Werk en warmte
dinsdag 20 juni 2017 om 22:57
Sinds maandag is het warm. Behoorlijk warm. Als je buiten bent voel je de warmte.
Maar hoe is de warmte bij jullie op het werk? Hebben jullie ook last? Zo ja, neemt de directie en/of LG's maatregelen tegen de warmte, zodat het werk aangenamer wordt om te doen?
Mijn situatie:
Bij mij op het werk, merk ik weinig van de warmte. Er is daar een airco. De directie besloot dat de leerlingen verkorte lesuren krijgen. De pauzes zitten dan dichter op elkaar, en de leerlingen zijn eerder vrij. Er ging ook een mail rond met het verzoek de ramen zoveel mogelijk dicht te houden. Daarna kunnen de leraren besluiten of ze de deuren naar de gang open willen zetten, of niet, zover hun les niet lawaaierig is (leerlingen in aangrenzende lokalen moeten daar geen last van hebben).
De stoptrein (tijdens de reis naar mijn werk of van mijn werk naar huis) is vaak te warm. Normaal fiets ik naar huis, maar onder bepaalde omstandigheden pak ik de bus. De bus die ik dan heb heeft een airco, en als het buiten warm is, is het in de bus een verademing.
Maar hoe is de warmte bij jullie op het werk? Hebben jullie ook last? Zo ja, neemt de directie en/of LG's maatregelen tegen de warmte, zodat het werk aangenamer wordt om te doen?
Mijn situatie:
Bij mij op het werk, merk ik weinig van de warmte. Er is daar een airco. De directie besloot dat de leerlingen verkorte lesuren krijgen. De pauzes zitten dan dichter op elkaar, en de leerlingen zijn eerder vrij. Er ging ook een mail rond met het verzoek de ramen zoveel mogelijk dicht te houden. Daarna kunnen de leraren besluiten of ze de deuren naar de gang open willen zetten, of niet, zover hun les niet lawaaierig is (leerlingen in aangrenzende lokalen moeten daar geen last van hebben).
De stoptrein (tijdens de reis naar mijn werk of van mijn werk naar huis) is vaak te warm. Normaal fiets ik naar huis, maar onder bepaalde omstandigheden pak ik de bus. De bus die ik dan heb heeft een airco, en als het buiten warm is, is het in de bus een verademing.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 20 juni 2017 om 23:44
Ik werk in een oud gebouw zonder airco en het wordt aan aan de kant waar de zon staat makkelijk rond de 30, de andere kant is wat koeler. We hebben laptops dus in de ochtend ga ik aan een vergadertafel werken bij mijn collega's op de kamer aan de andere kant van het gebouw. In de middag zitten ze bij mij.
Het is de bedoeling dat we zouden verhuizen deze maand naar een mooi nieuw gebouw maar dat wordt september dus voorlopig is het nog even door bikkelen.
Het is de bedoeling dat we zouden verhuizen deze maand naar een mooi nieuw gebouw maar dat wordt september dus voorlopig is het nog even door bikkelen.
dinsdag 20 juni 2017 om 23:55
woensdag 21 juni 2017 om 05:25
Ik werk onregelmatig en moet overdag in de hitte proberen te slapen... terwijl mijn slaapkamer onder het dak ligt
de nachten zijn wel lekker koel, maar ik brand om 11 uur in de ochtend mijn bed uit. En in de tuin slapen is ook niet optimaal.
Gelukkig net mijn laatste nachtshift gehad voor deze week! Welterusten
woensdag 21 juni 2017 om 08:16
woensdag 21 juni 2017 om 08:18
woensdag 21 juni 2017 om 08:48
In de wasserij is het op dit moment ook niet optimaal werken. Geen airco, plat dak (golfplaat) en een prominent aanwezige mangel die de boel nog even lekker opstookt. Ik schat dat het binnen een graadje of veertig is nu. We proberen zo veel mogelijk (heel) vroeg te beginnen, maar een echt tropenrooster zit er niet in vanwege de leveranties overdag. Maatregelen die we wel nemen: alle deuren tegen elkaar open, waaiers, extra pauzes en een vriezer vol ijsjes, maar dan. nog loopt iedereen de hele dag te zweten uit onvermoede poriën (en navenant te stinken
)
woensdag 21 juni 2017 om 09:05
Op mijn werk merk ik niets van de warmte. We hebben airco en ik zit helemaal achteraan in de ruimte en kan nauwelijks daglicht zien. Meestal herinner ik me pas als we tussen de middag naar buiten gaan dat het zulk mooi weer is.
Mijn man is leraar en werkt in een oud gebouw, met van die ouderwetse lokalen met hele grote ramen op het zuiden. En geen airco uiteraard. Het is echt nauwelijks te doen bij hem in de klas.
Mijn man is leraar en werkt in een oud gebouw, met van die ouderwetse lokalen met hele grote ramen op het zuiden. En geen airco uiteraard. Het is echt nauwelijks te doen bij hem in de klas.
..
woensdag 21 juni 2017 om 09:11
Zelfs die flesjes krijgen we niet, want vorig jaar een Dopper gehad en daarmee kom je best 3,5 uur door. (neem natuurlijk zelf ook flesjes mee)
woensdag 21 juni 2017 om 09:36
op mijn werk is het goed te doen. De airco staat aan op een graad of 23 dus het is goed vertoeven binnen. Op de school van mijn kinderen is het niet harden. Geen airco, en de ramen zijn heel groot dus die durven ze niet open te zetten. Om het voor de kinderen nog een beetje te doen te houden geven ze sommige lessen buiten in de schaduw en hebben ze `s middags waterfestijnen op het schoolplein. Concentreren kunnen die kinderen zich toch niet en daarbij is het over 2 weken vakantie dus alle belangrijkste stof is er wel doorheen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 21 juni 2017 om 09:44
woensdag 21 juni 2017 om 10:44
Ik was trouwens gisteren op een terras in Gelderland, en daar mochten ze serveersters gewoon korte broek en open schoenen aan. Geweldig! Wel gewoon netjes hoor, niet met rafels en gaten. Wij moesten midzomer een zwarte lange broek, sneakers, lange dikke sloof (wederom zwart) en een blouse aan in de horeca. En dat was zelfs op een camping, waar ik gisteren was was juist een wat "chiquere" zaak. Wat mij betreft mag heel nederland daar een voorbeeld aan nemen, arme horecamensen.. en de koks natuurlijk ook. Maar bij hen heeft de kleding meer te maken met hygiene, dus dat wordt wat moeilijker. Met deze temperaturen ben ik iniedergeval blij dat ik niet meer in de horeca zit
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
woensdag 21 juni 2017 om 11:54
Wat de horeca betreft (ik ben daar dan geen medewerker, maar klant): er is een snackbar waar ik met enige regelmaat kom. Ik bestel daar wat, en ik eet het daar ook op. Als het buiten warm is, is het daarbinnen bloed- en bloedheet, en het is daar niet te harden. Ik bestel daar dan ook wat, maar dan zeg ik dat ik het meeneem (in mijn huis is het iets koeler en ik wil het dan thuis opeten).
Ik denk dan dat die snackbarmedewerkers zich een ongeluk zweten. De hitte zal wel van de bakplaat en frietoven komen...
Ik denk dan dat die snackbarmedewerkers zich een ongeluk zweten. De hitte zal wel van de bakplaat en frietoven komen...
World of Warcraft: Legion
woensdag 21 juni 2017 om 12:14
In de horeca werken met open schoenen? Ik snap het wel hoor maar dan hoop ik dat ze geen glazen enzo laten vallen want glas in je voet is nou ook niet bepaald prettig.
Twijfel ook heel erg of ik m'n schoenen zal verruilen voor slippers/sandalen maar ik vraag me af of dat helpt tegen het opzwellen van mijn voeten.
Twijfel ook heel erg of ik m'n schoenen zal verruilen voor slippers/sandalen maar ik vraag me af of dat helpt tegen het opzwellen van mijn voeten.
woensdag 21 juni 2017 om 13:52
Is jouw man mijn collega?reizigster2004 schreef: ↑21-06-2017 09:05Op mijn werk merk ik niets van de warmte. We hebben airco en ik zit helemaal achteraan in de ruimte en kan nauwelijks daglicht zien. Meestal herinner ik me pas als we tussen de middag naar buiten gaan dat het zulk mooi weer is.
Ik heb gelukkig geen les meer nu of andere verplichtingen die me op school houden en heb besloten lekker thuis in de tuin te gaan werken, dat is dan weer het voordeel.
woensdag 21 juni 2017 om 13:52
Mijn vriend werkt bij een snackbar en daar is het idd echt niet te doen. 40-50 graden bij de pannen.hans66 schreef: ↑21-06-2017 11:54Wat de horeca betreft (ik ben daar dan geen medewerker, maar klant): er is een snackbar waar ik met enige regelmaat kom. Ik bestel daar wat, en ik eet het daar ook op. Als het buiten warm is, is het daarbinnen bloed- en bloedheet, en het is daar niet te harden. Ik bestel daar dan ook wat, maar dan zeg ik dat ik het meeneem (in mijn huis is het iets koeler en ik wil het dan thuis opeten).
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''