Werk & Studie alle pijlers

Vraag!

28-06-2017 20:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allen!

Ik heb een vraag aan iemand of meerdere die dit misschien weten of ervaring hier mee hebben.

Sinds december jl heb ik een nieuwe baan, nou had ik met mijn nieuwe werkgever een bruto salaris afgesproken die ook in het contract is gezet. Maar tot nu toe staat er op het loonstrookje een ander bruto salaris veel lager dus, scheelt ongeveer 81 euro ik heb het al een paar keer gegeven en hij zou het door gegeven aan de boekhouder.

Er is nog niets veranderd, wie heeft hier ervaring mee? Mag dit? Wat kan ik eventueel nog doen?

Dank je alvast.
Is het salaris op basis van 40 uur besproken en werk je 38 ofzo?
Internagelaktisch
op 38 uur ja, ik zie mijn bruto loon staan als stam salaris niets anders verder het is dus berekend op fulltime basis.
Wat Maaique bedoelt is:
heb jij een bruto salaris afgesproken op basis van 40 uur? (full time)
Als je er maar 38 werkt is het logisch dat je bruto loon dus lager ligt, want je werkt minder uren

In onze contracten staat: bij een werkweek van 40 uur bedraagt het salaris €huppeldepup

Als je dan bijvoorbeeld maar 38 werkt krijg je dus minder

Dus in de contracten staat alleen het salaris bij fulltime dienstverband
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik snap het het salaris is gebaseerd op 38 uur per week dit staat ook zo in het contract, alleen het bruto loon wat er achter staat is lager dan wat op het loonstrookje staat bruto.
Als het loon in je contract ook voor 38h is zou ik er nog een keer achteraan gaan bijnje baas, of informeer of je zelf contact op kunt nemen met de boekhouder? Als het inderdaad niet klopt moeten ze dit per direct aanpassen, en ook met terugwerkende kracht. Je hebt geteknd voor en bepaald bedrag dus daar heb je recht op. Laat je niet afschepen.
Panda1987 schreef:
29-06-2017 19:50
Als het loon in je contract ook voor 38h is zou ik er nog een keer achteraan gaan bijnje baas, of informeer of je zelf contact op kunt nemen met de boekhouder? Als het inderdaad niet klopt moeten ze dit per direct aanpassen, en ook met terugwerkende kracht. Je hebt geteknd voor en bepaald bedrag dus daar heb je recht op. Laat je niet afschepen.
Dit dus, dit heb ik dus gedaan meerdere keren aangeven, maar elke keer krijg je dan te horen word geregeld ik weet niet wie hun boekhouder is en krijg hier ook geen gegevens van...
Lavendel2 schreef:
29-06-2017 21:38
Dit dus, dit heb ik dus gedaan meerdere keren aangeven, maar elke keer krijg je dan te horen word geregeld ik weet niet wie hun boekhouder is en krijg hier ook geen gegevens van...
Ik weet niet precies waar je werkt en hoe groot het bedrijf is, maar is er geen hoofdkantoor waar je naar kunt bellen?
Als het een kleiner bedrijf is en je baas je enige aanspreekpunt is is het lastiger.
Uiteindelijk haal jij gewoon je gelijk, eventueel via juridische stappen, alleen zorgt dat dan wellicht voor een scheve werkrelatie. Misschien een idee om een keer een afspraak met je baas te maken, en er letterlijk, even voor te gaan zitten i.p.v. even aankaarten (ik weet natuurlijk niet hoe je hem eerder hebt aangesproken) Geef aan dat je een gesprek met hem wilt, en dat je het een vervelende situatie vindt, maar dat je al een aantal keer hebt aangegeven dat je salaris niet klopt, en dat het door de boekhouding nog niet is verwerkt. Probeer het niet te laten lijken alsof je baas niks doet, dit kan voor hem aanvallend overkomen en je weet niet wat hij dan doet. Dus niet zeggen dat je het hem al tig keer hebt gevraagd maar dat er nog niks is veranderd, maar zeg dat je weet dat hij ermee bezig is maar de boekhouding heeft het nog niet aangepast. Of het nou wel of niet aan je baas ligt, op deze manier zal zij zich minder snel aangevallen voelen.
Succes!
Over een hoeveel urige werkweek wordt er in je contract gesproken?
Hai Panda is idd een klein bedrijf! Ik zal het ook zeker niet zo brengen, ik ga alleen op de mail zetten en door geven dat ik zag dat de boekhouder het verschil nog niet heeft aangepast!
Ik werkte vroeger ook bij een klein bedrijf, waarbij ze het altijd over de boekhouder hadden. Totdat ik een keer binnen kwam en zag dat mijn baas met zijn rabotoken alle salarissen handmatig aan het overboeken was :nope:
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Hoeveel werknemers werken er bij het bedrijf?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Rotterdammer wat vervelend. Ongeveer 14. Maakt niet uit dat ze het zelf doen moet goed gedaan worden haha
Bij mij is het zo dat in mijn contract bedrag voor 40 uur staat, ik krijg voor 38 uur betaald maar werk wel 40. Die 2 uur elke week zijn dan ADV.
Misschien is dit bij jou ook zo?
rotterdammert23 schreef:
30-06-2017 08:42
Ik werkte vroeger ook bij een klein bedrijf, waarbij ze het altijd over de boekhouder hadden. Totdat ik een keer binnen kwam en zag dat mijn baas met zijn rabotoken alle salarissen handmatig aan het overboeken was :nope:
Ja dus? Dan hebben ze nog wel een boekhouder hoor, of denk jij dat de boekhouder de salarissen uitbetaald :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven