Werk & Studie alle pijlers

Vragen over Stewardess

27-07-2011 09:16 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe volgend schooljaar (2011-2012) eindexamen Mavo. Mijn sectorkeuze is economie. Kan ik met deze sectorkeuze ook stewardess worden of is dat niet mogelijk?

Ik zou ook graag nog de Havo er achter aan doen, maar kan ik daarmee ook stewardess worden?

Als het mogelijk is, welke opleidingen moet ik dan doen?

Hoelang doe je er ongeveer over om de opleiding tot stewardess te voltooien? Ik heb namelijk gelezen dat je bij de KLM pas aan het werk kan als je 21 jaar bent, vandaar dat ik wil weten hoelang de opleiding duurt. Als ik slaag ben ik 16 jaar, dus dan heb ik nog 5 jaar over.

Ook heb ik gelezen dat je binnen een uur op het vliegveld moet zijn (als je reserve bent?). Hoe zit dit precies? Ik woon namelijk in Zeeland, dus schiphol ligt dan ongeveer op 2 uur rijden.

Als stewardess kan je intercontinentale vluchten maken. Kan je als stewardess altijd naar dezelfde bestemming vliegen, of kan dat verschillen?

Hoelang blijf je ongeveer op de bestemming buiten de EU? Als je weer thuis komt, hoelang heb je dan ongeveer vrij?

Hoe ziet zo'n rooster er ongeveer uit die je krijgt? Zie je daarop de tijden wanneer en hoelaat je moet vliegen?

Ik heb verder al veel informatie gevonden, alleen deze vragen kan ik niet echt vinden met een goede duidelijke uitleg. Hopelijk hier wel.

Groetjes,

Daphne
quote:amypond schreef op 27 juli 2011 @ 09:40:

[...]

Dat kan dus niet.Dan kan ik dus het beste de havo doen en dan die stewardessen opleiding?
En met MAVO redt je het dus niet, want je moet MBO4 hebben en dat staat niet gelijk aan MAVO maar aan HAVO....
*laat maar*
quote:baby_ernie80 schreef op 27 juli 2011 @ 09:41:

[...]

Da's geen slimme keuze. Wat nu als er ooit iets gebeurt waardoor je geen stewardessenwerk meer kunt of wilt doen? Dan heb je met HAVO een betere basis dan met MAVO. En voorlopig heb je de leeftijd toch nog niet, dus haast heb je niet....Oké. Als ik m'n havo heb afgerond ben ik 18, dus dan kom ik al meer in de buurt.
Maar het collegegeld van de tios is echt idioot, zeg!
quote:baby_ernie80 schreef op 27 juli 2011 @ 09:43:

En met MAVO redt je het dus niet, want je moet MBO4 hebben en dat staat niet gelijk aan MAVO maar aan HAVO....Oké, bedankt .
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:42:

[...]

Dan kan ik dus het beste de havo doen en dan die stewardessen opleiding?Of een vier-jarige MBO opleiding richting toerisme. Ben je ook weer wat jaar ouder.
quote:astrape schreef op 27 juli 2011 @ 09:44:

Maar het collegegeld van de tios is echt idioot, zeg!Ja, dan zit je gelijk al aan de ¤12.000,-. Als je even verder kijkt zie je dat er ook opleiding zijn rond de ¤3.000,-
quote:amypond schreef op 27 juli 2011 @ 09:44:

[...]

Of een vier-jarige MBO opleiding richting toerisme. Ben je ook weer wat jaar ouder.Met die 4-jarige mbo opleiding bij afronding ben ik ongeveer 20, dus dan zou ik het wellicht al kunnen proberen bij KLM.
quote:baby_ernie80 schreef op 27 juli 2011 @ 09:41:

[...]

Da's geen slimme keuze. Wat nu als er ooit iets gebeurt waardoor je geen stewardessenwerk meer kunt of wilt doen? Dan heb je met HAVO een betere basis dan met MAVO. En voorlopig heb je de leeftijd toch nog niet, dus haast heb je niet....Helemaal met je eens, Ernie! Eerst Havo, je zou wel gek zijn als je de capaciteiten hebt, en ze niet gebruikt. Aan TO: Volgens mij staar jij je een beetje blind aan die leuke stewardess pakjes. Uiteindelijk is het gewoon werk hoor, en jij bent nog zo jong, dat kun je je hele leven nog. Ga je eerst eens goed ontwikkelen, kies sector toerisme, en wellicht komen er dan hele andere dromen op je pad. Succes.
Dat lijkt me niet, want er zijn er zoveel die bij KLM willen, dat ze de mensen die niet aan de harde eisen voldoen direct al zullen laten afvallen. Ik weet het niet zeker, maar dat lijkt me op zich vrij logisch.
Er is hier een topic 'vliegen bij de KLM'. Misschien interessant voor je om te lezen?

Daarnaast is het handig om te weten, dat je niet zo maar kunt solliciteren bij de KLM. Ze hebben niet vaak vacatures open staan voor cabin crew.
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:46:

[...]

Met die 4-jarige mbo opleiding bij afronding ben ik ongeveer 20, dus dan zou ik het wellicht al kunnen proberen bij KLM.Ik weet niet wat voor droombeeld jij in je hoofd hebt, maar naar ik weet is de KLM alles behalve makkelijk met aannemen van personeel. Dus staar je er niet blind op.
quote:poezemoeder schreef op 27 juli 2011 @ 09:49:

[...]

Helemaal met je eens, Ernie! Eerst Havo, je zou wel gek zijn als je de capaciteiten hebt, en ze niet gebruikt. Aan TO: Volgens mij staar jij je een beetje blind aan die leuke stewardess pakjes. Uiteindelijk is het gewoon werk hoor, en jij bent nog zo jong, dat kun je je hele leven nog. Ga je eerst eens goed ontwikkelen, kies sector toerisme, en wellicht komen er dan hele andere dromen op je pad. Succes.Heel erg bedankt! Het is al een droom geweest sinds jong af aan, en het werk lijkt me erg leuk en wisselend.
quote:amypond schreef op 27 juli 2011 @ 09:51:

[...]

Ik weet niet wat voor droombeeld jij in je hoofd hebt, maar naar ik weet is de KLM alles behalve makkelijk met aannemen van personeel. Dus staar je er niet blind op.Oké. Bedankt voor je informatie
quote:_avril_ schreef op 27 juli 2011 @ 09:50:

Er is hier een topic 'vliegen bij de KLM'. Misschien interessant voor je om te lezen?

Daarnaast is het handig om te weten, dat je niet zo maar kunt solliciteren bij de KLM. Ze hebben niet vaak vacatures open staan voor cabin crew.

Ik heb al zitten spitten in dat topic, en heb daar zelf ookal een reactie geplaats, maar nog geen antwoord op gehad, vandaar dat ik dus een topic heb aangemaakt

Ik zou bijvoorbeeld ook eerst bij andere luchtvaartmaatschappijen kunnen werken, en als er een baan vrijkomt bij KLM ik daar naar toe ga.
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:52:

[...]

Oké. Bedankt voor je informatie Lees het topic eens hier of kijk eens op stewardessenpagina.nl. Veel meer info daar dan je kunt krijgen in je eigen topic. Succes!

Stewardess startpagina

stewardess prikbord
Hier:

http://www.klm.com/jobs/nl/floating/vac ... rdess.html

heb je de functie-eisen voor een stewardess bij KLM. Jij hebt nog meer dan genoeg tijd om ook de HAVO te doen dus.....
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:51:

[...]

Heel erg bedankt! Het is al een droom geweest sinds jong af aan, en het werk lijkt me erg leuk en wisselend.

Ik droomde ook al jaren om in een verpleeghuis te werken. Leuk, een beetje het zustertje uit te hangen en zo..En ik werk er nu al heel wat jaartjes. Helaas viel de realitiet erg tegen vaak..

Ga voor een breed pakket, dan kun je tzt alle kanten op.
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:54:

[...]

Ik heb al zitten spitten in dat topic, en heb daar zelf ookal een reactie geplaats, maar nog geen antwoord op gehad, vandaar dat ik dus een topic heb aangemaakt

Ik zou bijvoorbeeld ook eerst bij andere luchtvaartmaatschappijen kunnen werken, en als er een baan vrijkomt bij KLM ik daar naar toe ga.Je krijgt niet direct antwoord, dus even geduld, er komt vast nog wel een reactie daar.
quote:_avril_ schreef op 27 juli 2011 @ 09:55:

[...]

Lees het topic eens hier of kijk eens op stewardessenpagina.nl. Veel meer info daar dan je kunt krijgen in je eigen topic. Succes!

Stewardess startpagina

stewardess prikbordBedankt! Ik zal deze site's eens doorspitten ;)
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:51:

[...]

Heel erg bedankt! Het is al een droom geweest sinds jong af aan, en het werk lijkt me erg leuk en wisselend.Mwa in het begin vlieg je heen en weer naar bijvoorbeeld Londen, niks leuks en afwisselends aan
quote:poezemoeder schreef op 27 juli 2011 @ 09:56:

[...]

Ik droomde ook al jaren om in een verpleeghuis te werken. Leuk, een beetje het zustertje uit te hangen en zo..En ik werk er nu al heel wat jaartjes. Helaas viel de realitiet erg tegen vaak..

Ga voor een breed pakket, dan kun je tzt alle kanten op.Bedankt. Ik weet dat het in de realiteit tegen kan vallen, maar ik hoop dat dat in zijn tegendeel zal zijn
quote:amypond schreef op 27 juli 2011 @ 09:58:

[...]

Mwa in het begin vlieg je heen en weer naar bijvoorbeeld Londen, niks leuks en afwisselends aan Je ontmoet verschillende mensen met allemaal een verhaal. Elke vlucht is anders ;)
quote:_avril_ schreef op 27 juli 2011 @ 09:57:

[...]

Je krijgt niet direct antwoord, dus even geduld, er komt vast nog wel een reactie daar.Ik wacht geduldig af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven