Werk & Studie alle pijlers

Welke pen schrijft echt lekker

25-03-2010 21:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dinsdag voor het eerst sinds eeuwen een examen. Het is schriftelijk en ik heb al vernomen dat het waarschijnlijk een stuk of 6 A4 volpennen is

Ik heb een moeilijk leesbaar handschrift en krijg ook altijd kramp als ik meer dan 3 zinnen moet schrijven. Daarom raak ik alleen nog maar pennen aan voor boodschappenlijstjes :$

Ik weet dat ik mijn pen waarschijnlijk verkeerd vasthoudt dus ik heb al wat schrijfhulpjes gekocht maar ik kan dus niet een echt lekker soepel schrijvende zwarte pen vinden. Iemand een tip? (niet een hele dure ofzo...)
6 blaadjes maar? watje

Ik schrijf het liefste met een simpele parker rollerball, met een niet al te dikke punt. Schrijft soepel en toch leesbaar. Grotere punt is soepeler, kleinere punt is leesbaarder.

Voor je idee, ik ben examens van een pagina of 20 a 30 gewend, en heb met zo'n pen nooit kramp oid gehad.

Ik vind fineliners altijd heerlijk schrijven.

Ik merk, als ik een poos niet heb geschreven, dat het mij ook moeilijk afgaat, en ik kramp in mijn vingers krijg. Met een fineliner hoef je niet zo hard te drukken.

30 kantjes??? doe normaal! wat erg voor je!

Ik weet ook wel dat ik mijn pen verkeerd vasthoudt dus ik zou gewoon is een nieuwe manier van schrijven aan moeten leren. Maar ja, dat is wel heel laat voor dinsdag. Ik heb wel een Parker, maar die schrijft blauw. Misschien kijken of ik daar een zwarte vulling voor kan kopen. Ik had 1 hele fijne balpen of gelpen was het misschien. Maar die had ik gratis ergens bij gekregen en is nu op.
Fineliners daar krijg ik om een of ander reden kippenvel/rillingen van *raar*
Ik heb nu een Pilot Alphagel 07, zal een euro of 2 kosten in de goede kantoorboekhandel. Er zit een stukje 'rubber' waar je hem vasthoudt en ook is hij daar wat smaller. Daardoor hoef je hem niet zo krampachtig vast te houden want hij glijdt niet weg.

Maar ga anders even naar de goede kantoorboekhandel, daar hebben ze verschillende pennen en die kun je ook gewoon proberen.

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Stabilo, met van die inkevingen, gebruiken de kinderen hier maar ik pik ze geregelt in.

6.95
quote:Hangmat schreef op 25 maart 2010 @ 21:40:

30 kantjes??? doe normaal! wat erg voor je!Oefening baart kunst. Het went. Overigens is het al weer een jaar of tien geleden dat ikd at deed, maar die rollerball is altijd gebleven.quote:Ik weet ook wel dat ik mijn pen verkeerd vasthoudt dus ik zou gewoon is een nieuwe manier van schrijven aan moeten leren. Maar ja, dat is wel heel laat voor dinsdag. Ik heb wel een Parker, maar die schrijft blauw. Misschien kijken of ik daar een zwarte vulling voor kan kopen. Ik had 1 hele fijne balpen of gelpen was het misschien. Maar die had ik gratis ergens bij gekregen en is nu op.Rollerball vullingen zijn er in blauw en zwart, en in diverse diktes. Neem niet te dun, dat schrijft stroef, en niet te dik, dat schrijft onleesbaar.
papermate flexgrip ballpoint.... all time favorite!
Ik schrijf het liefst met een balpen van Parker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb een lamy vulpen, met een wat bredere kop, of hoe je dat wil noemen. Schrijft heerlijk!
Stressed is just desserts spelled backwards
De Schneider Slider XB schrijft ook supermakkelijk.

(Ja, het gaat hier om een pen )
Deze heb ik, de onderste:

met zwarte vullingen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ga maar even een lijstje maken en er mee naar de kantoorboekhandel morgen. Even wat testen
Spreek dat maar eens uit, Schneider Slider. Krijg je iets als Snajderslajder...!

Ik neem altijd ook een paar pennen mee. Het is vast psychisch hoor, maar als ik kramp heb wil het wel eens helpen wat af te wisselen.
quote:Fiorah schreef op 25 maart 2010 @ 21:47:

Spreek dat maar eens uit, Schneider Slider. Krijg je iets als Snajderslajder...!

Ja, vreselijk wat een naam hè? De subtitel op de pen luidt:

Viscoglide Technology...
Een fijnschrijver natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Schneider en Eberhard Faber.

4Me rollerpen of de 4Me vulpen.

De grip glijdt niet, wordt automatisch goed vastgepakt en vermijdt inktvingers door de juiste afstand tot de punt. De sterke diameter en het grote drukoppervlak, verdelen de druk op de juiste manier en voorkomen hierdoor te veel druk op de middelvinger. Voor linkshandige is er een speciaal linkshandig gripstuk met passende punt. De vulpen is sterk en heeft een afgeronde punt van iridium.
.
Gewoon een BIG balpen
quote:Soepkippie schreef op 25 maart 2010 @ 21:44:

papermate flexgrip ballpoint.... all time favorite!

Inderdaad! Wel de normale 'ultra' en niet de nieuwe 'elite'.

Gaat om pennen.
Gewoon, een Bic'je...
Ik ben erg blij met mijn Waterman Hemisphere, de vulpen, medium punt.
Stabilo nu in de prijzencircus van v en d voor maar 5,50

Geweldig, vooral als je wat meer moeite hebt met schrijven.
Stabilo is echt fijn! Zorgt gelijk voor een goede pengreep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven