Werk & Studie alle pijlers

Werken als planner (in de zorg)

03-07-2019 12:18 13 berichten
Wie doet dit of heeft dit gedaan? Vind je het leuk werk? Waarom wel of waarom niet? Voordat je met deze baan begon, had je toen al ervaring? Of heb je het gaandeweg geleerd?
Wat moet iemand in zich hebben om dit werk te kunnen doen vind jij? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen...
weg
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 14:09
98.87% gewijzigd
Ik werk in de thuiszorg, niet als planner maar ik heb wel te maken met planners die me overal heen sturen.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je een goed inzicht hebt over wat haalbaar is en wat niet haalbaar is. En als iets niet haalbaar is je dan oplossingsgericht bent en niet degene die jouw planning uit moet voeren het maar op moet laten lossen. Heb vaak genoeg dat ik contact op moet nemen met de planning omdat ze weer eens het onmogelijke van mij vragen en voor het gemak vergeten dat ik ook nog recht heb op pauze. En dan moet ik dus de planning weer voorkauwen dat iets echt niet kan en dan denk ik ook meteen: Dat je dat niet ziet dat dat niet gaat?!
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
03-07-2019 12:47
Ik werk in de thuiszorg, niet als planner maar ik heb wel te maken met planners die me overal heen sturen.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je een goed inzicht hebt over wat haalbaar is en wat niet haalbaar is. En als iets niet haalbaar is je dan oplossingsgericht bent en niet degene die jouw planning uit moet voeren het maar op moet laten lossen. Heb vaak genoeg dat ik contact op moet nemen met de planning omdat ze weer eens het onmogelijke van mij vragen en voor het gemak vergeten dat ik ook nog recht heb op pauze. En dan moet ik dus de planning weer voorkauwen dat iets echt niet kan en dan denk ik ook meteen: Dat je dat niet ziet dat dat niet gaat?!
+ 100

pauze wat is dat?
Ja dat. Bv dat je 4 dagen ingepland staat aan het eind maand en dat de planner je 5 dagen inplant aan het begin van de volgende maand zodat je dus 9 dagen achtereen zou moeten werken.
Beetje logisch kunnen denken is wel fijn dus.
Ik ben een meewerkende planner. Je moet mi punctueel zijn, collegiaal en stressbestendig.
Ik vind het leuk werk, het geeft me voldoening en uitdaging. Maar ook voel ik soms onmacht en frustratie want zieken/eeuwig personeelsgebrek...

Mijn insteek is een fijn rooster voor iedereen waarbij werk en privé in balans zijn. Met een goed rooster blije collega’s, en dit lukt me nagenoeg altijd.

Ik had dit overigens nooit eerder gedaan, inmiddels doe ik het al bijna 5 jaar.
En goedd verdelen. Ik had een parttime contract. Bewust, want 2 kinderen onder de 3 jaar. Werd ik ene week 5 dagen ingepland, andere 2. Had daar zo de pest in! Als ik kies voor parttime, waarom mij dat 5 dagen inplannen. Een keertje is te overzien, maar niet mey regelmaat. Of een cursus plannen na een nachtdienst.
Zorg dat je stratenkennis hebt. Ik heb zo vaak meegemaakt dat er meerdere cliënten in 1 straat woonde maar eerst naar de andere kant van de stad moest om vervolgens weer terug te keren naar de betreffende straat.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat logisch nadenken en even het aantal kilometers checken zou ook handig zijn ja.
Paar keer van het ene dorp naar het andere dorp gestuurd met voor het gemak maar een half uur niks soms. Ik bellen want niet haalbaar. "Maar je hebt er een half uur tussen!" Ja dat heb ik maar van A naar B fietsen kost me al 30-35 minuten en dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn pauze. En dan clienten die bij elkaar om de hoek wonen, en voor de verandering op loopafstand van mijn huis, en daar soms anderhalf uur niks tussen plannen. Dan belde ik zelf de client of ik eerder kon komen.
Goguma schreef:
03-07-2019 14:41
Dat logisch nadenken en even het aantal kilometers checken zou ook handig zijn ja.
Paar keer van het ene dorp naar het andere dorp gestuurd met voor het gemak maar een half uur niks soms. Ik bellen want niet haalbaar. "Maar je hebt er een half uur tussen!" Ja dat heb ik maar van A naar B fietsen kost me al 30-35 minuten en dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn pauze. En dan clienten die bij elkaar om de hoek wonen, en voor de verandering op loopafstand van mijn huis, en daar soms anderhalf uur niks tussen plannen. Dan belde ik zelf de client of ik eerder kon komen.
Het scheelt dan nog dat je huishoudelijk werk doet, dan ben je toch langer bij een cliënt.
Het is echt heel frustrerend dat je voor een 10 minutenmoment de hele stad door moet crossen, en weer terug.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik werk overigens niet in de thuiszorg. Ik las hier iets over 5 om 2 dagen werken per week, maar als je om het weekend werkt zit je daar natuurlijk al snel aan.
Onze weken lopen daarom van zondag tm zaterdag qua dienstentelling. Dat werkt bij ons goed.
Ik zou het alleen doen als ik zeker weet dat er goede planningssoftware is en ik een training mocht volgen in hoe je goed plant.

Ik hoor via via zulke idiote verhalen over de planningen van de zorg en ik zou niet degene willen zijn die dat op mijn geweten heeft. Dus alleen als de werkgever de juiste kaders weet te scheppen zou ik er over na willen denken.
Selma.Duim schreef:
03-07-2019 16:16
Ik werk overigens niet in de thuiszorg. Ik las hier iets over 5 om 2 dagen werken per week, maar als je om het weekend werkt zit je daar natuurlijk al snel aan.
Onze weken lopen daarom van zondag tm zaterdag qua dienstentelling. Dat werkt bij ons goed.

was geen thuiszorg, psychiatrie. Gewoon diensten van 8 uur. Snap de logica niet als je 24 uur werkt je dan 5 om 2 wordt ingepland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven