Zij-instroom vraag
zondag 1 december 2019 om 21:08
Vandaag was ik op site van DUO aan het bekijken waarmee ik allemaal rekening moet houden bij het starten van een zij-instroomtraject. Ik las daar het volgende:
“De zij-instromer staat op het moment van de subsidieaanvraag niet ingeschreven als student aan een lerarenopleiding, en in de 2 jaar daarvoor ook niet. Stond de zij-instromer in die periode wel als student ingeschreven, maar heeft hij zijn diploma behaald? Dan geldt deze voorwaarde niet.”
Dit houd me al de hele dag bezig. Waarom kun je geen gesubsidieerd zij-instromer worden als je een lerarenopleiding hebt gevolgd in de afgelopen 2 jaar? Mij lijkt dat deze mensen het juist veel makkelijker hebben dan iemand als ik.
Misschien weet iemand wat hiervan de reden is?
“De zij-instromer staat op het moment van de subsidieaanvraag niet ingeschreven als student aan een lerarenopleiding, en in de 2 jaar daarvoor ook niet. Stond de zij-instromer in die periode wel als student ingeschreven, maar heeft hij zijn diploma behaald? Dan geldt deze voorwaarde niet.”
Dit houd me al de hele dag bezig. Waarom kun je geen gesubsidieerd zij-instromer worden als je een lerarenopleiding hebt gevolgd in de afgelopen 2 jaar? Mij lijkt dat deze mensen het juist veel makkelijker hebben dan iemand als ik.
Misschien weet iemand wat hiervan de reden is?
maandag 2 december 2019 om 07:27
Het zal inderdaad iets met die subsidie te maken hebben, maar ik kan echt geen enkele reden bedenken.
Voor wat betreft de examens: dat lijkt me dan weer sterk aangezien alle lerarenopleidingen worden uitgesloten. Ook als je voor leraar voortgezet onderwijs studeert, kom je niet in aanmerking.