Werk & Studie alle pijlers

Yes, loonsverhoging

11-11-2010 09:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 januari is het weer zover dan gaat het minimumjeugdloon weer omhoog, het is niet veel, maar toch iets.

Iemand die nog voor dit loon werkt? Ik vraag me überhaupt af hoe mensen nog rond kunnen komen van het minimumloon. Wonen kost tegenwoordig toch ook al klauwen met geld.
als je alleen het minimumloon verdiend krijg je ook allerhande toeslagen. Verder leeft je gewoon naar je geld. Toen ik nog moest rondkomen van alleen stufi redde ik het ook bijvoorbeeld. Zodar je meer verdiend ga je ook meer uitgeven.

Maar ik ben het met je eens dat het bar weinig geld is voor je werk.

Terecht dat het stijgt btw, want heel veel kosten gaan ook omhoog.
Heb je uitzicht dat je van het minimum loon afkomt? Het lijkt me echt frustrerend.
Ik krijg 70% van het minimumloon als afgekeurde, Als werkende zou ik minder verdienen aangezien ik geen fultime baan trek en ongeschoold ben; wat voor keus dan rond komen heb je dan?
quote:Maja82 schreef op 11 november 2010 @ 09:55:

Heb je uitzicht dat je van het minimum loon afkomt? Het lijkt me echt frustrerend.tuurlijk heb je dat uitzicht. Als je groeit in je baan of een vak leert ga je zo meer verdienen.
quote:Starshine schreef op 11 november 2010 @ 09:58:

[...]

tuurlijk heb je dat uitzicht. Als je groeit in je baan of een vak leert ga je zo meer verdienen.Kan toch zijn dat dit een baantje is voor naast studie waar ze niet zo aan loonsverhogingen anders dan wettelijke doen. Niet in ieder bedrijf kan je er wat bij kleppen.
quote:Maja82 schreef op 11 november 2010 @ 10:06:

[...]

Kan toch zijn dat dit een baantje is voor naast studie waar ze niet zo aan loonsverhogingen anders dan wettelijke doen. Niet in ieder bedrijf kan je er wat bij kleppen.als het een bijbaantje is, is het een kwestie van afstuderen en 'echt' werk zoeken.
quote:Maja82 schreef op 11 november 2010 @ 09:55:

Heb je uitzicht dat je van het minimum loon afkomt? Het lijkt me echt frustrerend.

Volgens mij werkt _Doc_ zelf niet voor dit minimumloon, maar post hij gewoon een link naar een artikel wat nieuw is geplaatst op de desbetreffende site. Ik keek even onder het loepje en zag dat hij dit bij zijn andere topic ook deed.

Wel een interesssante site trouwens.
Ik krijg ook alleen jaarlijks de wettelijke vehoging hoor, dat gaat echt niet met sprongen! En ja, dat is 'echt' werk.
ik ook Emaille, ik ook. Ik krijg gewoon wat er in mijn CAO staat en met het stijgen van de dienstjaren komt er iets bij. Soms een beetje meer omdat de vakbond er wat bij gekletst heeft en that's it. Lijkt mij dat dit voor het gros van werkend Nederland geldt.

Wat ik bedoelde met 'afstuderen en 'echt' werk zoeken', is dat zodra je geen student meer bent en werk vindt in het vakgebied waarvoor je bent opgeleid, je doorgaans meer verdiend dan het minimum(jeugd)loon.
Niet iedereen is in staat tot studeren hoor! Leuk als je het kan en de mogelijkheid hebt, als je die niet hebt zal je het moeten doen met wat je hebt/krijgt.
quote:Madelein schreef op 11 november 2010 @ 10:14:

[...]

Volgens mij werkt _Doc_ zelf niet voor dit minimumloon, maar post hij gewoon een link naar een artikel wat nieuw is geplaatst op de desbetreffende site. Ik keek even onder het loepje en zag dat hij dit bij zijn andere topic ook deed.

Wel een interesssante site trouwens.Idd, ik volg ontwikkelingen op het gebied van recht en arbeid
Ik moet het ook doen met het minimumloon,

Wel hebben wij weer extra's, elke 3 maanden een bonus (bij 3 maanden schadevrij rijden) ja,ben dus koerier. extra vakantiedagen als je je niet ziekmeld en zo nog een aantal dingen.

ik ben superblij met mijn werk (en mijn baas) en wij kunnen gewoon rondkomen van dit loon. nouja, mijn vriend verdiend veel beter dan mij, van zijn geld gaan alle vaste lasten en wat geld voor de boodschappen, van mijn geld worden leuke dingen gedaan!
quote:zwartbloem schreef op 11 november 2010 @ 10:56:

Niet iedereen is in staat tot studeren hoor! Leuk als je het kan en de mogelijkheid hebt, als je die niet hebt zal je het moeten doen met wat je hebt/krijgt.

gaat de discussie die kant op?

Goed, volgens mij heeft iedereen in Nederland de mogelijkheid om na de middelbare school een vervolgopleiding te doen, sterker nog, je dient een startkwalificatie te behalen, dat betekent dat je met alleen VMBO nog niet eens van school af mag. http://nl.wikipedia.org/wiki/Startkwalificatie

Als je door omstandigheden dan toch geen vervolgopleiding hebt afgemaakt, dan kun je zelfs als vakkenvuller bij de Albert Heijn via je werkgever cursussen doen zodat je hogerop kan komen.

Dus: wil je hogerop dan kun je hogerop. Je moet er alleen wel iets voor doen.
quote:_Doc_ schreef op 11 november 2010 @ 10:58:

[...]

Idd, ik volg ontwikkelingen op het gebied van recht en arbeid Deze is dan ook erg interessant: http://www.arbeidsrecht.nl

(maar je kent hem vast al)
quote:MBV schreef op 11 november 2010 @ 11:06:

Ik moet het ook doen met het minimumloon,

Wel hebben wij weer extra's, elke 3 maanden een bonus (bij 3 maanden schadevrij rijden) ja,ben dus koerier. extra vakantiedagen als je je niet ziekmeld en zo nog een aantal dingen.

ik ben superblij met mijn werk (en mijn baas) en wij kunnen gewoon rondkomen van dit loon. nouja, mijn vriend verdiend veel beter dan mij, van zijn geld gaan alle vaste lasten en wat geld voor de boodschappen, van mijn geld worden leuke dingen gedaan!dan doe jij het dus niet van het minimumloon, want je vriend verdiend veel meer.
quote:Starshine schreef op 11 november 2010 @ 09:58:

[...]

tuurlijk heb je dat uitzicht. Als je groeit in je baan of een vak leert ga je zo meer verdienen.O, ik reageerde hierop. Dit klonk zo makkelijk
quote:Madelein schreef op 11 november 2010 @ 11:17:

[...]Yes staat in mijn Google Reader
quote:Starshine schreef op 11 november 2010 @ 11:14:

[...]

gaat de discussie die kant op?

Goed, volgens mij heeft iedereen in Nederland de mogelijkheid om na de middelbare school een vervolgopleiding te doen, sterker nog, je dient een startkwalificatie te behalen, dat betekent dat je met alleen VMBO nog niet eens van school af mag. http://nl.wikipedia.org/wiki/Startkwalificatie

Als je door omstandigheden dan toch geen vervolgopleiding hebt afgemaakt, dan kun je zelfs als vakkenvuller bij de Albert Heijn via je werkgever cursussen doen zodat je hogerop kan komen.

Dus: wil je hogerop dan kun je hogerop. Je moet er alleen wel iets voor doen.Nou, inderdaad, mijn ouders waren ook niet rijk en ik heb mijn studie helemaal zelf betaald hoor. Studiebeurs en bijbaantjes, dan kom je er wel. En op het laatst een lening, die ik inmiddels afbetaald heb.
quote:Starshine schreef op 11 november 2010 @ 11:19:

[...]

dan doe jij het dus niet van het minimumloon, want je vriend verdiend veel meer.Los van mijn vriend doe ik het wel hiervan, en het is makkelijk te doen vind ik zelf.
Financieel gezien kan iedereen studeren! Een van de redenen waarom ik als allochtoon best blij ben dat ik in nederland woon.

En ja, ik werk ook voor minimumloon(bijbaantje, 3 dagen per week) en vind hr schandalig weinig. Maar het is allemaal voor het goede doel he. Als het meezit gaat die opleiding me in de toekomst namelijk wel een leuk loon bezorgen.
quote:MBV schreef op 11 november 2010 @ 11:42:

[...]

Los van mijn vriend doe ik het wel hiervan, en het is makkelijk te doen vind ik zelf.

ik begreep dat jullie een gezamelijke huishouding hadden? Dan gaat je geld in feite toch op de grote hoop?

Een tante van mij had nadat de kinderen uit huis gingen een leuk bijbaantje in een kantine (ws ook tegen minimumloon), maar daar kon ze echt niet dat vrijstaande huis en bijkomende kosten van betalen, dat deed oom met zijn riante inkomen.
Minimumloon vind ik nou niet bepaald makkelijk te doen. Mijn inkomen is 800 euro netto(soms wat meer, als ik meer gewerkt heb) en heb dan als student wel minder kosten (denk ik) maar kan nou niet zeggen dat het makkelijk te doen is.
quote:MBV schreef op 11 november 2010 @ 11:42:

[...]

Los van mijn vriend doe ik het wel hiervan, en het is makkelijk te doen vind ik zelf.Maar je zegt zelf dat je van jouw salaris alleen de leuke dingen betaalt. Je vriend verdient veel meer en die betaalt de vaste lasten. Dan is dit toch op geen enkele manier vergelijkbaar met iemand die van het minimum loon moet rondkomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven