Werk & Studie alle pijlers

Ziek naar stage

10-01-2019 09:38 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen. Ik zit in een bepaalde situatie, en ik ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Eerst even kleien schets van de verwachtingen; stageperiode loopt van 10 september 2018 tot en met 7 februari 2019. In deze tijd moet ik 608 uur stage lopen. (32 uur in de week) Vanuit het stagebedrijf heb ik vrij gekregen in de herfst- en kerstvakantie en mocht deze uren dus niet schrijven.

Voor de kerstvakantie ben ik 2 weken echt goed ziek geweest (griep). Ik ben deze 2 weken dus ook niet naar stage geweest. Door deze 2 weken te missen kan ik mijn stage uren niet meer halen. Ik ben hierover in gesprek gegaan op school, en doordat ik er verder niet zoveel aan kon doen wouden ze het voor deze keer door de vingers zien. ( Beoordelen op kwaliteit en dus niet op kwantiteit)

Daarna heb ik dus lekker 2 weken vakantie gehad en voelde me nog steeds niet 100% fit. Nu ben ik deze week weer begonnen op stage en nog steeds ben ik ziek. Ik heb nu een bijholteontsteking en echt mijn hele hoofd doet pijn. Omdat ik me van mijn beste kant wil laten zien zit ik gewoon op stage. Maar eigenlijk, heel eigenlijk lig ik liever in mijn bed om te rusten. Ik heb 10 uur slaap gehad afgelopen nacht, en nog ben ik kapot.

Conclusie; ik ben dus eigenlijk nog steeds (of alweer, t is maar hoe je t wilt zien) ziek, wil niet nóg meer uren missen en vanaf volgende week beginnen mijn examens binnen het stagebedrijf.

Wat zouden jullie doen? Inderdaad gewoon doorgaan, ondanks de knallende koppijn en het amper kunnen ademhalen etc. Of toch lekker naar huis gaan om bij te komen en uit te rusten?
3xintense schreef:
10-01-2019 11:20
Ik zei dat ik mn stage qua uren sowieso niet meer haal.
Maar die uren maken geen ene moer uit als ze je toch je stage laten halen? Dus waarom hamer je daar zo op?
Zorg gewoon dat je nu geen uren meer mist, het zijn nog maar 3 weken.
RoseHip schreef:
10-01-2019 11:23
Maar die uren maken geen ene moer uit als ze je toch je stage laten halen? Dus waarom hamer je daar zo op?
Zorg gewoon dat je nu geen uren meer mist, het zijn nog maar 3 weken.
Ik denk dat ze bedoelt dat ze het haar die eerste keer nog wilden vergeven als er niet nog meer gemiste uren bijkwamen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je je zolang rot blijft voelen. Misschien dat de huisarts je een antibioticakuur wil geven.

Ik krijg ook regelmatig een bijholteontsteking na verkoudheid of griep. Pijnstillers helpen daar helaas niet tegen. Ik krijg dan meestal een kuurtje en dan is het na een dag al veel minder.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Jalisa schreef:
10-01-2019 11:26
Vervelend dat je je zolang rot blijft voelen. Misschien dat de huisarts je een antibioticakuur wil geven.

Ik krijg ook regelmatig een bijholteontsteking na verkoudheid of griep. Pijnstillers helpen daar helaas niet tegen. Ik krijg dan meestal een kuurtje en dan is het na een dag al veel minder.

Beterschap!
Dankjewel! Ik ga even contact opnemen met de huisarts, misschien dat hij me hiermee wel kan helpen inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
"Daarna heb ik dus lekker 2 weken vakantie gehad en voelde me nog steeds niet 100% fit." Desondanks kon je wel op vakantie. Daar voelde je je goed genoeg voor. Blijven dus en de tijd uitzitten. Anders kost het je stage.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
10-01-2019 11:28
"Daarna heb ik dus lekker 2 weken vakantie gehad en voelde me nog steeds niet 100% fit." Desondanks kon je wel op vakantie. Daar voelde je je goed genoeg voor. Blijven dus en de tijd uitzitten. Anders kost het je stage.
Ik hoopte dat ik me beter ging voelen door de zon even op te zoeken en daar uit te rusten. Helaas niets geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij de huisarts vragen om een paardenmiddel. Je moet voor nu gewoon iets hebben dat werkt, ná je stage kun je instorten.

Neusdruppels met xylometazoline om je neus en oren open te krijgen, afhankelijk van andere medicijnen kijken of je iets sterkers kunt nemen dan paracetamol (ik neem, als het niet anders kan, diclofenac, maar dat is het enige dat ik af en toe slik).
Vul aan met een paar dagen regelmatig vlierbesextract (bewezen effectief tegen griep). En vooral; gezond en regelmatig eten!!

En voor de goede orde; er bestaan mensen die denken dat ze heel gezond bezig zijn als er ´s avonds 1 paprika bij het vlees gebakken wordt, voor het hele gezin. Alle beetjes helpen maar voor nu heb je meer nodig dan dat. Zorg voor die aanbevolen twee ons groente en twee stuks fruit en vul eventueel aan met nep-vitamines uit een potje. Met name vitamine D heb je nodig, dat vergeten veel mensen. En precies dat is de reden dat bijna iedereen standaard ziek wordt in de winter. Ik heb er vorig jaar eens een heel uitgebreid artikel over gelezen, maar niet bewaard dus geen idee meer waar ik het las. Maar wel onthouden dat D één van de belangrijkste is.

En tja, verder blij zijn met het feit dat je stage een rustige kantoorbaan is. Ga zoveel mogelijk van je pc weg (koffie, wc, nog eens wc) en pas de helderheid van je scherm aan, minder scherp licht kan heel veel uitmaken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
10-01-2019 11:29
Ik zou bij de huisarts vragen om een paardenmiddel. Je moet voor nu gewoon iets hebben dat werkt, ná je stage kun je instorten.

Neusdruppels met xylometazoline om je neus en oren open te krijgen, afhankelijk van andere medicijnen kijken of je iets sterkers kunt nemen dan paracetamol (ik neem, als het niet anders kan, diclofenac, maar dat is het enige dat ik af en toe slik).
Vul aan met een paar dagen regelmatig vlierbesextract (bewezen effectief tegen griep). En vooral; gezond en regelmatig eten!!

En voor de goede orde; er bestaan mensen die denken dat ze heel gezond bezig zijn als er ´s avonds 1 paprika bij het vlees gebakken wordt, voor het hele gezin. Alle beetjes helpen maar voor nu heb je meer nodig dan dat. Zorg voor die aanbevolen twee ons groente en twee stuks fruit en vul eventueel aan met nep-vitamines uit een potje. Met name vitamine D heb je nodig, dat vergeten veel mensen. En precies dat is de reden dat bijna iedereen standaard ziek wordt in de winter. Ik heb er vorig jaar eens een heel uitgebreid artikel over gelezen, maar niet bewaard dus geen idee meer waar ik het las. Maar wel onthouden dat D één van de belangrijkste is.

En tja, verder blij zijn met het feit dat je stage een rustige kantoorbaan is. Ga zoveel mogelijk van je pc weg (koffie, wc, nog eens wc) en pas de helderheid van je scherm aan, minder scherp licht kan heel veel uitmaken.
Thanks voor de tips!!
3xintense schreef:
10-01-2019 10:46
Vind ik ook vreemd. :nope:
Dat is toch niet zo gek? Het is vervelend dat je ziek bent, maar een opleiding kan niet allerlei uitzonderingen faciliteren. Het is jammer dat je op je stage verplicht vrij kreeg, daardoor heb je nu minder speling. Maar het houdt ergens op, er zijn genoeg mensen met uitloop door ziekte.
3xintense schreef:
10-01-2019 11:29
Ik hoopte dat ik me beter ging voelen door de zon even op te zoeken en daar uit te rusten. Helaas niets geholpen.
toch niet gevlogen he met voorhoofdsholteontsteking???
Susan schreef:
10-01-2019 10:31
Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt of zo? Vanwaar al die onaardige antwoorden?
nee ben goed gemutst
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
10-01-2019 11:31
toch niet gevlogen he met voorhoofdsholteontsteking???
Ik had de ontsteking toen nog niet (naar mijn weten), de klachten kwamen pas daarna.
Bij mij slaat zo'n holteontsteking altijd op mijn evenwichtsorgaan, dan ben ik duizelig, misselijk en zwalk als iemand die teveel gezopen heeft. Dan is thuisblijven de enige verstandige oplossing om geen ongelukken te maken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-01-2019 11:37
Bij mij slaat zo'n holteontsteking altijd op mijn evenwichtsorgaan, dan ben ik duizelig, misselijk en zwalk als iemand die teveel gezopen heeft. Dan is thuisblijven de enige verstandige oplossing om geen ongelukken te maken.
Daar heb ik ook wel last van moet ik eerlijk zeggen, zodra ik opsta val ik ook zowat weer om. Maar ik wil zo graag doorzetten...
Alle reacties Link kopieren
Als je echt een ontsteking hebt kan antibiotica helpen. Daar zijn ze tegenwoordig flink voorzichtig mee, en terecht. Maar soms is het niet anders, zeker niet als het zich uitbreidt.

Ik zou, in jouw geval, proberen om niet het hele jaar over te moeten doen vanwege die drie weken. Dus ik zou er alles aan doen om te blijven, juist ook omdat je relatief rustig werk hebt.
ceylon wijzigde dit bericht op 10-01-2019 11:47
34.30% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet je uren inhalen in de zomervakantie?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ceylon schreef:
10-01-2019 11:45
Als je echt een ontsteking hebt kan antibiotica helpen. Daar zijn ze tegenwoordig flink voorzichtig mee, en terecht. Maar soms is het niet anders, zeker niet als het zich uitbreidt.
Antibiotica werkt alleen bij 'n bacteriele infectie, niet bij virussen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-01-2019 11:46
Antibiotica werkt alleen bij 'n bacteriele infectie, niet bij virussen.

Dat is dus de vraag, wat heeft TO precies? Ze is op vakantie geweest, wie weet wat ze heeft opgepikt. Dus terug naar de huisarts.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
10-01-2019 11:46
Kun je niet je uren inhalen in de zomervakantie?
Het is mn examenjaar en alles moet voor de zomervakantie afgerond zijn.. Meer ruimte is er niet.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig kun je lekker forummen op stage 👍
Alle reacties Link kopieren
Slik je wel vitamine D in de winter? Daarmee schijn je de kans op infecties te verlagen.
Alhoewel die zonvakantie natuurlijk ook goed was voor je vitamine D spiegel.
Als je op Google of Pinterest zoekt op immune system boost dan vindt je allerlei tips, de meeste zaken zijn vast niet wetenschappelijk bewezen, maar slechter zul je er ook niet van worden (bv. verse gemberthee, honing, citroen), wie weet voel je je er iets beter door.
Alle reacties Link kopieren
Als je hoofdpijn hebt en misselijk bent zou ik gewoon blijven. Als het echt niet te doen is naar huis, maar zo klinkt het niet. Even doorzetten.
redbulletje schreef:
10-01-2019 10:02
Je zet je lichamelijke gezondheid in de toekomst op het spel voor school waar je ook gewoon een jaartje langer over kunt doen.
Doe niet zo dramatisch : betrokkene zit gewoon wat op kantoor achter de pc. Doorwerken met een virus of sinusitis doen meer mensen wel dan niet en die houden daar echt niks aan over.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk zijn de stages ook heel krap qua uren. Daarom werken de meeste door in de vakanties, dan hebben ze wat speling als ze ziek zijn/vrij moeten nemen. Of ze zijn een maand eerder klaar.
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt eigenlijk een soort aanwezigheidsplicht?
Er is geen moer te doen op je stage? Krom eigenlijk dat je daar met knallende koppijn achter een beeldscherm aanwezig moet zijn om zo je stage te halen die weinig zinvol is.
To, voel je sowieso niet schuldig, wat je ook beslist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven