Werk & Studie alle pijlers

Vragen over Stewardess

27-07-2011 09:16 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe volgend schooljaar (2011-2012) eindexamen Mavo. Mijn sectorkeuze is economie. Kan ik met deze sectorkeuze ook stewardess worden of is dat niet mogelijk?

Ik zou ook graag nog de Havo er achter aan doen, maar kan ik daarmee ook stewardess worden?

Als het mogelijk is, welke opleidingen moet ik dan doen?

Hoelang doe je er ongeveer over om de opleiding tot stewardess te voltooien? Ik heb namelijk gelezen dat je bij de KLM pas aan het werk kan als je 21 jaar bent, vandaar dat ik wil weten hoelang de opleiding duurt. Als ik slaag ben ik 16 jaar, dus dan heb ik nog 5 jaar over.

Ook heb ik gelezen dat je binnen een uur op het vliegveld moet zijn (als je reserve bent?). Hoe zit dit precies? Ik woon namelijk in Zeeland, dus schiphol ligt dan ongeveer op 2 uur rijden.

Als stewardess kan je intercontinentale vluchten maken. Kan je als stewardess altijd naar dezelfde bestemming vliegen, of kan dat verschillen?

Hoelang blijf je ongeveer op de bestemming buiten de EU? Als je weer thuis komt, hoelang heb je dan ongeveer vrij?

Hoe ziet zo'n rooster er ongeveer uit die je krijgt? Zie je daarop de tijden wanneer en hoelaat je moet vliegen?

Ik heb verder al veel informatie gevonden, alleen deze vragen kan ik niet echt vinden met een goede duidelijke uitleg. Hopelijk hier wel.

Groetjes,

Daphne
Lees het topic "vliegen bij KLM", daar staat wel zo'n beetje alles in. Neem de tijd, het is een langlopend topic. :-)
Nou Daphne, opleidingseisen zijn wel te vinden hoor, als je even goed zoekt. gaat het specifiek om KLM, of gaat het vooral om stewardess zijn? Dus een andere maatschappij kan ook?

Het feit dat je vanaf huis binnen een uur op schiphol moet kunnen zijn, is misschien wel wat rekbaar, maar vanuit Zeeland is het niet haalbaar. Dat wordt dus verhuizen, meer richting een luchthaven, denk ik.

Er si overigens een heel topic over vliegen bij de KLM, dat kun je hier vinden.
quote:astrape schreef op 27 juli 2011 @ 09:20:

Lees het topic "vliegen bij KLM", daar staat wel zo'n beetje alles in. Neem de tijd, het is een langlopend topic. :-)Ik heb daar dit bericht ook geplaats, alleen heb nog geen antwoord gehad
quote:zwartezwanen schreef op 27 juli 2011 @ 09:20:

Nou Daphne, opleidingseisen zijn wel te vinden hoor, als je even goed zoekt. gaat het specifiek om KLM, of gaat het vooral om stewardess zijn? Dus een andere maatschappij kan ook?

Het feit dat je vanaf huis binnen een uur op schiphol moet kunnen zijn, is misschien wel wat rekbaar, maar vanuit Zeeland is het niet haalbaar. Dat wordt dus verhuizen, meer richting een luchthaven, denk ik.

Er si overigens een heel topic over vliegen bij de KLM, dat kun je hier vinden.Opzich maakt het niet echt uit welke maatschappij, maar ik zou in de toekomst graag bij KLM willen gaan werken. Ik neem aan dat je gewoon van maatschappij over gaan stappen?
Hier de eisen van bijvoorbeeld Transavia, met alleen je mavo gaat het niet lukken:

je bent 18 jaar of ouder

je hebt MBO 4 werk- en denkniveau; een MBO 4 diploma is een pré

je lengte ligt tussen 1.60m en 1.90m

je eventuele brilsterkte/lenzensterkte ligt tussen -5 en +5

je draagt een confectiemaat tussen 32 tot en met 44 (dames) of 44 tot en met 58+ (heren)

je bent mondeling en schriftelijk vaardig in het Engels

je bent minimaal zeven maanden aaneensluitend beschikbaar. Let op: er kan geen vakantie worden opgenomen gedurende de zomermaanden!

je kunt zowel overdag als 's nachts binnen één uur op Schiphol aanwezig zijn en, afhankelijk van je woonplaats, binnen één uur op Rotterdam Airport

je hebt geen bezwaar tegen een verblijft in het buitenland (maximaal drie weken)

je hebt geen bezwaar tegen nevenactiviteiten gerelateerd aan de functie

je bent in het bezit van een zwemdiploma

je hebt geen zichtbare tatoeages en/of piercings

je hebt geen last van reis-, luchtziekten en allergieën en ook niet van keel-, neus- en/of oordaandoeningen
quote:amypond schreef op 27 juli 2011 @ 09:27:

Hier de eisen van bijvoorbeeld Transavia, met alleen je mavo gaat het niet lukken:

je bent 18 jaar of ouder

je hebt MBO 4 werk- en denkniveau; een MBO 4 diploma is een pré

je lengte ligt tussen 1.60m en 1.90m

je eventuele brilsterkte/lenzensterkte ligt tussen -5 en +5

je draagt een confectiemaat tussen 32 tot en met 44 (dames) of 44 tot en met 58+ (heren)

je bent mondeling en schriftelijk vaardig in het Engels

je bent minimaal zeven maanden aaneensluitend beschikbaar. Let op: er kan geen vakantie worden opgenomen gedurende de zomermaanden!

je kunt zowel overdag als 's nachts binnen één uur op Schiphol aanwezig zijn en, afhankelijk van je woonplaats, binnen één uur op Rotterdam Airport

je hebt geen bezwaar tegen een verblijft in het buitenland (maximaal drie weken)

je hebt geen bezwaar tegen nevenactiviteiten gerelateerd aan de functie

je bent in het bezit van een zwemdiploma

je hebt geen zichtbare tatoeages en/of piercings

je hebt geen last van reis-, luchtziekten en allergieën en ook niet van keel-, neus- en/of oordaandoeningenHeel erg bedankt voor deze antwoorden . Als ik volgend jaar dan met mijn mavo slaag, naar welke school en/of welke opleiding zou ik dan nog moeten voltooien?
Dat staat er toch?
Toerisme volgens mij....
Havo staat dacht ik gelijk aan MBO-4 werk-en denkniveau maar dat zou je even moeten checken. In 1998 had ik genoeg aan mijn Havo, maar weet niet of het veranderd is.

Als je besluit een MBO opleidingt te gaan doen, zou ik iets toeristisch kiezen
Mbo 4
Common sense is not so common.
Voltaire
quote:astrape schreef op 27 juli 2011 @ 09:32:

Dat staat er toch?

Ik zie alleen van MBO-4 diploma?

Zou je het anders even willen citeren?
quote:Sjors1988 schreef op 27 juli 2011 @ 09:33:

Mbo 4Hoe kom ik aan een MBO-4 diploma?
En ik zou eerst die Havo gaan doen. Dan worden je mogelijkheden nog groter. Heb je alvast een mooie ondergrond, en je bent nog zo jong!
KLM vraagt MBO4 of Havo niveau. Maar goed, dan ben je nog te jong.

http://stewardesscollege.nl/NL/inhoud-opleiding/
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:34:

[...]

Hoe kom ik aan een MBO-4 diploma?Door een MBO4 opleiding te doen natuurlijk! Kijk hier maar even:

http://www.tio.nl/stewardess_receptioniste_hostess/

[...]

Hoe kom ik aan een MBO-4 diploma?Wat je denk je zelf?

[...]

Hoe kom ik aan een MBO-4 diploma?Door een MBO-4 opleiding te gaan volgen.
quote:poezemoeder schreef op 27 juli 2011 @ 09:36:

En ik zou eerst die Havo gaan doen. Dan worden je mogelijkheden nog groter. Heb je alvast een mooie ondergrond, en je bent nog zo jong!

Daar zit ik ookal aan te denken om dat te gaan doen, maar ik wil eerst de mogelijkheden bekijken voor mavo

Als ik ook stewardess kan worden met mavo, dan ga ik niet meer verder met de havo.
Link van amypond is wellicht nog beter, maar dan heb je alsnog de leeftijd niet....
quote:baby_ernie80 schreef op 27 juli 2011 @ 09:37:

[...]

Door een MBO4 opleiding te doen natuurlijk! Kijk hier maar even:

http://www.tio.nl/stewardess_receptioniste_hostess/Ik heb op die site gekeken, maar het collegegeld is wel aan de erg dure kant.
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:37:

[...]

Daar zit ik ookal aan te denken om dat te gaan doen, maar ik wil eerst de mogelijkheden bekijken voor mavo

Als ik ook stewardess kan worden met mavo, dan ga ik niet meer verder met de havo.Dat kan dus niet.
quote:baby_ernie80 schreef op 27 juli 2011 @ 09:38:

Link van amypond is wellicht nog beter, maar dan heb je alsnog de leeftijd niet....Ik zou wellicht dan bij Transavia aan het werk kunnen?
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:37:

[...]

Als ik ook stewardess kan worden met mavo, dan ga ik niet meer verder met de havo.Da's geen slimme keuze. Wat nu als er ooit iets gebeurt waardoor je geen stewardessenwerk meer kunt of wilt doen? Dan heb je met HAVO een betere basis dan met MAVO. En voorlopig heb je de leeftijd toch nog niet, dus haast heb je niet....
quote:xxxdaphne schreef op 27 juli 2011 @ 09:41:

[...]

Ik zou wellicht dan bij Transavia aan het werk kunnen?*zucht* ja, en misschien ook wel niet he....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven