Welke adres op cv?
maandag 12 juni 2017 om 20:03
Wat is wijsheid ? Ik woon zelf ruim 60 km van mijn werk af. Mijn vriend woont in de stad waar ik werk. Ik ben dus meerdere dagen (doordeweeks) bij hem . Bovendien zijn we op zoek naar een huis in zijn woonplaats (de stad waar ik dus werk).
Nu ben ik op zoek naar een andere baan in die stad. Wat zet ik op mn cv?
Ik heb namelijk het idee dat het voor WG een drempel kan zijn dat op mijn cv mijn eigen adres (60 km verderop) staat. Ik vermeld altijd in mn brief waarom ik in woonplaats vriend een baan zoek. Maar ik denken dat dit (veelal) niet gelezen wordt.
Nu ben ik op zoek naar een andere baan in die stad. Wat zet ik op mn cv?
Ik heb namelijk het idee dat het voor WG een drempel kan zijn dat op mijn cv mijn eigen adres (60 km verderop) staat. Ik vermeld altijd in mn brief waarom ik in woonplaats vriend een baan zoek. Maar ik denken dat dit (veelal) niet gelezen wordt.
maandag 12 juni 2017 om 20:17
To kan dan in ieder geval nooit reiskostenvergoeding vragen als ze wel die 120k per dag moet rijden, zeg 2 keer per week.Bladiebladiebla2016 schreef: ↑12-06-2017 20:12Ik zou het adres van je vriend vermelden. Ik ben bang dat je anders gelijk afgewezen zal worden.
Wat vindt de Belastingdienst er eigenlijk van? Een adres opgeven waar je niet woont, maar waar je volgens de werkgever wel woont?
maandag 12 juni 2017 om 20:29
Voor een werkgever zou ik (persoonlijk) altijd mijn eigen adres doorgeven. Het adres waar ik ingeschreven sta op mijn contract dus. (Is nu ook zo hoor!)Lucylucille schreef: ↑12-06-2017 20:17To kan dan in ieder geval nooit reiskostenvergoeding vragen als ze wel die 120k per dag moet rijden, zeg 2 keer per week.
Wat vindt de Belastingdienst er eigenlijk van? Een adres opgeven waar je niet woont, maar waar je volgens de werkgever wel woont?
Maar ik vermoed dat mijn brief niet gelezen wordt. Algemeen bekend ook dat de focus op het cv ligt. En dat men mij daarom al niet uitnodigt, want adres op cv is 60 km verderop.
Ik zou dus graag op mn cv kenbaar maken dat ik deels in de stad woon waar ik ook werk zoek. (Woonplaats vriend dus.)
Reiskosten zijn overigens leuk maar die krijg ik nu ook niet.
maandag 12 juni 2017 om 21:30
Waarom is wat van belang?
Bedoel je mijn 'totdat je contract tekent?'
Geen idee eigenlijk. Zo heb ik het 10 jaar geleden gedaan, gesolliciteerd met randstad adres voor randstad baan en omdat ik in het begin nog ingeschreven stond bij ouders in het noorden was dat mijn adres voor personeelzaken, loonstrookje etc.