Werk & Studie alle pijlers

Waar ligt de grens van flexibiliteit

14-01-2021 07:26 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een pittige tijd door het combineren van zorg voor mijn zoon van 1 jaar en een 4 daagse (inmiddels 5 dagen) werkweek. Ik werk nu 5 dagen om alsnog aan mijn uren te komen.
Nu zegt de leidinggevende dat ik geen flexibele houding heb. Hoezo geen flexibele houding? Ik werk verdorie 5 dagen in de week.
Leidinggevende gaf aan dat iedereen moeite heeft met deze tijd en dat werk gedaan moet worden. Leidinggevende heeft totaal geen begrip voor mijn situatie.

Ik vraag mij af in hoeverre moet je flexibel kunnen zijn? Ik heb mij flexibel opgesteld om 5 dagen te werken in plaats van 4.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
16-01-2021 00:03
Van 1000 euro KA moet dat toch best te doen zijn?
Niet als je zowel de reguliere opvang als de oppas aan huis moet betalen. Vrijwel iedereen betaalt nu natuurlijk gewoon zijn kinderopvang door, ik in ieder geval wel.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-01-2021 00:05
Niet als je zowel de reguliere opvang als de oppas aan huis moet betalen. Vrijwel iedereen betaalt nu natuurlijk gewoon zijn kinderopvang door, ik in ieder geval wel.

Met een paar uur oppas per week zou ze er al zijn hoor. Do t/m zo is kind bij vader.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
16-01-2021 00:07
Met een paar uur oppas per week zou ze er al zijn hoor. Do t/m zo is kind bij vader.
Maar ze kan niet in het weekend werken had ze al eerder gezegd, dat mag niet of kan niet bij haar werk. Dus dan moet je minimaal 2 hele dagen (ervan uitgaande dat je dan do en vrij ook werkt als kind bij vader is) a 10 euro per uur is 160 euro per week is 720 per maand plus de factuur voor de crèche (in mijn geval was dat rond de 1100 p/m voor 4 dagen crèche) betalen. Dan ben je dus om en nabij de 1800 euro kwijt aan kinderopvang per maand waar je hooguit 900 a 1000 euro KOT voor krijgt. Blijft er dus 900 a 800 euro over die je zelf moet betalen. Dat moet je maar net kunnen lijden.

Ik verdien heel goed maar zou nu ook geen particuliere opvang erbij kunnen betalen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
16-01-2021 00:15
Maar ze kan niet in het weekend werken had ze al eerder gezegd, dat mag niet of kan niet bij haar werk. Dus dan moet je 2 hele dagen a 10 euro per uur is 160 euro per week is 720 per maand plus de factuur voor de crèche (in mijn geval was dat rond de 1100 p/m voor 4 dagen crèche) betalen. Dan ben je dus om en nabij de 1800 euro kwijt aan kinderopvang per maand waar je hooguit 900 a 1000 euro KOT voor krijgt. Blijft er dus 900 a 800 euro over die je zelf moet betalen. Dat moet je maar net kunnen lijden.

Ik verdien heel goed maar zou nu ook geen particuliere opvang erbij kunnen betalen.
Do en vrij dagen can 12 uur. Een keer een avond van 4 uur en dan 4 uur oppas.
En wat ik net hier lees is dat ze 1000 euro ali krijgt, dan is zoveel uur werken sowieso niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
16-01-2021 00:16
Do en vrij dagen can 12 uur. Een keer een avond van 4 uur en dan 4 uur oppas.
Dat moet maar net kunnen, je weet niet wat voor werk ze doet. aangezien ze ook niet in het weekend kan werken denk ik dat dat eerder werk zal zijn dat tijdens kantooruren plaatsvindt dan dat je makkelijk 12 uur kan maken. 12 uur is ook wel bizar lang, dan ben je ook totaal niet productief.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
16-01-2021 00:19
Dat moet maar net kunnen, je weet niet wat voor werk ze doet. aangezien ze ook niet in het weekend kan werken denk ik dat dat eerder werk zal zijn dat tijdens kantooruren plaatsvindt dan dat je makkelijk 12 uur kan maken. 12 uur is ook wel bizar lang, dan ben je ook totaal niet productief.
Maak je wel je uren. Maar gezien de alimentatie is zoveel uren helemaal niet noodzakelijk. En oplossingen wil ze ook niet.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
16-01-2021 00:24
Maak je wel je uren. Maar gezien de alimentatie is zoveel uren helemaal niet noodzakelijk. En oplossingen wil ze ook niet.
Maar is totaal niet realistisch natuurlijk dat een alleenstaande moeder van een kind dat niet doorslaapt werkdagen van 12 uur maakt. Ga zelf lekker structureel 12 uur per dag werken.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
16-01-2021 00:31
Maar is totaal niet realistisch natuurlijk dat een alleenstaande moeder van een kind dat niet doorslaapt werkdagen van 12 uur maakt. Ga zelf lekker structureel 12 uur per dag werken.
Zat gedaan, waren gewoon diensturen. Nog wel meer uren ook.

Alles wat realistisch is is al afgeserveerd, dus dan blijft er weinig over toch?
LīlyRose schreef:
16-01-2021 00:33
Zat gedaan, waren gewoon diensturen. Nog wel meer uren ook.

Alles wat realistisch is is al afgeserveerd, dus dan blijft er weinig over toch?
Heb jij een kind?
LīlyRose schreef:
16-01-2021 00:18
En wat ik net hier lees is dat ze 1000 euro ali krijgt, dan is zoveel uur werken sowieso niet nodig.
Waarom niet? Moet ze dan maar afhankelijk worden van haar ex? Dat lijkt me in deze situatie nou niet bepaald de slimste zet.

Als alleenstaande met kind moet je zeker wel vier dagen werken om financieel zelfstandig te kunnen wonen en leven.
Alle reacties Link kopieren
Maar is die baby op donderdag de hele dag bij de vader of is 't een wisseldag en gaat hij in de avond?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Waar staat dat ze 1000 euro k.a. heeft?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Majime schreef:
16-01-2021 07:41
Waarom niet? Moet ze dan maar afhankelijk worden van haar ex? Dat lijkt me in deze situatie nou niet bepaald de slimste zet.

Als alleenstaande met kind moet je zeker wel vier dagen werken om financieel zelfstandig te kunnen wonen en leven.
Daar is oa die ka voor, zodat je goed voor je kind kan zorgen. Met een moeder die over de kop gaat kan een kind niet zo veel.
Je werkt op dag 5 extra om je contracturen te maken (of daar in de buurt te komen in ieder geval). Dat is niet flexibel, dat is nodig.
Je werkgever biedt je de mogelijkheid om je werkzaamheden te spreiden, dus de flexibiliteit zit aan werkgevers kant in dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Met 1000 euro kinderalimentatie zou ik, denk ik, 3 weken gedeeltelijk onbetaald verlof vragen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
LīlyRose schreef:
16-01-2021 09:09
Daar is oa die ka voor, zodat je goed voor je kind kan zorgen. Met een moeder die over de kop gaat kan een kind niet zo veel.
Kinderalimentatie is voor het kind. Als volwassene zul je toch echt je eigen broek moeten ophouden in deze tijd. Afhankelijk zijn van een onvoorspelbare ex moet je echt niet willen.
To is te druk om mee te doen?
Het zou wel fijn zijn als je nog reageert, DMM.

Hoe ziet je week eruit?
Is je kindje op vaste dagen bij de vader? Hoeveel dagen zijn dat?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-01-2021 00:15
Maar ze kan niet in het weekend werken had ze al eerder gezegd, dat mag niet of kan niet bij haar werk.

Dat heeft ze niet gezegd en weten we niet want to heeft nergens meer op gereageerd....
zusjevanLady_Day schreef:
16-01-2021 10:13
Dat heeft ze niet gezegd en weten we niet want to heeft nergens meer op gereageerd....
Dat heeft ze benoemd in 1 van haar andere honderd topics. Vandaar dat mensen het hier weten.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
16-01-2021 10:15
Dat heeft ze benoemd in 1 van haar andere honderd topics. Vandaar dat mensen het hier weten.
OW vandaar...bedankt vr info. Ik heb gewoon een kennisachterstand hier omdat ik de andere 100 topics niet heb gelezen 😀
Alle reacties Link kopieren
En hoeveel topics iemand opent mag diegene gelukkig zelf weten.
Of je wil reageren is een eigen keuze.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ergens begrijp ik het wel dat DMM zoveel topics opent en niet ingaat op adviezen. Ze is nog niet zo lang alleenstaand en zit nog volop in de rouw om haar verbroken relatie en haar gedroomde toekomstbeeld.
En dan krijg je al deze zaken er ook nog eens bij en zie je nergens licht aan het einde van de tunnel.
Ik denk soms ook wel eens, ja maar doe gewoon eens wat met de tips hier. Er staan hele goede tussen. Maar ik denk dat ze gewoon blokkeert en zich niet kan voorstellen dat alles waar ze van droomde in duigen is gevallen en ze daardoor niet openstaat voor nog meer veranderingen.

Maar dat zijn mijn 2 cents.
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
16-01-2021 09:21
Met 1000 euro kinderalimentatie zou ik, denk ik, 3 weken gedeeltelijk onbetaald verlof vragen.
Volgens mij woont TO in Amsterdam, vrije sector huur. Het zal dus zelfs met die KA heus geen vetpot zijn. Echt heel benieuwd hoe jullie aan je rooskleurige verwachtingen komen dat een alleenstaande moeder wel even 32 uur kan werken in drie of vijf dagen, naast de zorg voor een baby die niet doorslaapt.
Waar zit dan in ‘s hemelsnaam de flexibiliteit van de werkgever?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven