werkende mama's
donderdag 16 januari 2014 om 18:54
Hallo ik ben marina, ik heb 2 dochters van bijna 5 en 1,5 jaar. De oudste gaat naar school en jongste naar kdov, ik werk in de thuiszorg ongeveer 15 uur per week en wil heel graag meer werken maar dat wil nog niet zo lukken. Ik woon in Twente in een buurt waar veel mensen op bijstandsniveau leven zijn dus veel niet werkende mama's, voor mijn gevoel ben ik zo'n beetje de enige in de hele straat. Nu heb ik daar niet echt veel problemen mee, maar nu wordt ik door een buurvrouw verweten dat ik geen goede moeder ben omdat (en nu komt het) ik werk en niet bij alle activiteiten kan zijn op school!!! Ik heb gezegd dat ik van plan was in de toekomst nog veel meer te gaan werken en dat ik niet van plan was om bij de overheid mijn handje op te hoeven houden. (niet dat ik problemen heb met mensen met een uitkering alleen wel als ze onder hun sollicitatieplicht uit proberen te komen omdat ze liever lui zijn als moe!)
donderdag 16 januari 2014 om 18:57
donderdag 16 januari 2014 om 19:40
Goh, je moet je niet zo op de kast laten jagen hoor, er zijn nu eenmaal domme en kortzichtige mensen en daar misschien wat meer dan hier in de randstad, hier is het trouwens raar als je niet werkt.
Gewoon weglachen en zeggen dat jij zelf wel bepaald hoe je je leven leidt. En je dan relax omdraaien en weglopen.
Gewoon weglachen en zeggen dat jij zelf wel bepaald hoe je je leven leidt. En je dan relax omdraaien en weglopen.
donderdag 16 januari 2014 om 19:51
Sorry dat ik je uit de droom moet helpen, maar met 15 uur werken in de thuiszorg ben je hoogstwaarschijnlijk niet financieel zelfstandig. Als je er alleen voor zou komen te staan met de kinderen, zul je het met je loon niet redden.
Verstandig dus dat je meer gaat werken, maar ik zou wat minder hoog van de toren blazen wat "je handje ophouden" betreft. Of zou je geen alleenstaande-oudertoeslagen, huursubsidie, kinderopvangtoeslag enz. aanvragen als je in die situatie kwam?
Verstandig dus dat je meer gaat werken, maar ik zou wat minder hoog van de toren blazen wat "je handje ophouden" betreft. Of zou je geen alleenstaande-oudertoeslagen, huursubsidie, kinderopvangtoeslag enz. aanvragen als je in die situatie kwam?
Ga in therapie!
donderdag 16 januari 2014 om 19:57
waarom ik het tegen deze vrouw heb gezegd is puur omdat ze wel van alle luxe van het leven wil profiteren , maar zowel haar man als zij zelf geen zin hebben om te werken (dit is letterlijk wat ze me gezegd heeft) daarom heb ik dit gezegd, wat ik ook heb gezegd is dat ik het echt geen probleem vind als iemand van een uitkering leeft maar een uitkering vindt ik een tijdelijke oplossing om even rond te komen als er geen andere mogelijkheid is.
donderdag 16 januari 2014 om 19:58
Bij mijn dochters op school werken vrijwel alle moeders. Het verbaast me dat dat zo verschillend is. Maar met 15 uur per week werken verdien je nog nauwelijks iets. Ik werk nu 32 uur per week en met minder zou ik het als ik alleen zou komen te staan ook niet redden. Dus als jij alleen komt te staan, moet je nog steeds je hsndje ophouden.
donderdag 16 januari 2014 om 20:00
quote:mama2meiden1980 schreef op 16 januari 2014 @ 19:57:
waarom ik het tegen deze vrouw heb gezegd is puur omdat ze wel van alle luxe van het leven wil profiteren , maar zowel haar man als zij zelf geen zin hebben om te werken (dit is letterlijk wat ze me gezegd heeft) daarom heb ik dit gezegd, wat ik ook heb gezegd is dat ik het echt geen probleem vind als iemand van een uitkering leeft maar een uitkering vindt ik een tijdelijke oplossing om even rond te komen als er geen andere mogelijkheid is.Tja, ik kan ook slecht tegen dat soort luie uitvreters. Maar waarom open je hier een topic over?
waarom ik het tegen deze vrouw heb gezegd is puur omdat ze wel van alle luxe van het leven wil profiteren , maar zowel haar man als zij zelf geen zin hebben om te werken (dit is letterlijk wat ze me gezegd heeft) daarom heb ik dit gezegd, wat ik ook heb gezegd is dat ik het echt geen probleem vind als iemand van een uitkering leeft maar een uitkering vindt ik een tijdelijke oplossing om even rond te komen als er geen andere mogelijkheid is.Tja, ik kan ook slecht tegen dat soort luie uitvreters. Maar waarom open je hier een topic over?
donderdag 16 januari 2014 om 20:03
quote:dubiootje schreef op 16 januari 2014 @ 19:51:
Sorry dat ik je uit de droom moet helpen, maar met 15 uur werken in de thuiszorg ben je hoogstwaarschijnlijk niet financieel zelfstandig. Als je er alleen voor zou komen te staan met de kinderen, zul je het met je loon niet redden.
Verstandig dus dat je meer gaat werken, maar ik zou wat minder hoog van de toren blazen wat "je handje ophouden" betreft. Of zou je geen alleenstaande-oudertoeslagen, huursubsidie, kinderopvangtoeslag enz. aanvragen als je in die situatie kwam?Dit dus. Eerst maar even je eigen broek gaan ophouden, voordat je naar een ander wijst. Als jouw partner en jij uit elkaar gaan, mogen we ook met z'n allen voor jou gaan betalen...
Verstandig dus dat je meer gaat werken, maar ik zou wat minder hoog van de toren blazen wat "je handje ophouden" betreft. Of zou je geen alleenstaande-oudertoeslagen, huursubsidie, kinderopvangtoeslag enz. aanvragen als je in die situatie kwam?Dit dus. Eerst maar even je eigen broek gaan ophouden, voordat je naar een ander wijst. Als jouw partner en jij uit elkaar gaan, mogen we ook met z'n allen voor jou gaan betalen...
donderdag 16 januari 2014 om 20:07
Ben je een werkende moeder met 15 uur werk? Dat valt toch binnen schooltijden te regelen en zou je toch thuis kunnen zijn als de boel weer uit school komt?
Je mag toch gewoon meer gaan werken? Daar heeft de buurvrouw toch niets over te zeggen? En wat zegt het over jou dat het je blijkbaar zo hoog zit dat je erover staat ruzie te maken en er een topic over opent?
Je mag toch gewoon meer gaan werken? Daar heeft de buurvrouw toch niets over te zeggen? En wat zegt het over jou dat het je blijkbaar zo hoog zit dat je erover staat ruzie te maken en er een topic over opent?
donderdag 16 januari 2014 om 20:11
quote:dubiootje schreef op 16 januari 2014 @ 19:51:
Verstandig dus dat je meer gaat werken, maar ik zou wat minder hoog van de toren blazen wat "je handje ophouden" betreft. Of zou je geen alleenstaande-oudertoeslagen, huursubsidie, kinderopvangtoeslag enz. aanvragen als je in die situatie kwam?Ik weet dat ik momenteel niet financieel zelfstandig ben, maar zoals ik al melde is dat heel graag meer zou willen werken. In september dit jaar ga ik zelfs weer een studie volgen om vervolgens naast mijn huidige baan ook als zelfstandige aan de slag te gaan en dus ga ik ook meer en naar alle waarschijnlijkheid full-time werken, maar omdat ik nu al niet begrepen en als Slechte moeder bestempeld wordt omdat ik werk en er dus op momenten niet er niet voor mijn kinderen er kan zijn, heb ik best wel moeite met dit soort uitspraken !!
Verstandig dus dat je meer gaat werken, maar ik zou wat minder hoog van de toren blazen wat "je handje ophouden" betreft. Of zou je geen alleenstaande-oudertoeslagen, huursubsidie, kinderopvangtoeslag enz. aanvragen als je in die situatie kwam?Ik weet dat ik momenteel niet financieel zelfstandig ben, maar zoals ik al melde is dat heel graag meer zou willen werken. In september dit jaar ga ik zelfs weer een studie volgen om vervolgens naast mijn huidige baan ook als zelfstandige aan de slag te gaan en dus ga ik ook meer en naar alle waarschijnlijkheid full-time werken, maar omdat ik nu al niet begrepen en als Slechte moeder bestempeld wordt omdat ik werk en er dus op momenten niet er niet voor mijn kinderen er kan zijn, heb ik best wel moeite met dit soort uitspraken !!
donderdag 16 januari 2014 om 20:13
Misschien heeft de buuf een snaar bij je geraakt? Veel werkende moeders voelen zich schuldig, met of zonder buuf die ze een slechte moeder noemt. De maatschappij brengt ons toch bij dat we voor ons kroost moeten zorgen. Mannen hebben daar geen last van, laten we daar een voorbeeld aan nemen
Ga in therapie!