Werk snel reactie graag.
donderdag 29 november 2018 om 10:27
Dat hangt van je contract af, maar denk het niet. Wel moet je een heeeeeele goede reden hebben om op staande voet ontslag te nemen. Ruzie met je baas valt daar niet onder (tenzij je bent geslagen door je baas, bijvoorbeeld) Bij een bijbaantje is dat mischien wat minder streng, maar ook dan is er niks mis met een beetje professionaliteit.
https://www.arbeidsrechter.nl/aangaan-v ... ereenkomst
Een minderjarige van 16 of 17 is handelingsbekwaam om een arbeidscontract aan te gaan. je hebt je dus aan je contractvoorwaarden te houden. Daarbij ben je 18 en niet eens minderjarig. Je moet je dus aan de maand opzegtermijn houden. Klaar. Dus rond het netjes af. Wel zo handig voor de rest van je 'carierre'
Een minderjarige van 16 of 17 is handelingsbekwaam om een arbeidscontract aan te gaan. je hebt je dus aan je contractvoorwaarden te houden. Daarbij ben je 18 en niet eens minderjarig. Je moet je dus aan de maand opzegtermijn houden. Klaar. Dus rond het netjes af. Wel zo handig voor de rest van je 'carierre'
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 29-11-2018 10:34
1.77% gewijzigd
Weet je dat helemaal zeker? Dat je ontslag wil nemen.
Wat voor contract heb je?
Zit je nog in je proeftijd?
Heb je een tussentijdse opzegmogelijkheid?
Heb je misschien genoeg vakantiedagen om je opzegtermijn in overleg mee te overbruggen?
Als je ontslag op staande voet wil nemen moet er echt wel iets ernstigs aan de hand zijn. Anders moet je mogelijk het loon wat je normaal gesproken nog zou krijgen als boet moeten betalen en mogelijk zelfs meer.
Meld je ziek en ga naar huis en denk er nog even rustig over na wat je wil. Kom even tot bezinning.
Wat voor contract heb je?
Zit je nog in je proeftijd?
Heb je een tussentijdse opzegmogelijkheid?
Heb je misschien genoeg vakantiedagen om je opzegtermijn in overleg mee te overbruggen?
Als je ontslag op staande voet wil nemen moet er echt wel iets ernstigs aan de hand zijn. Anders moet je mogelijk het loon wat je normaal gesproken nog zou krijgen als boet moeten betalen en mogelijk zelfs meer.
Meld je ziek en ga naar huis en denk er nog even rustig over na wat je wil. Kom even tot bezinning.
donderdag 29 november 2018 om 10:31
Je hoort je contract uit te dienen ja. Echt heel veel kan je baas niet doen om het af te dwingen, maar wil je nou echt op deze manier vertrekken? Je zal het ook moeten uitleggen als je een nieuw bijbaantje (neem ik even aan) zoekt.
De beste methode: ga in gesprek. Geef aan wat je wil en kijk naar iets waar je gezamenlijk mee kan leven. Vermoedelijk heeft de baas ook niet heel veel zin meer om je op de vloer te houden, dus is het voor beide misschien beter. En wie weet leer je nog wat van op een normale manier praten?
Waar ging de ruzie eigenlijk over, je werkuren?
De beste methode: ga in gesprek. Geef aan wat je wil en kijk naar iets waar je gezamenlijk mee kan leven. Vermoedelijk heeft de baas ook niet heel veel zin meer om je op de vloer te houden, dus is het voor beide misschien beter. En wie weet leer je nog wat van op een normale manier praten?
Waar ging de ruzie eigenlijk over, je werkuren?
donderdag 29 november 2018 om 10:32
Zelf een keer op staande voet een opdracht gestopt omdat... jawel, ze bestaan,... een zwaar overspannen programma manager me in mijn gezicht sloeg omdat ik het vuige lef had een argument van hem te weerleggen. meteen mijn laptop ingeleverd en opgestapt. Ik ben geen ZZP-er geworden om me als een hond te laten behandelen. Hoe hij dat op heeft gelost had me worst geweest. Nog wel een gesprek gehad met de CEO die er speciaal voor overkwam uit de US. Uiteindelijk is die programma manager ontslagen maanden later. Maar ik kreeg dus wel gelijk en ik hoefde me niet aan mijn contractvoorwaarden te houden. Zo wel had het een hele dikke rechtszaak geworden vanuit mij. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog ook maar een minuut te werken voor iemand die me slaat.
donderdag 29 november 2018 om 10:37
Wtf??Orangetree schreef: ↑29-11-2018 10:32Zelf een keer op staande voet een opdracht gestopt omdat... jawel, ze bestaan,... een zwaar overspannen programma manager me in mijn gezicht sloeg omdat ik het vuige lef had een argument van hem te weerleggen. meteen mijn laptop ingeleverd en opgestapt. Ik ben geen ZZP-er geworden om me als een hond te laten behandelen. Hoe hij dat op heeft gelost had me worst geweest. Nog wel een gesprek gehad met de CEO die er speciaal voor overkwam uit de US. Uiteindelijk is die programma manager ontslagen maanden later. Maar ik kreeg dus wel gelijk en ik hoefde me niet aan mijn contractvoorwaarden te houden. Zo wel had het een hele dikke rechtszaak geworden vanuit mij. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog ook maar een minuut te werken voor iemand die me slaat.
Wat een gefrustreerde zak ben je dan zeg.
donderdag 29 november 2018 om 10:37
donderdag 29 november 2018 om 10:41
donderdag 29 november 2018 om 10:41
Lees je mee TO? Dít is nou een heeeele goede reden voor ontslag op staande voet. Een vriendin van mij had ook een goede reden: haar baas vond het nodig haar (tijdens overwerken met zijn tweeën) aan te randen.Orangetree schreef: ↑29-11-2018 10:32Zelf een keer op staande voet een opdracht gestopt omdat... jawel, ze bestaan,... een zwaar overspannen programma manager me in mijn gezicht sloeg omdat ik het vuige lef had een argument van hem te weerleggen. meteen mijn laptop ingeleverd en opgestapt. Ik ben geen ZZP-er geworden om me als een hond te laten behandelen. Hoe hij dat op heeft gelost had me worst geweest. Nog wel een gesprek gehad met de CEO die er speciaal voor overkwam uit de US. Uiteindelijk is die programma manager ontslagen maanden later. Maar ik kreeg dus wel gelijk en ik hoefde me niet aan mijn contractvoorwaarden te houden. Zo wel had het een hele dikke rechtszaak geworden vanuit mij. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog ook maar een minuut te werken voor iemand die me slaat.
Kortom: een mooie meetlat ‘kan ik hiervan aangifte doen bij de politie?’. Is het antwoord ‘ja’ dan kan je ook op staande voet ontslag nemen
donderdag 29 november 2018 om 10:48
Kampeerdertje schreef: ↑29-11-2018 10:24Ik heb zojuist ruzie gehad met mijn baas en wel ontslag nemen en niet 1 maand uitwerken
Uit je vorige topic begrijp ik dat je al eerder weg wilde zonder je opzegtermijn in acht te nemen. Dus ook voor deze ruzie al. Ben je niet gewoon op zoek naar een manier om snel weg te kunnen? Die manieren zijn er wel hoor, maar die kunnen heel negatief uitpakken voor je toekomst.
donderdag 29 november 2018 om 10:49
Je kunt nu kiezen welke werkethos je aanhangt: laat je je werk vallen door wat er gebeurd is? Soms is dat beste keuze, zoals bij Orangetree bijvoorbeeld, maar wel gesprek aangaan. Kies je ervoor professioneel te blijven, ook al kost dat jou veel energie en emoties. Of gooi je de handdoek in de ring als het lastig wordt? Zorg ervoor dat je trots op jezelf bent hoe je dit afrondt. Dat kan door netjes uit te werken of juist op je strepen te staan. Maar sta ergens voor zodat je met opgeheven hoofd kunt vertrekken ipv in emoties.
donderdag 29 november 2018 om 10:50
Dit dus.Trotter schreef: ↑29-11-2018 10:48Uit je vorige topic begrijp ik dat je al eerder weg wilde zonder je opzegtermijn in acht te nemen. Dus ook voor deze ruzie al. Ben je niet gewoon op zoek naar een manier om snel weg te kunnen? Die manieren zijn er wel hoor, maar die kunnen heel negatief uitpakken voor je toekomst.
donderdag 29 november 2018 om 10:56
Dat valt wel mee, ik heb nog nooit referenties hoeven geven. Ligt echt aan je branche en zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 29 november 2018 om 11:02
donderdag 29 november 2018 om 11:05
.Trotter schreef: ↑29-11-2018 10:48Uit je vorige topic begrijp ik dat je al eerder weg wilde zonder je opzegtermijn in acht te nemen. Dus ook voor deze ruzie al. Ben je niet gewoon op zoek naar een manier om snel weg te kunnen? Die manieren zijn er wel hoor, maar die kunnen heel negatief uitpakken voor je toekomst.
Dit, echt! Wanneer was je andere topic, gister of eergister? Je wilde je al niet aan je contract houden. Je lijkt je te gedragen als verwend nest.
Zo goed als overal waar jij in je leven in loondienst zal gaan heb je een opzegtermijn, daar dien je je gewoon netjes aan te houden. Net als dat je verwacht dat jouw werkgever niet van de één op de andere dag tegen jou zegt 'doei, je hoeft niet meer te komen en je krijgt ook geen geld.'
Je hebt het over 'de maand uitwerken' dat is al over een paar dagen, maar ik denk dat je eerder een opzegtermijn van een maand hebt. Als je nu gewoon netjes opzegt, dan is het dus nog maar een maandje. Voor de toekomst, dat kan wel eens nog langer uitpakken als je bijvoorbeeld in de eerste week van de maand opzegt. Vaak gaat het opzegtermijn in per 1e van de eerstvolgende maand. Dus eigenlijk mag je blij zijn dat je nu op een handig moment in de maand zit.
Je wil graag iets anders gaan doen, dat hoeft niet meteen, je hebt gewoon nog een contract lopen. Maak dat netjes af zoals het hoort. Als je toekomstige baan daarmee op de toch staat dan kijk je naar mogelijkheden, hoe kan je daar onderhandelen of wat kan je regelen om hen tegemoet te komen? Bijna overal heb je een opzegtermijn, dus als je ergens wordt aangenomen, houden werkgevers hier vaak rekening mee en voor jou is het nu dus maar een maandje, gezien we al aan het einde van de maand zitten.
Trouwens, al heb je geen opzegtermijn is het zelden oké om van de één op de andere dag te stoppen. Dat is in de meeste gevallen gewoon niet netjes.