Werk & Studie alle pijlers

Wat nu?

29-10-2012 13:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar geleden ben ik afgestudeerd aan het Hbo. Ondanks vele sollicitatiebrieven (75+) heb ik nog altijd geen werk in de richting waarvoor ik heb geleerd. Ondertussen zit ik nu ongeveer een maand thuis omdat ik het niet langer trok bij mijn werkgever (zie mijn topic hierover 'ik durf niet meer naar mijn werk') ik solliciteer mij suf maar om uit een lopende redenen vind ik maar geen werk. Ik krijg geen uitkering (logisch want ik heb zelf ontslag genomen) maar wil wel graag aan de slag want ik ben het thuis zitten meer dan zat. Helaas word ik om uit een lopende reden niet aangenomen: te jong (ik ben 28, dus hoezo te jong??) te weinig ervaring, te hoogopgeleid, geen relevante opleiding etc. Het thuis zitten heeft mij ook aan het denken gezet: wat wil ik? Ik loop al sinds het afronden van mijn studie rond met het gevoel rond dat ik niet klaar ben met leren. Ik wil heel graag een nieuwe studie gaan doen. En deze studie wil ik graag gaan doen dan wat ik eerder heb gestudeerd. Ik weet alleen niet wat ik wil gaan studeren. Ik wil in ieder geval iets gaan doen wat breed is, zodat ik mijn baan kansen vergroot. Ik wil graag creatief bezig zijn, ik wil leren schrijven (teksten enz.) het moet zakelijk zijn maar ook met mensen. En het liefste kan ik dan ook nog iets organiseren. Dit klinkt misschien allemaal ontzettend vaag maar misschien kan iemand mij van tips voorzien. Ik zit veel op internet om informatie te zoeken maar ik loop een beetje vast. Wie kan mij helpen mij inzicht te krijgen met welke kant ik op wil?
Eens met lilalinda. In dat vakgebied is bijna niks te vinden! Een jaar of 10 geleden poptrn die opleidingen als paddestoelen uit de grond en het aanbod is veel groter dan de vraag.
quote:lilalinda schreef op 29 oktober 2012 @ 15:08:

[...]

dat s nou precies zo'n opleiding die garantie geeft op jarenlang een uitkering. Veel meer aanbod dan vraagDan schiet ik er niks mee op. Dus dan ga ik verder zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven