Werk & Studie alle pijlers

Ziek naar stage

10-01-2019 09:38 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen. Ik zit in een bepaalde situatie, en ik ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Eerst even kleien schets van de verwachtingen; stageperiode loopt van 10 september 2018 tot en met 7 februari 2019. In deze tijd moet ik 608 uur stage lopen. (32 uur in de week) Vanuit het stagebedrijf heb ik vrij gekregen in de herfst- en kerstvakantie en mocht deze uren dus niet schrijven.

Voor de kerstvakantie ben ik 2 weken echt goed ziek geweest (griep). Ik ben deze 2 weken dus ook niet naar stage geweest. Door deze 2 weken te missen kan ik mijn stage uren niet meer halen. Ik ben hierover in gesprek gegaan op school, en doordat ik er verder niet zoveel aan kon doen wouden ze het voor deze keer door de vingers zien. ( Beoordelen op kwaliteit en dus niet op kwantiteit)

Daarna heb ik dus lekker 2 weken vakantie gehad en voelde me nog steeds niet 100% fit. Nu ben ik deze week weer begonnen op stage en nog steeds ben ik ziek. Ik heb nu een bijholteontsteking en echt mijn hele hoofd doet pijn. Omdat ik me van mijn beste kant wil laten zien zit ik gewoon op stage. Maar eigenlijk, heel eigenlijk lig ik liever in mijn bed om te rusten. Ik heb 10 uur slaap gehad afgelopen nacht, en nog ben ik kapot.

Conclusie; ik ben dus eigenlijk nog steeds (of alweer, t is maar hoe je t wilt zien) ziek, wil niet nóg meer uren missen en vanaf volgende week beginnen mijn examens binnen het stagebedrijf.

Wat zouden jullie doen? Inderdaad gewoon doorgaan, ondanks de knallende koppijn en het amper kunnen ademhalen etc. Of toch lekker naar huis gaan om bij te komen en uit te rusten?
Neem paracetamol regelmatig in en overleg met je huisarts. het is namelijk raar om er zo lang last van te hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
marseille schreef:
10-01-2019 12:05
Slik je wel vitamine D in de winter? Daarmee schijn je de kans op infecties te verlagen.
Alhoewel die zonvakantie natuurlijk ook goed was voor je vitamine D spiegel.
Als je op Google of Pinterest zoekt op immune system boost dan vindt je allerlei tips, de meeste zaken zijn vast niet wetenschappelijk bewezen, maar slechter zul je er ook niet van worden (bv. verse gemberthee, honing, citroen), wie weet voel je je er iets beter door.
Jaa ik slik altijd vitamine D in de winter, ben namelijk vaak ziek.

Dankjewel voor de tip!
Janiva schreef:
10-01-2019 12:13
Dus je hebt eigenlijk een soort aanwezigheidsplicht?
Er is geen moer te doen op je stage? Krom eigenlijk dat je daar met knallende koppijn achter een beeldscherm aanwezig moet zijn om zo je stage te halen die weinig zinvol is.
To, voel je sowieso niet schuldig, wat je ook beslist.
Dit is ook wat ik denk. Ik zit hier met koppijn niets te doen, terwijl ik ook gewoon mn bed in kan. Maar goed...
Ziek is ziek. Het is vreemd dat er geen enkele mogelijkheid is op je stage om vrij te zijn, danwel ziek te zijn.

Die bijholte-ontsteking is gediagnosticeerd door je huisarts?
Ga eens praten op school met je stage-begeleider en kaart het ook op je stage zelf aan.
Je gezondheid gaat voor, liever een jaar overdoen en uiteindelijk weer herstellen dan doorzetten met kans op erger.
Of dat zo is, kan alleen je arts bekijken natuurlijk.
Ik vind het trouwens ook wel bijzonder dat je zit te wachten op opdrachten en verder niets doet (of zit te forummen).
Waar is je pro-activiteit? Waar is je eigen inzet? Waar is je motivatie om je leerdoelen te halen?
lise1985 schreef:
10-01-2019 12:21
Ziek is ziek. Het is vreemd dat er geen enkele mogelijkheid is op je stage om vrij te zijn, danwel ziek te zijn.

Die bijholte-ontsteking is gediagnosticeerd door je huisarts?
Ga eens praten op school met je stage-begeleider en kaart het ook op je stage zelf aan.
Je gezondheid gaat voor, liever een jaar overdoen en uiteindelijk weer herstellen dan doorzetten met kans op erger.
Of dat zo is, kan alleen je arts bekijken natuurlijk.
Yes, huisarts heeft het vastgesteld. Ik ga morgen naar school voor een gesprek over het ziek zijn, daarna direct weer naar huis.
Mijn arts adviseerde mij om om de 6 uur paracetamol te nemen om een spiegel op te bouwen.

Daarnaast stoomde ik meerdere keren per dag (je hebt zo’n klein plastic ding waar alleen je mond en neus in passen waardoor je het ook op kantoor kan doen), spoelde mijn neus met zoutoplossing (ook weer klein plastic ding dat je gewoon kan meenemen naar je werk) en tussendoor zoutoplossingspray.

Ik heb vroeger heel veel bijholte-ontstekeningen gehad, zowel voorhoofdsholte als bijholte, en ben altijd door blijven werken. Bij jou hangt er zoveel van af dat ik in jouw plaats zou blijven werken en dan daar dus ook stomen en spoelen.
lise1985 schreef:
10-01-2019 12:21
Die was er wel, ze heeft twee weken gemist in december.
En ze kon de uren niet inhalen, omdat ze met kerst op vakantie was.
lise1985 schreef:
10-01-2019 12:22
Ik vind het trouwens ook wel bijzonder dat je zit te wachten op opdrachten en verder niets doet (of zit te forummen).
Waar is je pro-activiteit? Waar is je eigen inzet? Waar is je motivatie om je leerdoelen te halen?
Ik vraag vaak om nieuwe opdrachten, dan krijg ik 9 vd 10 keer iets kleins waar ik zo mee klaar ben.
veensteker schreef:
Mijn arts adviseerde mij om om de 6 uur paracetamol te nemen om een spiegel op te bouwen.

Daarnaast stoomde ik meerdere keren per dag (je hebt zo’n klein plastic ding waar alleen je mond en neus in passen waardoor je het ook op kantoor kan doen), spoelde mijn neus met zoutoplossing (ook weer klein plastic ding dat je gewoon kan meenemen naar je werk) en tussendoor zoutoplossingspray.

Ik heb vroeger heel veel bijholte-ontstekeningen gehad, zowel voorhoofdsholte als bijholte, en ben altijd door blijven werken. Bij jou hangt er zoveel van af dat ik in jouw plaats zou blijven werken en dan daar dus ook stomen en spoelen.
Stomen doe ik ook! Ik blijf gewoon op kantoor vandaag. En om 5 uur direct mn bed in.
RoseHip schreef:
Die was er wel, ze heeft twee weken gemist in december.
En ze kon de uren niet inhalen, omdat ze met kerst op vakantie was.
Bij wijze van uitzondering.
3xintense schreef:
10-01-2019 12:23
Ik vraag vaak om nieuwe opdrachten, dan krijg ik 9 vd 10 keer iets kleins waar ik zo mee klaar ben.
En dat moet je dus blijven doen. Dan maak je het voor jezelf ook leuker, je kunt jezelf meer bewijzen.
Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
lise1985 schreef:
10-01-2019 12:27
Bij wijze van uitzondering.
Op een opleiding moet je er soms nou eenmaal op cruciale momenten zijn. Als het nu de laatste tentamenweek was, dan zou TO ook niet ziek thuisblijven.

En inhaaluren voor een stage faciliteren is heel lastig, want je hebt ook met stagebedrijven te maken die daar niet zomaar te pas en te onpas tijd en ruimte voor hebben.

Ik kreeg zelf een ongeluk tijdens mijn stageperiode. Hersenschudding, been gebroken etc. Ja, heel vervelend, maar ik heb die stage toch het jaar erop pas in kunnen halen. Ik had de opleiding dus feitelijk al afgerond. Kan gebeuren.
3xintense schreef:
10-01-2019 12:23
Vraag of je thuis mag werken. Dan kun je lekker onderuit op de bank en af en toe een kleinigheidje doen wat ze je toesturen.
lise1985 schreef:
10-01-2019 12:28
En dat moet je dus blijven doen. Dan maak je het voor jezelf ook leuker, je kunt jezelf meer bewijzen.
Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
Assistent accountant
redbulletje schreef:
10-01-2019 12:39
Vraag of je thuis mag werken. Dan kun je lekker onderuit op de bank en af en toe een kleinigheidje doen wat ze je toesturen.
Was ik ook al van plan als het echt niet meer gaat.
Je komt erg aanstellerig over. Blijkbaar heb je totaal geen zin in je stage, maar omdat je al lang bent weggeweest, kan dit er niet bij.

Mocht je toch serieus zijn, zeg ik doorzetten. Je zegt zelf dat je kleine taken krijgt. Maak je taken af en doe rustig aan, aangezien je toch de hele dag alleen op je reet zit.

Of hou op met dit gezeur en ga lekker naar huis, iets wat jij heel graag wil.
3xintense schreef:
10-01-2019 11:49
Het is mn examenjaar en alles moet voor de zomervakantie afgerond zijn.. Meer ruimte is er niet.
De meeste scholen hebben toch wel uitloop in de zomervakantie? Bij mijn uni had je de tijd tot 1 september om het jaar ervoor af te sluiten. Ik zou er toch eens naar vragen...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
10-01-2019 12:46
De meeste scholen hebben toch wel uitloop in de zomervakantie? Bij mijn uni had je de tijd tot 1 september om het jaar ervoor af te sluiten. Ik zou er toch eens naar vragen...
Toch een idee inderdaad. Zal het morgen even aankaarten.
3xintense schreef:
10-01-2019 12:24
Stomen doe ik ook! Ik blijf gewoon op kantoor vandaag. En om 5 uur direct mn bed in.

Ga even langs de apotheek voor advies (die kunnen zien wat je verder nog gebruikt en weten wat erbij kan/mag), door naar de supermarkt voor de nodige vitamines. Kun je om zes uur je bed in. Morgen hoef je niet veel en daarna weekend. Dan zou je je maandag beter moeten voelen. Misschien niet kiplekker, maar tegen die tijd is het ergste vast voorbij.

Je hoort het trouwens van iedereen; eenmaal verkouden/grieperig duurt het echt wekenlang eer het weg is. Blijkbaar hangt er iets heel hardnekkigs in de lucht.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hopexo schreef:
10-01-2019 12:42
Assistent accountant
Zit je nu te dubbelnicken?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
10-01-2019 12:46
Het gaat natuurlijk vooral om het minimum aantal stage-uren. In de zomer is het lastig stagelopen.
Kia•Ora schreef:
10-01-2019 12:48
Zit je nu te dubbelnicken?

Zo te zien wel. Hoewel mij persoonlijk dat niet echt stoort (tenzij een trol dat doet om het vuurtje nog wat op te stoken) mag het niet TO. Je dient hooguit één nick per topic te gebruiken. Het is handiger om er sowieso maar één te gebruiken.
Je riskeert een ban nu.

Wordt je baan nog saaier ;-D .

Ik gok er trouwens op dat ze op de werkcomputer heeft ingelogd met de ene nick en nu pauze heeft en op de telefoon verder is gegaan met een andere.
ceylon wijzigde dit bericht op 10-01-2019 12:57
15.47% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Nitflex schreef:
10-01-2019 12:55
Het gaat natuurlijk vooral om het minimum aantal stage-uren. In de zomer is het lastig stagelopen.
Hoezo is het lastig om in de zomer stage te lopen? De meeste bedrijven draaien gewoon door hoor.
Ik snap dat het waardeloos is te moeten werken terwijl je je niet goed voelt
Maar van de andere kant bekeken als een stagiaire zich om de haverklap ziek meldt, is die persoon wat mij betreft niet geslaagd
Ikzelf zou wel gewoon gaan en zodra je thuis komt gelijk je bed in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven