Werk & Studie alle pijlers

Wie weet wat zij-instromer beroepsonderwijss verdient?

23-09-2009 22:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Waarschijnlijk ga ik een nieuwe studie beginnen en wat me het meest aantrekt is lesgeven op een opleiding voor vezorging.

Mijn vraag is of er mensen hiemee ervaring hebben en wat het beginsalasirs is. Heb nu nl aardig veel...help.

Maaaaar het lijkt me wel leeuk en dat is me ook wat waard.
Hangt af van de soort opleiding: vmbo, mbo, hbo? En dan wat voor soort functie: van onderwijsassistent tot docent.

Je kunt even googlen op onderwijsvorm (bv mbo) + cao, daar staan de functies en salarisschalen in.
Helaas schiet ik er niks mee op.

Het is op een MBO.

Maar schaal 8 enzo zegt me niks.

Zocht al verder, maar kom in een web van informatie.

Iemand anders misschien een voorbeeld?

Ik ben 35 en heb HBO gedaan en al ongeveer 8 jaar gwerkt.
Voorzover ik weet is het niet zo relevant hoe veel ervaring jij hebt, maar hoe de functie is ingeschaald. Als je dat niet weet, is het lastig te bepalen hoeveel je gaat verdienen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Het hangt af van hoe de functie is ingeschaald. Als het in schaal 8 is, dan kun je afhankelijk van ervaring wat hoger of wat lager in de schaal komen te zitten.

Dan moet je nog even een salaristabel zoeken om te weten te komen welke bedragen er bij die schaal horen. Staat in de bijlage van de CAO.
Pfff, wat een gdoe.

Ik kan het natuurlijk ook tijdens mijn onderhandelingen horen, maar dat is een beetje te laat,

Bedankt, ik ga zeker verder zoeken.
Hoi Zjenja,

ik heb in het MBO gewerkt als docent. De meest gebruikte schaal is daar 10 (of LB heet dat geloof ik). Je kunt misschien onderhandelen over waar je instapt, maar daar zit vaak niet veel ruimte, zeker niet als je nog met de opleiding moet beginnen. Welk vak wil je gaan geven/ welke studie wil je gaan doen?

Het is wel echt een heel leuk vak, ik mis het!
Hallo Yeno,

Jammer dat je er niet meer werkt. Heb je wat anders gevonden, of lukt het kiet meer om1 of andere reden?

Leuek dat je het zo naar je zin had, dat doet mij goed!

Ik weet eigenlijk nog heel weinig, maar het komt neer op praktijklessen geven, hygiene, verpleegkunde, leerlingbegeleiding.

Enzo

Heb gelukkig wel al veel ervaing in het vak. Dat helpt altijd.

Maar wat is schaal 10? Waar moet ik dan aan denken bij een brutosalaris (fulltime, al ga ik 32 uur werken)

Doeg groetjes
Jeetje Zjena, een béétje zelfwerkzaamheid is jou al snel te veel geloof ik?

Google op MBO CAO. De éérste link is wat je hebben moet. Daar staat een pdf die je kunt downloaden. In de bijlagen staan de salaristabellen. Is dat nou zo moeilijk?
Nou Snormel,

Die opmerking is echt HELEMAAL misplaatst.

Je kent me niet, weet niks van me , wat ik allemaal zelf heb moeten uitzoeken in het leven, welke belemmeringen ik op dit moment tegenkom, wie allemaal wat anders zegt, elke instantie weet wel weer iets totaal anders.

Ik heb mijn hele leven alleen gered.

Sorry, maar het is echt een kut opmerking en dat ik er zo erg over val (te erg waarschijnijk) is omdat ik al dagen en dagen op internet en aan de telefoon zit met als resultaat 0,0

En niet alleen kwestie geld.

Zo, dat is eruit.
En ik moet ook ongesteld worden.....:-)
Tsja, het spijt me als het zo hard bij je overkomt, dat is nou ook weer niet de bedoeling, maar als je drie keer uitgelegd wordt hoe je het zelf uit kunt zoeken en je blijft dan maar zuchten van gedoe, moeilijk, kan iemand het even voor me uitzoeken.......dan komt dat wel over alsof je het teveel werk vindt om zelf even te kijken.

Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om mét uitleg dagen en dagen op internet te zitten en het niet te vinden terwijl ik het in drie seconden heb en het je nog uitleg ook?
Maar goed, ik ben ook de beroerdste niet, kijk hier http://www.mboraad.nl/dat ... BVE%202007-2009%20pdf.pdf op bladzijde 129.
Ik had het niet alleen over salaris.

Bedankt voor de link
error en page not found.

Bedankt voor de moeite.

Maandag gesprek over van alles en hoe en wat en natuurlijk ook salaris.

Trusten voor straks
Bij mij doet ie het gewoon. Maar nog maar weer eens een keer:

Google op MBO CAO.

Bovenste link

Klik op pdf
Hoi Zjena,

ik durf echt geen bedragen te noemen, sorry. Ligt natuurlijk erg aan waar je in schaal 10 begint ( maar dat is dus pas met je bevoegdheid!)

Het was mijn eerste baan na de lerarenopleiding, dus ik vond het na 6 jaar heel gezond om iets anders te doen, al ben ik in mijn huidige baan nog erg betrokken bij het mbo.

Ga jij nog een opleiding doen om je bevoegdheid te halen?

Of word je instructeur? Dat is namelijk wel erg belangrijke info, die zijn lager ingeschaald ( 7of 8 uit mijn hoofd) en werken officieel altijd samen met een docent. Zo gaf ik altijd de theorie en de instructeur de praktijklessen, en toetsten we de praktijk samen. Instructeurs hebben geen lesbevoegdheid nodig, maar vooral veel praktijkervaring.
Hoi Snormel,

gevonden.

Ik ga er teveel op achteruit, maar ik heb geen keus en het lijkt me erg leuk.

Dag huis dan maar...:-(
Ha Yeno,

Het is in het begin de bedoeling dat in instructeur word en daarna de leraren (zij)opleiding ga doen.

Het was voor het eerst dat ik hoorde wat instructeur nou was tijdens het eerste gesprek. Lijkt me ook leuk hoor, maar ik wil toch ook echt voor de klas.

De vraag is nu of ik met mijn achtergrond de zij-instroom kan gaan doen en iedereen zegt wat anders, zelfs de zij-instroom instantie zelf.....GRRRR

En ik moet snel beslissen, want volgens mij mag ik al in oktober beginnen.

En de UWV arts bemoeit zich er ook nog mee. Heel erg aardig, maar met NOG meer informatie. Dit, omdat de arbeidsdeskundige daar niet deugde en maar wat zei.Arts is super aardig en helpt veel. Maar wel met heel andere richtingen.

En we moeten het huis verkopen.....................Maar geen keus, want door ongeval al een half jaar in ziektewet.

Niet eeens mijn schuld, maar dader ontkent, terwijl er getuigen waren.

Nou ja, ander verhaal.

Het lijkt me wel erg leuk te beginnen, zeker na jouw verhaal.

Maar eerst nog zeker weten aangenomen worden....zal je zien zeg! Dat het ineens toch niet goed genoeg is!

Groetjes
NIET accepteren dat je instructeur wordt, je hebt een HBO opleiding en je kan zo voor de klas als docent, ik weet het want ik ben ook zij instromer, je moet alleen een didactische aantekening halen en die betalen zij. Echt niet accepteren!! Een instructeur functie is Mbo niveau en jij hebt je HBO diploma. Succes!
Hoi Dinly29,

Goeie opmerking, zo had ik het nog niet bekeken.

Zal ik zeker niet vergeten.

Bedankt,

Nu nog het ECHTE gesprek.

(maar ze hadden al plannen voor me, dus...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven