Werk & Studie alle pijlers

Werk en warmte

20-06-2017 22:57 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds maandag is het warm. Behoorlijk warm. Als je buiten bent voel je de warmte.

Maar hoe is de warmte bij jullie op het werk? Hebben jullie ook last? Zo ja, neemt de directie en/of LG's maatregelen tegen de warmte, zodat het werk aangenamer wordt om te doen?

Mijn situatie:
Bij mij op het werk, merk ik weinig van de warmte. Er is daar een airco. De directie besloot dat de leerlingen verkorte lesuren krijgen. De pauzes zitten dan dichter op elkaar, en de leerlingen zijn eerder vrij. Er ging ook een mail rond met het verzoek de ramen zoveel mogelijk dicht te houden. Daarna kunnen de leraren besluiten of ze de deuren naar de gang open willen zetten, of niet, zover hun les niet lawaaierig is (leerlingen in aangrenzende lokalen moeten daar geen last van hebben).

De stoptrein (tijdens de reis naar mijn werk of van mijn werk naar huis) is vaak te warm. Normaal fiets ik naar huis, maar onder bepaalde omstandigheden pak ik de bus. De bus die ik dan heb heeft een airco, en als het buiten warm is, is het in de bus een verademing.
World of Warcraft: Legion
Bij ons is wel airco maar het is soms nog wel warm.
Maar niets in vergelijking met buiten.
Het kantoor waar ik werk heeft zo'n sterke airco dat als ik sandaaltjes aan heb, m'n voeten gewoon koud zijn na een paar uur.

Wel slaap ik slecht en dat komt m'n productiviteit niet echt ten goede.
Op kantoor moet ik om het uur even naar buiten om warm te worden. Zo koud kan het soms zijn.
Werken in een kantoor met airco lijkt me echt een nachtmerrie. Bij mij op het werk (dagvoorziening) is het 24 graden en dat vind ik prima. Overdag houden we de deuren dicht en ' s avonds gaan ze even open.
30 graden, in een ruimte boven de 40. Niet te doen.
Ik heb er geen last van, ik heb hier heel de winter naar uit gekeken ;) op het werk hebben we airco, gekoelde drankjes en ijs. Zodra ik thuis ben zitten we lekker buiten, ik vind dit echt genieten :cheer2:
Werk in een oud gebouw zonder airco. De ramen staan open en er staat per ruimte een ventilator maar dat werkt niet als je met 6 man in 1 ruimte zit. Temp kan oplopen tot ver in de 20 en dat is echt ruk. Ik werk parttime en probeer de heetste dagen te mijden en ga soms eerder naar huis. Maar goed dat kost mij dan wel uren.
Opblaasflamingo schreef:
20-06-2017 23:06
Ik heb er geen last van, ik heb hier heel de winter naar uit gekeken ;) op het werk hebben we airco, gekoelde drankjes en ijs. Zodra ik thuis ben zitten we lekker buiten, ik vind dit echt genieten :cheer2:
Hier precies het zelfde!! Mag nog wel een paar maandjes duren dit!
Opblaasflamingo schreef:
20-06-2017 23:06
Thuis is het heerlijk ja. Op mijn werk niet :P
Ikje86 schreef:
20-06-2017 23:15
Hier precies het zelfde!! Mag nog wel een paar maandjes duren dit!
:yes:
Wij hebben een oud gebouw met grote ramen en lokalen waar lekker vol de zon op staat, sommige ook nog recht onder het dak. Maandag hadden we lesuitval Vanaf half 2, vandaag wegens dinsdag-vergaderdag, sowieso een kort lesrooster. De vergaderingen gingen wel gewoon door.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 20-06-2017 23:24
2.47% gewijzigd
Ik zit met mijn sjaal aan wegens ijskoud op het werk. Hoe warmer buiten, hoe kouder binnen. Als ik het gebouw verlaat lijkt het alsof ik van het vliegtuig stap in ankara ofzo.

Gelukkig compenseren ze dat in de namiddag met... IJSJES. :worship:
Bloody_Mary schreef:
20-06-2017 23:25
Ik zit met mijn sjaal aan wegens ijskoud op het werk. Hoe warmer buiten, hoe kouder binnen. Als ik het gebouw verlaat lijkt het alsof ik van het vliegtuig stap in ankara ofzo.

Gelukkig compenseren ze dat in de namiddag met... IJSJES. :worship:
:HA: (beelddenker ik zie het voor me )
Bij ons slaat die warmte pas in als je aan het werk gaat, heel apart. Ik werk in een salon. Wanneer je binnekomt denk je "oh het valt best mee hier". Maar zodra je aan het werk gaat in je werkruimte, dan krijg je het van binnen bloedheet. Het is dus niet een warmte die je op je huid voelt, maar alsof je vanbinnen begint te koken of zo :rofl:.

Zo is het op dit moment in mijn bed ook. De ruimte is niet stikheet, maar ik heb het vanuit mijn binnenste flink warm. Het zweet breekt je iniedergeval uit, ik ben heel erg blij dat mensen rustigere behandelingen boeken in plaats van massages deze dagen!

Of er iets aan gedaan wordt.. mwah. Ik moet zwarte kleding dragen, mag gelukkig wel een tshirt zijn. Maar wel lange broek, dichte schoenen, er zijn geen ramen die open kunnen. Dus ik vind het fijn dat ik daar parttime werk en deze week amper hoef te werken. Airco zou zo heerlijk zijn bij ons op het werk! Ook voor de gasten die in de stoel liggen.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Horeca dus lekker terras lopen in de zon met donkere bedrijfskleding en sloof. Maar we mogen niet klagen. De koks in de keuken hebben het warmer. Dat biertje als je vrij bent voelt dan wel extra verdiend.
In de winter is het soms 13 graden. Ik weet nog niet wat fijner is :hihi:
In de klas met 30 dampende kinderen is het geen pretje momenteel.
Ik heb niet eens zo zeer last van de warmte, maar meer van het vochtige, zweterige gevoel in de klas. De ramen kunnen niet fatsoenlijk open, alleen op een kier. Even lekker doorwaaien zit er dus niet in. Deur open kan soms wel, maar geeft op andere momenten overlast voor andere klassen.
Hoe warmer het buiten is, hoe harder de airco op mijn werk gaat blazen, ik zit daarom met sokken aan onder mijn bureau en ik heb zoals de meeste collega's een vestje of spijkerjasje aan
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Het o zo mooie grote buitengebeuren.... wat denk je?
MoirenPhae schreef:
20-06-2017 23:29
In de winter is het soms 13 graden. Ik weet nog niet wat fijner is :hihi:
The horror! Ik ben echt een koukleum, went dat offfffe?
Opblaasflamingo schreef:
20-06-2017 23:31
The horror! Ik ben echt een koukleum, went dat offfffe?
Geen keuze. Er zit een fout in het gebouw en we hebben geen uitwijkmogelijkheid. Dus jassen aan en muts op en veel thee maken.
En we hebben er ook wel pret om.

Nu is het gewoon echt heel heet. Zelfs als je stil zit loopt het zweet langs je lichaam. Dus hangen we een beetje rond, doen af en toe wat, liters water en limonade er in en gewoon slippers aan.
Geen zonwering, plat dak en vanaf 12 uur de hele dag zon op de ramen (die niet open kunnen).

We hebben onze eigen sauna :D
Ik doe het op mijn werk rustig aan en las extra pauze in om te drinken of om even te zitten. Daarnaast doe ik bepaalde werkzaamheden even niet omdat het geen nut heeft of het gewoon niet te doen is in deze hitte. Gelukkig is iedereen tot nu toe begripvol.

Ik heb wel last van de hitte, ben sneller moe, zweet me eigen te pletter en m'n voeten doen sneller zeer omdat ze zo opzwellen in mijn schoenen gedurende de dag . Gelukkig nog gen last van hevige hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid.
MoirenPhae schreef:
20-06-2017 23:33
Geen keuze. Er zit een fout in het gebouw en we hebben geen uitwijkmogelijkheid. Dus jassen aan en muts op en veel thee maken.
En we hebben er ook wel pret om.

Nu is het gewoon echt heel heet. Zelfs als je stil zit loopt het zweet langs je lichaam. Dus hangen we een beetje rond, doen af en toe wat, liters water en limonade er in en gewoon slippers aan.
Geen zonwering, plat dak en vanaf 12 uur de hele dag zon op de ramen (die niet open kunnen).

We hebben onze eigen sauna :D
Ik bewonder je aanpassingsvermogen ;) ik ga echt ontzettend zeuren als ik het koud heb :lol:

Overigens hou ik van warmte maar als het echt zo warm is op je werk zoals jij aangeeft lijkt me dat ook wel een uitdaging. Het beste is dan inderdaad gewoon rustig aan en een tandje terug
Opblaasflamingo schreef:
20-06-2017 23:39
Ik bewonder je aanpassingsvermogen ;) ik ga echt ontzettend zeuren als ik het koud heb :lol:

Overigens hou ik van warmte maar als het echt zo warm is op je werk zoals jij aangeeft lijkt me dat ook wel een uitdaging. Het beste is dan inderdaad gewoon rustig aan en een tandje terug
Ik zeur ook :proud:
Daar hoeft het niet eens koud voor te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven