Werk & Studie alle pijlers

Vrijwilliger Sensoor

31-01-2017 18:14 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand hier vrijwilliger is bij sensoor.

Binnenkort ga ik beginnen met de cursus om daarna aan de slag te gaan.

En ben ik erg benieuwd naar ervaringen.
[quote]erzed schreef op 31 januari 2017 @ 20:13:

Er zijn veel bellers die Sensoor nodig hebben en dat probeert de organisatie 'tegen te gaan'. Dat wordt vooral gedaan door de vrijwilligers te trainen om mensen te motiveren en aan te sporen om op zoek te gaan naar of binnen het eigen netwerk.

Natuurlijk zijn mensen welkom om te bellen en er zitten 24/7 vrijwilligers klaar om de telefoon op te nemen. Omdat het voor zowel beller als vrijwilliger veilig te houden is het volledig anoniem. Dat betekent dat je niet je naam hoeft te zeggen of je hele verhaal hoeft te doen. Je kunt een vraag stellen die jou op dat moment bezig houdt. En waar je graag met iemand over wilt spreken. Soms kan het zijn dat een vrijwilliger zegt dat je bij je huisarts moet wezen hiervoor of dat de inschatting is dat je hulp moet zoeken. Soms is het ook zo dat de vrijwilliger je kan helpen door bijvoorbeeld de zaken op een rijtje te zetten of door te oefenen om je grenzen aan te geven.

Er zijn duizend en één voorbeelden te geven.

@rosings: als je graag wilt dat je moeder verder komt met waar ze zo op leunt bij jou en haar vriendinnen is het misschien goed om te kijken naar een buddy. Maar ze mag natuurlijk bellen om het te ervaren.

@lindaatje1900: soms is het een verbale diarree wat er komt. Dan is het niet eens nodig om te luisteren. Dat zijn de gesprekken die ik bedoel. Natuurlijk zit je er vooral om naar de beller te luisteren. Maar het fijnste is wanneer er een dialoog ontstaat. Je praat van mens tot mens vanuit gelijkwaardigheid. Daar hoort ook in thuis dat je iets kan zeggen als vrijwilliger, ook al is het alleen maar meeleven of erkenning en niet eens advies[/quote]

Hoe moet ik dan precies zien? Een stortvloed aan woorden?
Ja, je komt er niet tussen. Maar dit is geen regelmaat dat dit voorkomt. Ik noemde het meer dat ik dit lastige gesprekken vind. Naar aanleiding van de vraag wat ik moeilijk vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven