Werk & Studie alle pijlers

Waar vind ik vacatures?

13-02-2013 11:39 17 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben al ruim een half jaar flink aan het solliciteren, maar doordat ik in die periode zwanger ben geraakt is het vinden van een baan enorm lastig geworden. Ik ben pas per juni dit jaar beschikbaar, maar ik wil toch nu al zoveel mogelijk lijntjes uitzetten, brieven sturen enz. Ik kom telkens bij dezelfde vacaturesites uit, de grotere jongens zeg maar als nationale vacaturebank, monsterboard enz. Maar heb het gevoel daardoor telkens hetzelfde voorbij te zien komen.

Ik zou graag willen weten op welke sites jullie naar vacatures zoeken? Wellicht zitten daar dingen tussen die ik niet ken. Ik woon in omgeving Arnhem, dus dat is het zoekgebied.

Ik word er moedeloos van, telkens die standaard afwijzingsmailtjes. Ik wil zo graag aan het werk, al is het een tijdje onder m'n niveau of iets dat minder bij me past.

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven!
Alle reacties Link kopieren
Www.indeed.nl

Vkbanen

Intermediair
Ik denk dat nu solliciteren weinig zinvol is, omdat je pas in juni beschikbaar bent. Ik zou me nu richten op netwerken. Dus update je profiel op Linkedin en zoek contact met mensen die in jouw sector werken. Vraag of je eens met ze mag komen praten, zorg dat je feeling houdt met de sector, dat je weet wat de laatste ontwikkelingen zijn etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heel herkenbaar, en ook vacatures die helemaal niet open staan.

Dan zetten bedrijven dat je online kunt solliciteren en vervolgens bel je ( althans ik ) en werd er "eerlijkheidshalve" gezegd, "we hebben die vacature standaart online staan, zodat we in geval van al een aantal geschikte kandidaten in ons bestand hebben"...

UWV gaf mij aan dat dit helaas vaker gebeurde...tja....
Ga er ook op uit. Schrijf je in bij uitzendbureaus, solliciteer direct bij bedrijven met open sollicitaties. Schrijf je als werkzoekend in bij het UWV. Schakel je netwerk in, vertel iedereen dat je werk zoekt. Maak een Linkedin pagina.

Succes!
Ik heb me laten vertellen dat zoeken via Vacaturesites de ouderwetse manier van solliciteren is en dat je het via Social media zoals Linkedin en je netwerk moet doen. Hier zijn workshops voor als je niet precies weet hoe dat moet.

Hier heb je wellicht ook wel iets aan:

De tegenstrijdige wereld van het solliciteren
Ik heb gemerkt dat solliciteren via intermediair etc. (kortom: vacatures op internet) helemaal niet werkte. Dit omdat er 1000en reactie binnenkomen. Als ik jou was, zou ik het volgende doen:

- Werk aan je netwerk. Niet alleen Linkedin, maar ga ook koffie drinken met mensen die belangrijk voor je kunnen zijn. Spreek écht af en zorg dat je dan een goede indruk maakt. Mensen vinden het heel leuk om over zichzelf te praten, dus als jij oprechte interesse toont dan wordt dat leuk gevonden. Denk ook aan mensen die weer andere mensen kennen.

- Leg een lijst an van bedrijven/organisaties de je interessant vindt. Kijk wekelijks op hun website voor vacatures: veel bedrijven zetten vacatures niet meer uit via de grote websites, omdat ze dan heel veel reacties krijgen. De vacature wordt dan alleen op hun website geplaatst.

- Wordt lid van Linkedin groepen: hier worden ook vaak interessante vacatures geplaatst die niet ook door 1000en anderen worden bekeken.

- Open sollicitaties versturen. Zo'n proces kan maanden duren, maar uiteindelijk wordt duidelijk welke toegevoegde waarde jij kan hebben en kan het een baan opleveren. Dit is bij mijn vriend ook zo verlopen: er was niet echt een vacature of en functie open, maar ze hadden wel "iemand" voor "iets" nodig. Hij heeft zichzelf onmisbaar gemaakt (wel iets van 3 presentaties gegeven) en heeft nu een baan!

Succes!
Ik zie niet in waarom je nu te vroeg zou zijn als je per juni beschikbaar bent. Je bent in mijn ogen juist goed op tijd.
Goede tips!quote:Supersoulfighter schreef op 13 februari 2013 @ 11:59:

Ik heb gemerkt dat solliciteren via intermediair etc. (kortom: vacatures op internet) helemaal niet werkte. Dit omdat er 1000en reactie binnenkomen. Als ik jou was, zou ik het volgende doen:

- Werk aan je netwerk. Niet alleen Linkedin, maar ga ook koffie drinken met mensen die belangrijk voor je kunnen zijn. Spreek écht af en zorg dat je dan een goede indruk maakt. Mensen vinden het heel leuk om over zichzelf te praten, dus als jij oprechte interesse toont dan wordt dat leuk gevonden. Denk ook aan mensen die weer andere mensen kennen.

- Leg een lijst an van bedrijven/organisaties de je interessant vindt. Kijk wekelijks op hun website voor vacatures: veel bedrijven zetten vacatures niet meer uit via de grote websites, omdat ze dan heel veel reacties krijgen. De vacature wordt dan alleen op hun website geplaatst.

- Wordt lid van Linkedin groepen: hier worden ook vaak interessante vacatures geplaatst die niet ook door 1000en anderen worden bekeken.

- Open sollicitaties versturen. Zo'n proces kan maanden duren, maar uiteindelijk wordt duidelijk welke toegevoegde waarde jij kan hebben en kan het een baan opleveren. Dit is bij mijn vriend ook zo verlopen: er was niet echt een vacature of en functie open, maar ze hadden wel "iemand" voor "iets" nodig. Hij heeft zichzelf onmisbaar gemaakt (wel iets van 3 presentaties gegeven) en heeft nu een baan!

Succes!
Nog een praktische tip op de goede tips van Supersoulfighter. Laat visitekaartjes drukken (bij Hema of Vistaprint) en deel die aan iedereen uit. Niet alleen aan zakelijke relaties, maar ook aan kennissen, vrienden, bij de sportclub, etc.. Laat zoveel mogelijk mensen weten dat je op zoek bent. Een groot % van de vacatures wordt momenteel via/via ingevuld.
quote:ninon schreef op 13 februari 2013 @ 14:05:

Laat visitekaartjes drukken (bij Hema of Vistaprint) en deel die aan iedereen uit. .Goeie idd! Ik zal je hierbij wel adviseren een ontwerp te nemen dat bij jouw beoogde beroep/sector past. Ik heb heel wat meisjesachtige zelfontworpen kaartjes langs zien komen, van dames die voor de EU willen werken of advocaat willen worden... Níet gepast dus! Tenzij je een creatief beroep voor ogen hebt, zou ik het strak, duidelijk en zakelijk maken. En gebruik je meest nette e-mailadres, dus niet:

vivasletjuhhh@live.nl (níet netjes) of vivaslettebak@hotmail.com (íets netter), maar vivalady@gmail.com (netjes).
Ik kijk altijd bij vacatures op de website van het bedrijf waar ik graag zou willen werken. Verder is www.zoekbijbaan.nl ook een hele handige site, hier kan je een profiel aanmaken waar werkgevers op kunnen reageren als ze je zien zitten. Je krijgt ook mails als er een bij jou passende vacature is. Hopelijk heb je er iets aan! Succes!
http://www.half9.nl/vacature-zoeken-resultaten
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.ikarnhem.nl/
http://www.zoekbijbaan.nl/bijbanen/arnhem
Zitten super goede tips tussen waar ik iets mee kan, dus ontzettend bedankt voor het meedenken!
Ik heb hele goede ervaringen met de uitzendbureaus Adecco en Start People in Arnhem. Misschien dat zij het voor je in de gaten willen houden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven