Werk & Studie alle pijlers

Welke school/cursus diploma's heb je?

30-08-2009 20:32 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn Havo en twee verschillende Propedeuse diploma's van HBO psychologie opleidingen.

Verder natuurlijk mijn strik diploma, fiets diploma en zwemdiploma ook via school behaald haha.

Ik vroeg me af in welke richtingen mensen op viva gestudeerd hebben!
Twee zwemdiploma's, een typediploma, een Havodiploma, een VWOdiploma, twee assurantiediploma's, verschillende certificaten van stomme bedrijfscursusdagjes, een certificaat medisch secretaresse (geen diploma omdat ik het eerdergenoemde typediploma hartstikke kwijt ben).

Enthousiast begonnen maar niet afgemaakt: universiteit, twee keer open universiteit, basiscursus SPW.
Het is ALTIJD handig om dat soort dingen te bewaren. Je weet maar nooit. Je leven kan zomaar ineens anders lopen.
quote:CassieViva schreef op 30 augustus 2009 @ 21:00:

Bewaren jullie al je diploma's? Ik heb de belangrijke wel Havo en propedeuses maar de rest geeeeeen flauw idee waar ze liggen..Yep, ik heb ze dus echt nog allemaal. Vooral mijn zwarte pietendiploma vind ik geweldig!
@ Singalala: MIjn jongste gaat binnenkort voor zijn smeerdiploma op het KDV. Ook een goede carrieremove en je doet er een stuk korter over dan een promotie!

@Zamirah: Waar heb je zang en piano gestudeerd? Ik heb hier ook nog een paar conservatoriumdiploma's liggen...
quote:Ademes schreef op 30 augustus 2009 @ 21:06:

@ Singalala: MIjn jongste gaat binnenkort voor zijn smeerdiploma op het KDV. Ook een goede carrieremove en je doet er een stuk korter over dan een promotie!

Nou, als dat nog een mooi uitziend diploma is, dan zie ik misschien wel af van promoveren. Ik hebg nou niet echt 4 jaar over...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Ademes schreef op 30 augustus 2009 @ 21:06:

@Zamirah: Waar heb je zang en piano gestudeerd? Ik heb hier ook nog een paar conservatoriumdiploma's liggen...Den Haag...jij ook?
Zwemmen A+B, verkeersdiploma, Ehbo-A (groep 8), Havo, vwo, propedeuse uni, certificaat werkgever, binnenkort hbo.

En van de leesdiploma's van de bieb-acties van de kinderboekenweek heb ik er ook minstens 1. Veterstrikdiploma nooit gehaald. Schiemannen bij scouting (dus) ook niet

Op papier weet ik ze niet allemaal te vinden, da's niet altijd handig...
quote:Zwieber schreef op 30 augustus 2009 @ 21:03:

[...]

Yep, ik heb ze dus echt nog allemaal. Vooral mijn zwarte pietendiploma vind ik geweldig!

Wat schattig, is dat iets typisch Nederlands? Waar ik vandaan kom had je ook wel zoiets, alleen dan met de kerstman.

Een rijbewijs vind ik niet echt een diploma. Een rijbewijs koop je eigenlijk, daarna leer je pas echt rijden.
Mavo, VHBO, diploma bedrijfscorrespondentie Frans, Engels, Nederlands, tekstverwerken WP 4.2 en 5.0, steno Engels, communicatieve vaardigheden, akte van bekwaamheid voor notarisklerk. Over een waardeloze opleiding gesproken....4 jaar als een idioot geblokt en blijkt die hele akte buiten het notariaat niks waard te zijn. Ben nu bezig met LOI journalistiek/nieuwe media cursus (eindelijk in de tweede map yeey!)
Mijn rijbewijs voelt eigenlijk als het diploma waar ik het meest mijn best voor heb moeten doen Wat een drama. Uni master en bachelor waren stukken makkelijker.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Aan mijn rijbewijs heb ik het meest gehad eerlijk gezegd.
quote:milaatje schreef op 30 augustus 2009 @ 21:11:

[...]

Wat schattig, is dat iets typisch Nederlands? Waar ik vandaan kom had je ook wel zoiets, alleen dan met de kerstman.

Een rijbewijs vind ik niet echt een diploma. Een rijbewijs koop je eigenlijk, daarna leer je pas echt rijden.

Nee, was typisch iets van mijn basisschool. Manlief heeft hem bijvoorbeeld niet. We moesten met gym dan schoorsteen klimmen, pakketjes werpen en van dak naar dak slingeren. En ik, gymtechnischgehandicapt zijnde, was dan ook zeer trots op het behalen van mijn diploma.

Er begint trouwens ook iets te dagen over een handstanddiploma op de middelbare school...
Haha, leuk om te zien wat je in de loop van je leven al qua diploma's hebt opgespaard!!

- zwemdiploma A en B

- verkeersdiploma

- heksencertificaat (van de Heksenwaag in Oudewater)

- HAVO

- MTRO (MBO Toerisme)

- HBO Frans

- Universiteit Franse Taal- en Letterkunde

- Nog een hele zwik certificaten via mijn werk van Excel tot Communicatiedingen

We hebben al heel wat afgeblokt met elkaar zo te lezen!
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:singalala schreef op 30 augustus 2009 @ 21:13:

Mijn rijbewijs voelt eigenlijk als het diploma waar ik het meest mijn best voor heb moeten doen Wat een drama. Uni master en bachelor waren stukken makkelijker.

Kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar dan heb je het waarschijnlijk niet echt getroffen met je rij-instructeur of je examinator. Rij-instructeurs zijn er een kei in om het gevoel te geven dat autorijden equivalent is aan hogere wiskunde. Daarnaast vind ik de beoordeling van het wel of niet kunnen besturen van een auto volledig onbetrouwbaar.

Maar dat terzijde

Maar wel fijn dat je dat felbegeerde roze papiertje hebt! Geeft een heleboel vrijheid.
IK WIL OOK EEN HEKSENCERTIFICAAT!!!!!!!!!!
quote:Olijfje_ schreef op 30 augustus 2009 @ 21:17:

- heksencertificaat (van de Heksenwaag in Oudewater)

Kijk, ik gooi dus alles weg/raak alles kwijt. Heb niet eens de originelen van mijn middelbare school diploma's meer, en ook niet de brief terzake van school die ik hiervoor in de plaats kreeg. Idem dito voor het heksencertificaat, maar heb het ooit wel gehad..
HAVO

MBO grafische vormgeving

HBO Communicatiemanagement
Ooooh, en zwemdiploma A, B en C en mijn rijbewijs
Zwemdiploma A+B, Duitse zwemdiploma's brons, zilver en goud

Verkeersdiploma Nederlandse + Duitse versie

EHBO certificaat

Mavo-D

MBO-IW
Dus Vinyl, als jij in het water valt, verzuip je?
Ho ik heb ook een rijbewijs! Én een busjesrijbewijs voor mijn werk
Eigenlijk doen diploma's me niet zo heel veel. Ten eerste omdat ik makkelijk kon leren en mijn middelbare school diploma niet zo bijzonder vond. Ten tweede omdat ik vooral veel dingen geleerd heb waar geen diploma's voor bestaan. Ten derde misschien omdat ik er niet zo veel heb...

- Zwemdiploma A, B en nog iets van beginners reddingszwemmen

- Schaatsen: SP, SP, A en B

- Typediploma (wél hard voor gewerkt)

- Gymnasium

- Propedeuse Uni

- Diploma voor het volhouden van de trainingsgroep van GGZ

En we kregen nog een apart spek-en-bonen diploma als we examen hadden gedaan in Latijn.

Waar al die dingen liggen... geen idee eigenlijk
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@Zamirah: Nee, een paar steden verderop... Ook geen zang trouwens. Heb jij daarna nog een carriereswitch gemaakt, ik zag nog wat uni diploma's voorbijkomen?

Hier krijgt groep 3 ongeveer elke maand een diploma mee met de woorden die ze op dat moment in taal en geschrift beheersen. Over devaluatie van het onderwijs gesproken...

O ja, en ik studeer me echt rot op het GMB, het Goede Moeder Brevet. Maar ik zak steeds...
En mijn diploma Spaans niveau A2! Zou ik bijna vergeten
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik zing nog wel, maar niet meer voor de centen, Ademes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven