wat te doen met deze stage?
zaterdag 15 december 2018 om 14:13
Hi,
Ja weer een topic over stage, maar dit is op het moment het enige wat mij bezig houdt...
Ik loop stage bij een bedrijf waar ik alleen zwaar logistiek werk moet doen, wat niks met mijn opleiding te maken heeft. Ik heb dit aangegeven op school, daar kwam een gesprek uit en daaruit kwam dat ik sneller moest werken, want dan kon ik wat leuks gaan doen. Ik ben in mijn eentje in het bedrijf en krijg geen begeleiding. Ik leer niks en krijg alleen maar nare kritiek dat ik vrij weinig goed doe, terwijl zonder mij het bedrijf niet meer zou bestaan. Na het gesprek ben ik nog sneller gaan werken, alleen het wordt steeds meer en zodra ik klaar ben moet ik bezig in het magazijn. Ik moet nog 8 weken (klink minder lang dan dat het voelt aangezien ik het geestelijk en lichamelijk niet meer aankan). Bij het bedrijf werken nog andere mensen die zich bezig houden met andere zaken, alle werknemers zijn al naar mij toegekomen, omdat zei vinden dat ze stagiaires zo niet mogen behandelen. Wat zouden jullie dan als jullie in mijn schoenen zouden staan?
xxx
Ja weer een topic over stage, maar dit is op het moment het enige wat mij bezig houdt...
Ik loop stage bij een bedrijf waar ik alleen zwaar logistiek werk moet doen, wat niks met mijn opleiding te maken heeft. Ik heb dit aangegeven op school, daar kwam een gesprek uit en daaruit kwam dat ik sneller moest werken, want dan kon ik wat leuks gaan doen. Ik ben in mijn eentje in het bedrijf en krijg geen begeleiding. Ik leer niks en krijg alleen maar nare kritiek dat ik vrij weinig goed doe, terwijl zonder mij het bedrijf niet meer zou bestaan. Na het gesprek ben ik nog sneller gaan werken, alleen het wordt steeds meer en zodra ik klaar ben moet ik bezig in het magazijn. Ik moet nog 8 weken (klink minder lang dan dat het voelt aangezien ik het geestelijk en lichamelijk niet meer aankan). Bij het bedrijf werken nog andere mensen die zich bezig houden met andere zaken, alle werknemers zijn al naar mij toegekomen, omdat zei vinden dat ze stagiaires zo niet mogen behandelen. Wat zouden jullie dan als jullie in mijn schoenen zouden staan?
xxx
zaterdag 15 december 2018 om 14:32
Dit. Maar heb je dan geen stageplan? Met leerdoelen? En een stagebegeleider? Stagiairs zouden volledig boventallig moeten zijn. Als het goed is kan je prima gemist worden.Gele_Suikerspin schreef: ↑15-12-2018 14:29Gewoon het werk weigeren. Stap af op de medewerker die het gene doet waar jij je opleiding in doet. Stel die vragen en vraag die of je over zijn/haar schouder mee mag kijken.
Een ander bedrijf zoeken staat je ook vrij.
zaterdag 15 december 2018 om 14:36
zaterdag 15 december 2018 om 14:40
Ik heb zeker leerdoelen, alleen deze doelen kan ik hier niet halen.. Dat heeft te maken met het feit dat ik de enige ben in het bedrijf, mijn baas is met verlof wegens ziekte. De mensen die naar mij toe zijn gekomen werken officieel niet bij dat bedrijf, maar bij een bedrijf in het zelfde pand, dus die kunnen geen hulp bieden. Ik vind zelf dat een bedrijf niet afhankelijk kan zin van hun stagiaires, maar dat is hier wel het geval, als ik weg ben hebben hun namelijk een heel groot probleem, maar ik denk dat ik toch voor mijzelf moet gaan kiezen, want ik wil niet zo behandeld worden..
zaterdag 15 december 2018 om 14:42
Dat is het lastige bij dit bedrijf, want dit bedrijf bestaat alleen uit 1 baas, die met verlof is wegens ziekte.. De mensen die zien dat dit niet hoort werken officieel bij een ander bedrijf, in het zelfde pand. Dus hun kunnen op dit gebied geen hulp bieden, hoe graag ze het ook willen.Gele_Suikerspin schreef: ↑15-12-2018 14:29Gewoon het werk weigeren. Stap af op de medewerker die het gene doet waar jij je opleiding in doet. Stel die vragen en vraag die of je over zijn/haar schouder mee mag kijken.
Een ander bedrijf zoeken staat je ook vrij.
zaterdag 15 december 2018 om 14:46
Dit bedrijf zit samen met een ander bedrijf in 1 pand. De mensen van het andere bedrijf zien hoe hun omgaan met stagiaires. Het bedrijf waar ik stage loop bestaat alleen uit een baas, maar die is met verlof wegens ziekte. Ik doe de opleiding interieuradviseur. Er is wel wat gezegd over mijn werkzaamheden, maar ze hebben het zo weten te brengen dat het een deel van de baan is, maar wat ik nu ervaar is dit het enige van de baan. Ik heb een eerdere stagiair gesproken, zij heeft dit ook zo ervaren, alleen in die tijd was het er nog niet zo druk.minnimouse schreef: ↑15-12-2018 14:36Hoezo zou het bedrijf zonder jou niet bestaan?
En eerst zeg je dat je alleen bent in het bedrijf en daarna dat er nog andere medewerkers zijn.
Wat voor opleiding doe je?
En waarom is er niks gezegd over de werkzaamheden tijdens dat gesprek?
zaterdag 15 december 2018 om 14:55
Een hond heeft een baas.
De eigenaar/werkgever is dus blijkbaar afwezig, maar er is geen sprake van een verlofsituatie.
Dit is nu een mooi voorbeeld van een van de doelen van de beroepspraktijkvorming tijdens je opleiding, het omgaan met dergelijke situaties.
Jij bent zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van je stageplan, als dat niet lukt zul je dus zelf actie moeten ondernemen.
Ga in gesprek met je werkgever en met je stagebegeleider van school.
De eigenaar/werkgever is dus blijkbaar afwezig, maar er is geen sprake van een verlofsituatie.
Dit is nu een mooi voorbeeld van een van de doelen van de beroepspraktijkvorming tijdens je opleiding, het omgaan met dergelijke situaties.
Jij bent zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van je stageplan, als dat niet lukt zul je dus zelf actie moeten ondernemen.
zaterdag 15 december 2018 om 15:06
Ik heb al actie ondernomen, ben naar school geweest en heb een gesprek aangevraagd. Uit het gesprek kwam dat ik meer mocht gaan doen met dingen die met mijn opleiding te maken hebben, wat alleen erg jammer is dat het na het gesprek alleen nog maar minder is geworden, heb nu al 5 weken niks anders gedaan dan pakketjes inpakken.lise1985 schreef: ↑15-12-2018 14:55Een hond heeft een baas.
zaterdag 15 december 2018 om 15:08
Zou je inderdaad denken, maar het probleem is dat het gaat om bestellingen die ik die zelfde middag verzenden moet, en het gaat niet om kleine dingen waarbij het niet uitmaakt of ik het doe of niet.Gele_Suikerspin schreef: ↑15-12-2018 14:55Dan is het toch juist makkelijk?
De vaas is er geneens. Kun je toch doen wat je wil.
zaterdag 15 december 2018 om 15:25
Ik zou opnieuw met je school in gesprek gaan: “ ik ga mijn leerdoelen hier niet halen”. En dan onderhandelen over hoeveel stageweken je dan nu nog resteren en opzoek naar een ander bedrijf.sArAh_dV schreef: ↑15-12-2018 15:06Ik heb al actie ondernomen, ben naar school geweest en heb een gesprek aangevraagd. Uit het gesprek kwam dat ik meer mocht gaan doen met dingen die met mijn opleiding te maken hebben, wat alleen erg jammer is dat het na het gesprek alleen nog maar minder is geworden, heb nu al 5 weken niks anders gedaan dan pakketjes inpakken.
zaterdag 15 december 2018 om 16:14
Dus jij moet dat bedrijf nu runnen in je eentje?sArAh_dV schreef: ↑15-12-2018 14:40Ik heb zeker leerdoelen, alleen deze doelen kan ik hier niet halen.. Dat heeft te maken met het feit dat ik de enige ben in het bedrijf, mijn baas is met verlof wegens ziekte. De mensen die naar mij toe zijn gekomen werken officieel niet bij dat bedrijf, maar bij een bedrijf in het zelfde pand, dus die kunnen geen hulp bieden. Ik vind zelf dat een bedrijf niet afhankelijk kan zin van hun stagiaires, maar dat is hier wel het geval, als ik weg ben hebben hun namelijk een heel groot probleem, maar ik denk dat ik toch voor mijzelf moet gaan kiezen, want ik wil niet zo behandeld worden..
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 15 december 2018 om 17:29
sArAh_dV schreef: ↑15-12-2018 14:42Dat is het lastige bij dit bedrijf, want dit bedrijf bestaat alleen uit 1 baas, die met verlof is wegens ziekte.. De mensen die zien dat dit niet hoort werken officieel bij een ander bedrijf, in het zelfde pand. Dus hun kunnen op dit gebied geen hulp bieden, hoe graag ze het ook willen.
Dit mag niet eens.
Direct maandag precies dit aangeven op school.
Je kunt wellicht vrijstelling krijgen omdat je allerlei zaken zelfstandig uitvoert, dus maak filmpjes en foto's. Wellicht denk jij dat je je kerntaken niet uitvoert maar doe je het wel.
Je hebt alleen geen enkele onderbouwing dat je het doet want je wordt niet begeleid, dus vanuit school moet hier een beslissing over worden genomen.
Ikzelf zou per direct je daar niet meer rond laten lopen, wat vinden je ouders ervan?
zaterdag 15 december 2018 om 19:44
Zei willen zelf school gaan mailen, maar ik wilde dat niet omdat ik bang was dat mijn beoordeling hierdoor beïnvloed wordt.. Maar heb daar nu best veel spijt van.Het-groepje schreef: ↑15-12-2018 17:29Dit mag niet eens.
Direct maandag precies dit aangeven op school.
Je kunt wellicht vrijstelling krijgen omdat je allerlei zaken zelfstandig uitvoert, dus maak filmpjes en foto's. Wellicht denk jij dat je je kerntaken niet uitvoert maar doe je het wel.
Je hebt alleen geen enkele onderbouwing dat je het doet want je wordt niet begeleid, dus vanuit school moet hier een beslissing over worden genomen.
Ikzelf zou per direct je daar niet meer rond laten lopen, wat vinden je ouders ervan?
donderdag 20 december 2018 om 18:46
Ik loop stage, vind t allemaal helemaal niks zoals jullie waarschijnlijk na mijn andere topic wel gemerkt hebben, maar ik kan dus niet stoppen. Ik wil het echt niet meer, maar als ik nu stop gaan ze me beoordelen met een Onvoldoende... natuurlijk ontzettend kinderachtig, aangezien ik alle kutklusjes voor ze gedaan heb, en dit is wat ik er voor terug krijg.. Weet iemand of ik hier in nog rechten heb ofzo? En wat als ik nog een andere stage vind waar ik de laatste weekjes het mag afmaken, wie beoordeeld mij dan?
Groetjes
Groetjes
donderdag 20 december 2018 om 18:55
Dat moet je echt gaan vragen aan je studieadviseur of coördinator van school. Misschien dat je school hier wel regelementen voor heeft, of misschien dat je bij de examencommissie moet zijn. Kost waarschijnlijk ook veel tijd en moeite. Hoe lang moet je nog?sArAh_dV schreef: ↑20-12-2018 18:46Ik loop stage, vind t allemaal helemaal niks zoals jullie waarschijnlijk na mijn andere topic wel gemerkt hebben, maar ik kan dus niet stoppen. Ik wil het echt niet meer, maar als ik nu stop gaan ze me beoordelen met een Onvoldoende... natuurlijk ontzettend kinderachtig, aangezien ik alle kutklusjes voor ze gedaan heb, en dit is wat ik er voor terug krijg.. Weet iemand of ik hier in nog rechten heb ofzo? En wat als ik nog een andere stage vind waar ik de laatste weekjes het mag afmaken, wie beoordeeld mij dan?
Groetjes