Werk & Studie alle pijlers

ziekmelden?

05-02-2013 06:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen dames, ik ben een ontzettende twijfelkont als het aankomt op mezelf ziekmelden. Sinds afgelopen vrijdag voel ik me al niet lekker, keelpijn, hoesten, pijn bij slikken en praten, heel erg verkouden, rillerig, daardoor ook een paar dagen heel slecht geslapen. Echt koorts heb ik niet. Ik werk als docent in het volwassenenonderwijs. Gisteren heb ik me ziekgemeld, met de boodschap dat ik het morgen als het goed ging wel weer wilde proberen. Vanochtend om half 6 was ik alweer wakker, voel me nog steeds rot.

Probleem bij mij is dat ik altijd net wel net niet ben. Echt buikgriep of echt hoge koorts of zo heb ik praktisch nooit, maar wel een ellendig soepig gevoel. Daarom denk ik dan ach het kan misschien best wel. Ook omdat ik me schuldig voel als ik niet ga, bovendien werk ik freelance dus niet werken = geen centjes. Aan de andere kant, tja, als mijn docent zo voor de klas zou staan, zou ik denken ga alsjeblieft naar huis... ik heb in ieder geval nog nooit een docent zo voor de klas gehad .

Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Toch nog een dagje rustig doen?
Dat kun je alleen zelf bepalen. Ik weet niet hoe je je voelt. Ik ben ook zzper. Ik ga dus ook als ik ziek ben snel aam de slag. Meestal pak ik het weekend dan om in bed te blijven. Maar als ik niet echt ziek ben ga ik wel werken en duik ik er die week gewoon om 20:00 in. Het scheelt me anders een hele hoop geld.
Nog een dagje thuis blijven. Beter nu uitzieken dan volgende week weer ziek zijn..
Als ik zo jouw klachten lees, zouden die voor mij niet ernstig genoeg zijn om me ziek te melden. Maar ik meld me pas ziek als ik door ziekte echt niet meer kan functioneren of lopen.......
het weekend heb ik al heel erg rustig gedaan, plannen afgezegd en veel in bed / op de bank gebleven. Maar kon ook heel slecht slapen. Ik vind het geld nog niet eens het ergste. Meer dat ik me dan zo schuldig voel. Bij de ene opdracht van vandaag ben ik ook nog eens een week geleden begonnen, daar baal ik al helemaal van... geeft niet echt een lekkere indruk.

Ik ga maar even douchen en eten en kijken hoe ik me dan voel.
Lastig... Vind zelf wel/geen koorts doorslaggevend. Aangezien ik dat eigenlijk nooit heb, ben ik ook al een week halfgaar op t werk. Niezen/hoesten/dikke ogen. Gewoon flink verkouden... Beterschap!
Bij twijfel gewoon gaan.dan heb je ook géén schuldgevoel. Beterschap.
Nee dat geeft inderdaad geen lekkere indruk. In dat geval zou ik gewoon gaan. Gaat het echt niet meer kun je altijd nog naar huis. Voor jou helaas 100 anderen als zelfstandige natuurlijk.
Gezien de omstandigheden, zou ik idd toch gewoon maar gaan. Met een beetje pech kost het je anders geen dag maar de hele opdracht. Wel zou ik proberen om naast het werken zoveel mogelijk rust te pakken (ook als je niet goed slaapt), gezond te eten en gewoon goed voor jezelf te zorgen. Als je dat niet doet, dan loop je het risico dat je nog een flinke tijd door blijft kwakkelen. Beterschap!
Gewoon gaan, je kan altijd nog terug naar huis.

Lekker thee met honing drinken
hmmm denk niet dat ik die opdracht meteen kwijt zou zijn of zo.. ze willen ook continuiteit in de klas. Ik twijfel nog steeds . Maar ga dan denk ik toch maar. Zal blij zijn als deze dag voorbij is!! Gelukkig heb ik morgen een iets rustiger dagje. Dank jullie wel voor de beterschapswensen!
Zet m op!
Mensen die maar 1 dag ziek zijn, soms vind ik dat twijfelachtig..... Als je echt ziek bent houdt dat vaak wel een aantal dagen aan...
Moet je echt de hele dag werken, als in 8 uur? Of kun je het een beetje afwisselen en wat rustiger aan doen en bijvoorbeeld nakijkwerk op een ander moment afmaken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
tja en dat deed het dus ook bij mij, namelijk van vrijdag tot ongeveer nu.
ik sta vandaag voor 2 groepen, dat betekent 6 uur voor de klas, en tussendoor een uurtje pauze om naar de andere locatie te gaan. Het voorbereiden heb ik al af en nakijken kan ik inderdaad uitstellen.

Nou, here we go dan maar .
Boarn, to schrijft dat ze sinds vrijdag al niet lekker is, dus al een aantal dagen.
Aangezien je niet écht ziek ziek bent, zou ik paracetamol vandaag bombarderen tot je beste vriend en gewoon gaan werken ..
Thuisblijven en helemaal uitzieken.
Gewoon gaan en op je tanden bijten. Daarna meteen naar bed.

Zolang je geen koorts hebt, buikgriep of boven de pot hangt.

Als ik echt ziek ben dan voel ik me echt niet schuldig, zzp'er of niet.
Wat poldervrouw zegt dus.
Boarn ze is al een paar dagen niet lekker. En daarbij, de ene mens heeft een krachtiger gestel dan de ander en herstelt dus ook sneller.

Wat jij hebt heb ik ook maar dan andersom. Ik vind het altijd zo bizar dat mensen die op maandag ziek zijn en dat op donderdag nog zijn, zeker weten vrijdag NIET op kantoor zijn. Dat is een 'ik ben niet meer ziek maar dat ene dagje pak ik toch nog even van de baas' dagje. Ook die klopt niet altijd. Maar heel erg vaak wel. Ik heb zolang ik werk nog nooit iemand gezien die op donderdag al een paar dagen ziek was, op vrijdag weer op kantoor gezien. Nooit.
Als je niet goed uitziekt dan ben je er straks nog langer uit. Dus ik zou dan een paar dagen goed uitzieken. Voor een verkoudheidje, hoofdpijn of andere pijntjes zou ik niet thuisblijven. Beterschap!
Maar Julus, ze zegt dus dat ze niet echt, echt ziek is geweest. Anders had mijn advies ook 'uitzieken' geweest. Dit was volgens mij meer een gevalletje rabbig.
haha dames ik ben uiteindelijk toch thuisgebleven... stond hier al helemaal aangekleed, ontbijt gegeten, en toen kreeg ik echt weer een hoestbui vanuit mijn tenen. Ik dacht: dit is gewoon van de zotte, als ik nu voor de klas ga staan letterlijk hoestend en proestend en lamlendig. Ik blijf dus toch thuis vandaag.

Heb wel de nieuwe opdrachtgever naast telefonisch ziekmelden, een mailtje gestuurd dat ik het echt ontzettend onhandig vind uitkomen... Gelukkig reageerden ze wel positief: dat is niet erg, ziek is ziek... Het blijft lastig voor mij om die grens te trekken hoor. Had vroeger een manager die, hoe ziek ze ook was, gewoon door bleef werken. Dat deed ik dus ook, want ze verwachtte dat gewoon van ons. Het gaat voor mij gewoon om kan ik nog normaal functioneren. Ok lopen kan ik nog en ik lig niet met 40 graden in bed, maar kan ik echt instructie geven, een groep van 20 mensen adequaat begeleiden?

Dit alles met de gedachte dat ik donderdag gewoon weer echt fris en fruitig voor de klas sta!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven