Werk & Studie alle pijlers

Werken bij het CIZ

02-02-2019 19:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal
anoniem_346209 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 11:28
Reden: Wijziging
90.70% gewijzigd
Misschien moet je eerst even aangeven in welke functie je er gaat werken.
Mijn ervaring is dat klantvriendelijkheid absoluut geen vereiste is bij dit werk. Ik geloof dat dit 1 van de meest zakelijke en onmenselijke organisaties is waar je voor kan werken.
Nog niet als ik er miljoenen voor krijg.

Wat maakt het dat je het leuk lijkt?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik ga als Onderzoeker werken.
Het lijkt mij leuk om de indicaties te onderzoeken/stellen.
Je werkt veel samen met artsen etc.
Gaat op huisbezoeken. Dat lijkt mij erg leuk.
Ik heb in mijn werk geregeld met mensen van de CIZ te maken. Ervaringen zijn niet allemaal even positief. Zo meent de ene medewerker na een gesprekje met een cliënt al beter te weten wat nodig is, of beter niet nodig is als wij als team die soms al jaren meerdere keren per dag over de vloer komen. Prikken totaal niet door de verhalen van demente client. Client geeft aan alles nog zelf te kunnen en te doen en dat wordt direct geloofd. Sommige medewerkers vragen ons wel naar onze bevindingen maar anderen weten alles beter en kijken zelfs op ons neer. Best frustrerend want je wil het beste voor je client.
CIZ doet werk niet goed
Ciz is een lastig vak. Vooral omdat ze denken via de telefoon te kunnen zien wat er met iemand aan de hand is. Of dat ze iemand aan de telefoon willen die niet kunnen praten. Vaak worden indicaties ook laag ingeschat en denken ze dat ze naar een aantal jaar wel weer kunnen werken! Kan echt niet als iemand meervoudig complex beperkt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven