Werk & Studie alle pijlers

Ziek naar stage

10-01-2019 09:38 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen. Ik zit in een bepaalde situatie, en ik ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Eerst even kleien schets van de verwachtingen; stageperiode loopt van 10 september 2018 tot en met 7 februari 2019. In deze tijd moet ik 608 uur stage lopen. (32 uur in de week) Vanuit het stagebedrijf heb ik vrij gekregen in de herfst- en kerstvakantie en mocht deze uren dus niet schrijven.

Voor de kerstvakantie ben ik 2 weken echt goed ziek geweest (griep). Ik ben deze 2 weken dus ook niet naar stage geweest. Door deze 2 weken te missen kan ik mijn stage uren niet meer halen. Ik ben hierover in gesprek gegaan op school, en doordat ik er verder niet zoveel aan kon doen wouden ze het voor deze keer door de vingers zien. ( Beoordelen op kwaliteit en dus niet op kwantiteit)

Daarna heb ik dus lekker 2 weken vakantie gehad en voelde me nog steeds niet 100% fit. Nu ben ik deze week weer begonnen op stage en nog steeds ben ik ziek. Ik heb nu een bijholteontsteking en echt mijn hele hoofd doet pijn. Omdat ik me van mijn beste kant wil laten zien zit ik gewoon op stage. Maar eigenlijk, heel eigenlijk lig ik liever in mijn bed om te rusten. Ik heb 10 uur slaap gehad afgelopen nacht, en nog ben ik kapot.

Conclusie; ik ben dus eigenlijk nog steeds (of alweer, t is maar hoe je t wilt zien) ziek, wil niet nóg meer uren missen en vanaf volgende week beginnen mijn examens binnen het stagebedrijf.

Wat zouden jullie doen? Inderdaad gewoon doorgaan, ondanks de knallende koppijn en het amper kunnen ademhalen etc. Of toch lekker naar huis gaan om bij te komen en uit te rusten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic geopend om te horen wat jullie zouden doen in deze situatie.

Ik zou het inderdaad ook heel jammer vinden als ik het hierdoor niet zou halen en daarom probeer ik het ook zo lang mogelijk. Verneem alleen dat ik duizelig word van de hoofdpijn en daardoor weer misselijk word. En dan zit je gewoon niet fijn op stage, of je het nou druk hebt of niet.

Voor mij voelde het 4 week geleden niet als een griepje, vandaar dat ik naar de huisarts ben gegaan. Hij was er overigens van overtuigd dat het wél een griepje was en dus maar af moest wachten. Ik ga direct een afspraak maken bij de huisarts voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
10-01-2019 10:32
Heel hard werken hoef je in ieder geval niet op je stage. Dus tijd zat om daar te rusten en je stage daarmee te halen.
En hoe kun je in die 4 weken al bij de huisarts en in het ziekenhuis zijn geweest, met iets dat is begonnen met de griep? Even terug dus en zeggen dat griep over is, maar dit maar niet weggaat. En wat was het advies van de huisarts de vorige keer?
Hier overigens ook regelmatig bijholteontsteking. En daar kun je je flink beroerd door voelen. Maar helaas wordt dat niet perse beter van thuis in bed liggen. Beterschap!
Nou dit dus. Als je nou ook nog zwaar lichamelijke arbeid moest verrichten gaf ik je misschien gelijk maar je zit op een stoel, hebt het zo te lezen niet druk,

Dus kies maar: doorbijten en blijven en je stage halen of "lekker" naar huis gaan en je stage niet halen
marseille schreef:
10-01-2019 10:11
Betekent het volgens de urentelling van je opleiding dus dat als iemand ziek wordt tijdens een stage deze meteen niet meer te halen is en het overnieuw moet?
Het zal toch wel vaker voorkomen dat studenten ziek worden in de winter?
Als het betekent dat als je nu ziek doorwerkt je dan je stage wel haalt dan zou ik door proberen door te werken met paracetamollen/neusspray etc.
Twee weken ziek op een stage van een paar maanden is wel langer dan gemiddeld natuurlijk. Op werk zou je daar ook op aangesproken worden. Niet dat iemand er voor kiest om ziek te zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mmaartje schreef:
10-01-2019 10:37
Komt misschien vervelend over: maar ik denk.....als men thuis achter de pc kan zitten kan men ook op het werk achter de pc zitten.....

Vooral als je aangeeft dat je maar weinig werk krijgt aangeboden...
Kopje thee, paracetamol en rustig werken.
Als ik naar huis ga, ga ik zeker niet achter de computer oid. Gewoon mn bed in en er niet meer uitkomen vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Is er geen enkele pijnstiller die de hoofdpijn kan verzachten? Of iets waardoor je minder duizelig wordt? Is je bloeddruk opgemeten toen je in het ziekenhuis was? Bij mij komt hoofdpijn en duizeligheid vaak door een lage bloeddruk, dan kan het al helpen om een kopje bouillon te nemen, of gewoon een handje zoute dropjes te eten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gewoon gaan. Het is nog maar een kleine maand. Wees blij dat je je stage nog mag afmaken als je twee weken hebt gemist. Wel vreemd dat er vanuit school en stage niets te regelen valt met uren inhalen.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp me niet verkeerd, ondanks dat de stage niet erg leuk is en ik weinig doe vind ik het niet erg om hier te zijn. Maar het vergt gewoon veel energie nu, en ik kan er inderdaad ook niets aan doen dat ik ziek ben. Maar omdat ik het dus helemaal niet erg vind om hier te zijn wil ik niet te snel opgeven. Ik heb dit topic geopend om rond te vragen wanneer jullie zouden ''stoppen'' en naar huis zouden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
10-01-2019 10:40
Is er geen enkele pijnstiller die de hoofdpijn kan verzachten? Of iets waardoor je minder duizelig wordt? Is je bloeddruk opgemeten toen je in het ziekenhuis was? Bij mij komt hoofdpijn en duizeligheid vaak door een lage bloeddruk, dan kan het al helpen om een kopje bouillon te nemen, of gewoon een handje zoute dropjes te eten.
Ik heb al pijnstillers ingenomen, helpt alleen niet veel. Bouillon heb ik al gehad, dropjes lust ik helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
10-01-2019 10:43
Gewoon gaan. Het is nog maar een kleine maand. Wees blij dat je je stage nog mag afmaken als je twee weken hebt gemist. Wel vreemd dat er vanuit school en stage niets te regelen valt met uren inhalen.
Vind ik ook vreemd. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen je collegas's? Zien ze aan je dat je ziek bent? Benoemen ze dat je er ziek uitziet?

Een goede collega / stage begeleider heeft dit snel door en zal je naar huis sturen....
.....
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen hebben toch al gezegd wat ze zouden doen? Volgens mij zeggen de meeste mensen dat ze het nog even zouden proberen, aangezien je anders een jaar vertraging oploopt en die stage nog maar een paar weekjes duurt.

Tenzij er compleet nieuwe klachten zijn, zou ik denk ik ook niet morgen weer naar de huisarts gaan, want de kans lijkt me klein dat hij nu opeens wel weet wat er aan de hand is. Je zou wel even kunnen bellen en kunnen vragen of hij tips heeft tegen de hoofdpijn en de duizeligheid, misschien kan hij wel een wat sterkere pijnstiller voorschrijven of in elk geval zeggen wat je er het beste tegen kan doen.

En verder dus: goed eten, goed drinken, veel slapen en in het weekend je rust pakken. Maar dat is ook al door meerdere mensen gezegd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Als er zo veel van afhangt, zou ik blijven.
Alle reacties Link kopieren
Mmaartje schreef:
10-01-2019 10:47
Wat zeggen je collegas's? Zien ze aan je dat je ziek bent? Benoemen ze dat je er ziek uitziet?

Een goede collega / stage begeleider heeft dit snel door en zal je naar huis sturen....
Er wordt inderdaad wel gezegd dat ik er niet goed uit zie. Secretaresse zei al ''ziek is ziek, gewoon gaan als het niet lukt.''
Maar toch is er iets dat me tegenhoud om naar huis te gaan, gewoon door de consequenties die en misschien aanhangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf ook een beetje van mening: als je nu op het forum kunt lezen / schrijven.....
Zet even door......thuis kun je inkakken......
.....
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je nou horen?
Alle reacties Link kopieren
Niets meer. Ik weet genoeg. Ik hou het nog even vol, als het echt niet meer gaat ga ik rond de lunch naar huis.
Hoezo kun je je stage toch al niet meer halen? In de OP schrijf je dat ze de gemiste uren door de vingers zien.
En waarom ben je dan in je kerstvakantie toch niet naar je stage gegaan? Om de uren in te halen?

Ik kan vanaf hier ook niet zien hoe ziek je bent. Maar ik zou alles op alles zetten om te blijven.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
10-01-2019 10:59
Hoezo kun je je stage toch al niet meer halen? In de OP schrijf je dat ze de gemiste uren door de vingers zien.
En waarom ben je dan in je kerstvakantie toch niet naar je stage gegaan? Om de uren in te halen?

Ik kan vanaf hier ook niet zien hoe ziek je bent. Maar ik zou alles op alles zetten om te blijven.
Ik ben niet gegaan omdat ik een vakantie geboekt had omdat ik vrij zou krijgen in de vakanties.

Zoals het nu is haal ik mijn stage nog wel, alleen niet op basis van de uren maar op basis van kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Nevermind
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
10-01-2019 10:56
Wat wil je nou horen?
Dat iedereen hier naar huis zou gaan.
Maar helaas.

Je gaat toch niet een heel jaar weggooien voor hoofdpijn en misselijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
10-01-2019 11:04
Dat iedereen hier naar huis zou gaan.
Maar helaas.

Je gaat toch niet een heel jaar weggooien voor hoofdpijn en misselijkheid!
Dat doe ik toch ook niet? Ik blijf gewoon.
3xintense schreef:
10-01-2019 11:01
Ik ben niet gegaan omdat ik een vakantie geboekt had omdat ik vrij zou krijgen in de vakanties.

Zoals het nu is haal ik mijn stage nog wel, alleen niet op basis van de uren maar op basis van kwaliteit.
Dus? Waarom zeg je dan dat je je stage sowieso niet meer haalt?
En je had je uren dus wel in kunnen halen in de kerstvakantie, maar toen was je op vakantie. Natuurlijk weet je niet vantevoren dat je ziek wordt, maar zelf ben je dus ook niet zo flexibel.

Wat ik zou doen: flink paracetamol slikken, veel thee drinken en de dagen uitzitten.
´s Avonds vroeg naar bed en in het weekend bijtanken.
De stage afmaken dus.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het nog halen als je nu blijft. Houd nog even vol! Vanavond lekker je bed in (-:
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
10-01-2019 11:12
Dus? Waarom zeg je dan dat je je stage sowieso niet meer haalt?
En je had je uren dus wel in kunnen halen in de kerstvakantie, maar toen was je op vakantie. Natuurlijk weet je niet vantevoren dat je ziek wordt, maar zelf ben je dus ook niet zo flexibel.

Wat ik zou doen: flink paracetamol slikken, veel thee drinken en de dagen uitzitten.
´s Avonds vroeg naar bed en in het weekend bijtanken.
De stage afmaken dus.
Ik zei dat ik mn stage qua uren sowieso niet meer haal.

Dit ga ik ook doen, uitrusten wanneer het kan. En verder ga ik me van mn beste kant laten zien op stage, en als het ECHT niet meer gaat ga ik naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Ms_Jingles schreef:
10-01-2019 11:19
Je kunt het nog halen als je nu blijft. Houd nog even vol! Vanavond lekker je bed in (-:
Dank! Ga ik doen (:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven