Werk & Studie alle pijlers

Zo boos

25-01-2023 20:52 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom er net achter dat mijn werkgever lijmmatten heeft liggen tegen muizen.

Moet gewoon mijn verhaal even kwijt, heb ze gezeg dat het verboden is, maar daar reageren ze niet op.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
25-01-2023 21:27
Ja meerdere keren. Snap best dat ze er vanaf willen, maar dan inderdaad een vlugge dood.
Maar waarom ben je bang om er wat van te zeggen?
minnimouse schreef:
25-01-2023 21:41
Wat bizar dit.
Dit is toch niet normaal? Dan schakel je toch professionele bestrijders in?
Die vallen zijn gezet door professionele bestrijders. Maar die werken dus niet
Fijn voor de muizen maar kut voor ons
maze schreef:
25-01-2023 21:49
Ja klopt
Maar bepaalde bestrijdingsmiddelen mogen dan weer niet gebruikt worden omdat het gevaarlijk voor kinderen is.
Nu die vallen dus maar daar kruipen die muizen echt niet in helaas voor ons
Bij ons staan er overal op onbereikbare plaatsen lokdozen, maar nu dus lijmmatten, er zijn zoveel diervriendelijkere alternatieven.
maze schreef:
25-01-2023 21:50
Maar waarom ben je bang om er wat van te zeggen?
Dat heb ik gedaan, maar in hun ogen heiligd het doel de middelen. Melden vind ik een ander verhaal.
LoveDobby schreef:
25-01-2023 21:53
Dat heb ik gedaan, maar in hun ogen heiligd het doel de middelen. Melden vind ik een ander verhaal.
Hhhmm o ja oké
Even verkeerd begrepen

En zeggen dat je melding gaat doen als ze het niet weg gaan halen? Dan hebben ze geen keus toch?
Cookielover schreef:
25-01-2023 21:44
Ga ik mijn overlastgevende buurman ook wel even naar de andere wereld helpen. Ik heb alle legale opties geprobeerd, dus ja.
Als je de rotzooi maar netjes opruimt.

Geeft altijd zo'n puinhoop vind ik. Bij mij normaal tenminste.
Zwetser
Cookielover schreef:
25-01-2023 21:44
Ga ik mijn overlastgevende buurman ook wel even naar de andere wereld helpen. Ik heb alle legale opties geprobeerd, dus ja.
Kinderdagverblijf. Ik zie win-win, gewoon de kindjes op de muizen laten jagen. Met kleine hagelgeweertjes.
Als je alles al hebt geprobeerd moet je toch wat.

Je hebt vast wel je usual fanatieke ouders, kun je die er niet subtiel op wijzen? Bepaalde moeders hier organiseren direct een landelijke manifestatie voor minder.
Student201 schreef:
25-01-2023 22:17

:lol:
Surebaby schreef:
Kinderdagverblijf. Ik zie win-win, gewoon de kindjes op de muizen laten jagen. Met kleine hagelgeweertjes.
Als je alles al hebt geprobeerd moet je toch wat.

Je hebt vast wel je usual fanatieke ouders, kun je die er niet subtiel op wijzen? Bepaalde moeders hier organiseren direct een landelijke manifestatie voor minder.
:rofl:
ALs je zo goed weet hoe je de muizen wel moet bestrijden, waarom pak je het dan zelf niet op?

Ik snap je werkgever wel.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Ik heb ze gevangen in een teil en toen in het bos vrijgelaten.
Als ze niet openstaan voor alternatieven, zou ik de vallen saboteren. Misschien dat zand erover gooien werkt. Daar zou ik mn baan wel voor riskeren.

Maar zulke vallen zijn toch ook dweilen met de kraan open? Dat heeft toch ook geen zin als er niet goed gekeken is naar goede voedselopslag, algemene hygiëne en de kieren in het gebouw?
maze schreef:
25-01-2023 21:49
Ja klopt
Maar bepaalde bestrijdingsmiddelen mogen dan weer niet gebruikt worden omdat het gevaarlijk voor kinderen is.
Nu die vallen dus maar daar kruipen die muizen echt niet in helaas voor ons
Als het niet werkt, opnieuw contact opnemen met de bestrijdingstdienst en aangeven dat het niet werkt of een ander bedrijf inschakelen.
m-april schreef:
25-01-2023 23:04
Als het niet werkt, opnieuw contact opnemen met de bestrijdingstdienst en aangeven dat het niet werkt of een ander bedrijf inschakelen.
Nou er is al echt van alles geprobeerd door de bestrijdingsdienst maar echt niks helpt.
Alles het eten zit in afgesloten bakken en we maken goed schoon
Maar muizen hebben aan 1 broodkruimel al genoeg en ze kruipen overal tussendoor
Die emmer is juist heel diervriendelijk. Ze vallen daar in, zitten er hooguit een nachtje in (behalve in het weekend dan) en dan worden ze weer de lekker losgelaten in de natuur alleen dan 5 kilometer verder.
Kit_Kat schreef:
25-01-2023 22:49
Als ze niet openstaan voor alternatieven, zou ik de vallen saboteren. Misschien dat zand erover gooien werkt. Daar zou ik mn baan wel voor riskeren.

Maar zulke vallen zijn toch ook dweilen met de kraan open? Dat heeft toch ook geen zin als er niet goed gekeken is naar goede voedselopslag, algemene hygiëne en de kieren in het gebouw?
Klopt, stap 1 is de preventie op orde hebben en stap 2 is het bestrijden van de al aanwezige muizen. Heeft totaal geen zin om ze te bestrijden als er vervolgens gewoon weer nieuwe bij komen.
Kit_Kat schreef:

Dan nog is het bijna onmogelijk om de muizen uit te roeien
En heel eerlijk: zo’n plakstrip werkt wel retegoed. Maar ik zou het ook niet kunnen om die muizen zo te laten lijden en dan alsnog te laten verdrinken of hun schedel in te slaan
Kit_Kat schreef:

Dan nog is het bijna onmogelijk om de muizen uit te roeien
En heel eerlijk: zo’n plakstrip werkt wel retegoed. Maar ik zou het ook niet kunnen om die muizen zo te laten lijden en dan alsnog te laten verdrinken of hun schedel in te slaan
maze schreef:
25-01-2023 23:09
Die emmer is juist heel diervriendelijk. Ze vallen daar in, zitten er hooguit een nachtje in (behalve in het weekend dan) en dan worden ze weer de lekker losgelaten in de natuur alleen dan 5 kilometer verder.
Om stress te verminderen had ik een eierdoos erin gedaan met wat gaatjes aan de zijkant zodat ze in de eierbakjes kunnen schuilen. Sesamkoekjes met pindakaas lokte ze erin. Twee in totaal, geen andere muizen of sporen gezien in 2 maanden erna (afgeklopt).
madamzonderm schreef:
25-01-2023 23:12
Om stress te verminderen had ik een eierdoos erin gedaan met wat gaatjes aan de zijkant zodat ze in de eierbakjes kunnen schuilen. Sesamkoekjes met pindakaas lokte ze erin. Twee in totaal, geen andere muizen of sporen gezien in 2 maanden erna (afgeklopt).
O goed idee!
Student201 schreef:

Tip van Flip: het lijk altijd verticaal begraven, zorg dan de bovenkant minstens een meter diep ligt, dan 50cm aarde erop en dan het karkas van een dier en dan weer 50cm aarde. Als een lijkenhond dan aanslaat, vinden ze het karkas en zullen ze denken dat de hond daarop aansloeg.. 😬😇
m-april schreef:
25-01-2023 23:27
Tip van Flip: het lijk altijd verticaal begraven, zorg dan de bovenkant minstens een meter diep ligt, dan 50cm aarde erop en dan het karkas van een dier en dan weer 50cm aarde. Als een lijkenhond dan aanslaat, vinden ze het karkas en zullen ze denken dat de hond daarop aansloeg.. 😬😇
Ik hoop toch dat ik jou niet RL ken :O
m-april schreef:
25-01-2023 23:27
Omg, dit is echt vet slim!! Dit heb je vaker gedaan he?? 🤔

Moet je wel een flinke kuil graven. Ik hoop dat je buurman niet te dik is? :hihi:
Zwetser
Moiren schreef:
25-01-2023 23:30
Ik hoop toch dat ik jou niet RL ken :O
😇
Student201 schreef:
25-01-2023 23:31
Omg, dit is echt vet slim!! Dit heb je vaker gedaan he?? 🤔

Moet je wel een flinke kuil graven. Ik hoop dat je buurman niet te dik is? :hihi:
Ik zeg niks 😇🤣
Ik ben niet voor zulke oplossingen maar als de bestrijdingsdienst het nuet heeft kunnen verhelpen (die ookndieronvriendelijke dingen mag gebruiken) dan zot je gewoon met je handen in het haar.

Vervelende is dat door muizenuitwerpselen kinderen echt heel erg ziek kunnen worden, dat wordt nog wel eens onderschat. Wij zijn ons zoontje er bijna door verloren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven