Werk & Studie alle pijlers

zelf website maken - simpele gratis software online?

12-04-2012 14:59 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf een website bouwen, zou gemakkelijk moeten zijn toch?

Voor het eerst wil ik een site bouwen, eerst wil ik hem bouwen en pas daarna hosten.

Er zijn genoeg gratis hosting en wordpress, maar verschillende programma's kan ik niet openen en als ik dan voor een ander programma kies dan kan ik alleen maar uit voorgeprogrammeerde sjabloons kiezen of anders moet ik credits gebruiken, iets waar ik mezelf helemaal niet in wil verdiepen... zucht. Wordpress downloaden ging ook al niet.

Met welke (gratis) software kan ik het beste een site bouwen zonder die te hosten. (mijn werk heeft namelijk zelf wel een server, maar ik wil eerst de site maken en hem daarna op het werk laten zien. )
Nou dat zal vast een hele mooie site worden
Gooi er 2 seconden een zoekopdracht tegenaan hier rechts >>>>>>>>>>>>>> en je krijgt ongeveer 3000 hits en oplossingen en tips.
Als je geen template wilt gebruiken, moet je je eerst gaan verdiepen in de basis: html (gratis html cursus)

Een basis website heb je dan zo in elkaar gezet.
Bedankt voor de tips. Ik had al teruggebladerd in de oude topics van dit forum, maar niets gevonden.

Moet door de zoekfunctie wel verder komen!

@spectral

Ja, het is wel de bedoeling dat hij mooi wordt, die website!

Ik weet van het technische gedeelte niets af, maar ga me natuurlijk wel in de layout, kleuren, logische opbouw etc verdiepen!

En trouwens, we zijn ooit allemaal beginners geweest, toch?
Je kan Joomla (laten) installeren op de server van je werk. Het is gratis en erg makkelijk. Op Youtube zijn er filmpjes te vinden hoe je Joomla installeert en hoe je het gebruikt.
De makkelijkste manier is een wizzz kid in je netwerk vragen. Dan heb je en een goede website en een website zoals jij hem wilt. Zonder enige basis kennis is het ondoenlijk om een goede website te maken.
*
amy2010 wijzigde dit bericht op 17-04-2012 14:13
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Klinkt weinig professioneel.

Alsof je vindt dat je geen kapper nodig hebt omdat je wel eens een heggeschaar hebt vastgehouden.

Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf dat zichzelf serieus neemt op deze manier aan een website denkt te komen.
En laat ik nou net denken dat het technische verhaal het belangrijkste is alvorens je je op de lay out stort.... Om die lay out te maken heb je namelijk weer technische kennis nodig. Of dacht je dat je gewoon 'eventjes wat kon tekenen her en der en dat was het dan'?

Ik neem toch niet aan dat je zo'n houwtje touwtje site als bedrijfssite wil hebben? Dat kan echt niet hoor.
Maar ze wil juist geen templates... ze wil het helemaal zelf doen...
Zelfs ik als minibedrijfje laat mijn website door een professional maken. Anders maakt je website meer kapot voor een bedrijf dan dat het bijdraagt.....
TO, waarvoor wil je de site gaan gebruiken?
Heb net twee sites gemaakt met Wordpress. Erg leuk en makkelijk hoewel ik ook een man heb die in die business zit, dus die kon ik vragen voor het moeilijke werk. Maar vond het leuk om mee te werken. Als je googled op wordpress en Weaver 2, dan krijg je ook een heel makkelijk en goed te personaliseren thema.

Ik wl niet spammen maar gewoon als voorbeeld twee hobby sites: wereldwijven.org en culinarycalgary.ca

Succes en als je vragen hebt gil maar!
Optimist tot in de kist!
*
Okay, bedankt voor jullie reacties.

Het is geen bedrijfssite, althans geen 'etalge' van mijn bedrijf.

Ik ga het niet aan een wizz-kid vragen, vooral omdat ik zelf ervan wil leren.

Techniek en inhoud lijken me allebei belangrijk.

On topic: ik had eigenlijk voor drupal gekozen, maar lukte niet met installeren en wordpress ook al niet. Nu ga ik wix proberen.
Hoezo kon je geen wordpress downloaden? Je kunt vaak bij de webhoster al aangeven dat je wordpress wilt gaan gebruiken.

Zo niet dan moet je op je webserver PHP en Mysql hebben geinstalleerd.

Heb je al een domein naam? dot nl of whatever, dat is toch wel nodig om te beginnen vooral met Wordpress en ik neem aan ook met Joomla enzo.

Ik ben ook geen techneut, daar heb ik mijn man voor. Maar als je eenmaal Wordpress hebt geinstalleerd en een thema (ik zou gaan voor Weaver) dan is het gewoon een soort van knutselpakket. Best leuk. Heel veel widgets, enzo.
Optimist tot in de kist!
*
Tja... dat vroeg ik mezelf ook af.

Ik heb een WINscp gedownload, gezocht naar een hosting die zowel php als mysql (ofzoiets) ondersteunt, maar de computer kan het programma niet openen. (Misschien is de computer te oud?)
Het weggetje is toch:

1. domain name

2. hosting

3. site bouwen

Als je hosting hebt gevonden, dan moet je aangeven dat je wordpress wilt gebruiken. Dan zet de hosting company wordpress op jouw site. Volgens manlief, de meest simpele oplossing. Zijn er vast nog wel anderen hoor. Maar wij hebben hier nu meegeknutselt. Ik wou namelijk een programma waar ik zelf engiszins mee uit de voeten kon.
Optimist tot in de kist!
Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat je nog geen hosting e.d. wilt maar ik denk dat dit het probleem is. De domain host (of hoe het ook maar mag heten in NL) heeft op zijn grote computer (server) de programma;s staan die jij nodig hebt om te bouwen. Je gebruikt dus de host niet alleen om je site te parkeren maar ook om hun gereedschap te gebruiken voor het bouwen.
Optimist tot in de kist!
*
Amy wat bedoel je met "dat"?

Kan hoor dat het bij jullie anders gaat.
Optimist tot in de kist!
*
OK. Ik had het gevoel dat TO problemen had met het downloaden van Joomla e.d.

Er zijn vast meerdere wegen naar Rome. I.i.g als het lastig gaat, omdat misschien de computer problemen heeft met MySQL enzo dan zou het wellicht handig zijn om het via een goedkope hosting te proberen? Ben zelf dus absoluut geen computer geek maar heb wel plezier, en soms frustratie maar dat hoort erbij, gehad met het spelen met Wordpress.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven