niet te vergelijken met KLM. Het één op één interview herinner ik me als makkelijker. De hele procedure zat anders in elkaar.

En hij is nu weer totaal anders, misschien kan iemand anders Lizzl helpen?
quote:Lizzl schreef op 19 november 2011 @ 07:01:

Dames, heeft iemand ervaring met de eerste ronde bij Trans? (nee, niet voor mezelf )

Wat kan je zoal verwachten? En voor de ex-Transvianen die nu KLM'er zijn: is het vergelijkbaar?Mijn selectie dateert uit het jaar kruik, te weten, 1991... dus ik vrees dat je aan mij ook helemaal niets hebt Ik vond ook dat er redelijk wat verschil zat in de selecties. Bij Trans was het wel wat relaxter dan bij KLM. Bij de smurfenselectie was het redelijk opgeklopt en bij vlagen vond ik de selecteurs erg hautain overkomen.
ik heb in 2009 alleen het gesprek bij het uitzendbureau gehad, daarna was alles gecancelled vanwege de criris. Ik vond het gesprek toen vele malen makkelijker dan het eerste gesprek bij KLM. Het was meer een beetje jezelf voorstellen, motivatie en ze hadden een case. Mijn case toen was er zijn geen kussens meer aan boord en iemand wil een kussentje hoe los je dit op?
dit was het aller eerste gesprek volgens mij noemen ze dat nu Speeddate??
oja, ik moet ook nog een Engelse toets doen. Deze was echt te makkelijk.

(komen nu weer allemaal dingen naar boven )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven