Werk & Studie alle pijlers

zwart werken, ja of nee?

15-09-2009 23:06 141 berichten
Uit een ander topic komt de discussie voort over zwart werken. Dan heb ik het niet over een uitkering hebben en gewoon lekker full-time zwart klussen. Maar over bedrijven die - naast hun gewone witte werk - ook zwarte klussen aannemen. Ben je voor of ben je tegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me niet druk over jouw eventuele sufheid, aangezien ik niet zeg dat jij suf bent: ik zeg dat ik het suf vind dat je dat niet zelf op Google vindt of navraagt bij de KvK. C'est ça.

Daarbij stook ik hooguit over een paar weekjes de CV weer eens op, verder niet. Dat ik het inderdaad in het algemeen niet eens ben met je zienswijzen op een aantal zaken, hoeft nog niet belemmert te worden door het feit dat ik je niet ken.
quote:Tia Dalma schreef op 01 oktober 2009 @ 14:24:

Ik maak me niet druk over jouw eventuele sufheid, aangezien ik niet zeg dat jij suf bent: ik zeg dat ik het suf vind dat je dat niet zelf op Google vindt of navraagt bij de KvK. C'est ça.

Daarbij stook ik hooguit over een paar weekjes de CV weer eens op, verder niet. Dat ik het inderdaad in het algemeen niet eens ben met je zienswijzen op een aantal zaken, hoeft nog niet belemmert te worden door het feit dat ik je niet ken.Nou dat ben ik dan totaal niet met je eens. Wat jij hier leest is nog geen procent van wie ik ben en dus heb je geen totaaloverzicht van mijn persoon en dient daardoor dus ook geen oordeel te vellen naar mijn mening. En als je je stoort aan het feit dat ik bepaalde dingen op een forum vraag vraag ik mij ten zeerste af waarom je hier eigenlijk zit en waarom je reageert.
Stank voor dank, heb ik je feitelijk nog geholpen ook in mijn eerste post vandaag (en de enige op je vraag), krijg ik dít...
quote:Tia Dalma schreef op 01 oktober 2009 @ 14:33:

Stank voor dank, heb ik je feitelijk nog geholpen ook in mijn eerste post vandaag (en de enige op je vraag), krijg ik dít... Geholpen? Je lijkt wel een langspeelplaat, je hebt nou al diverse keren gezegd dat ik bij de KvK terecht kan en bij de belasting, dat weten we nu wel. Misschien wil ik ervaringen horen? Die kun je daar niet vinden weet je wel.
Het lijkt wel of we allemaal( de meeste dan) roomser zijn dan de paus.

Je kan het mij niet wijs maken dat niemand iets zwart doet of de voordelen er van pakt, lees huishoudster, oppas, cvketel, schilder.

Vaak is het als ondernemer ook zo dat je als je onder een bepaald bedrag blijft, VEEEL minder moet betalen, voorbeeld als je onder een bepaald bedrag BTW blijft, dan hoef je niets of een percentage te betalen, maar kom je boven het bedrag ook al is het dan maar 1 euro dat moet je over het hele bedrag het volle pond betalen. Als het vrijstelbedrag nu voor iedereen geldt en het percentage ook en boven het gehele bedrag het volle pond.

Zo wordt ontduiking of te wel zwartwerken ook in de hand gewerkt.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
quote:miertje M schreef op 01 oktober 2009 @ 14:46:

Het lijkt wel of we allemaal( de meeste dan) roomser zijn dan de paus.

Je kan het mij niet wijs maken dat niemand iets zwart doet of de voordelen er van pakt, lees huishoudster, oppas, cvketel, schilder.

Vaak is het als ondernemer ook zo dat je als je onder een bepaald bedrag blijft, VEEEL minder moet betalen, voorbeeld als je onder een bepaald bedrag BTW blijft, dan hoef je niets of een percentage te betalen, maar kom je boven het bedrag ook al is het dan maar 1 euro dat moet je over het hele bedrag het volle pond betalen. Als het vrijstelbedrag nu voor iedereen geldt en het percentage ook en boven het gehele bedrag het volle pond.

Zo wordt ontduiking of te wel zwartwerken ook in de hand gewerkt.Eindelijk een realist die snapt hoe het werkt en waarom men het zwarte cirquit noodgedwongen in moet duiken.
quote:nageltje180472 schreef op 01 oktober 2009 @ 14:36:

[...]

Geholpen? Je lijkt wel een langspeelplaat, je hebt nou al diverse keren gezegd dat ik bij de KvK terecht kan en bij de belasting, dat weten we nu wel. Misschien wil ik ervaringen horen? Die kun je daar niet vinden weet je wel.

Strikt genomen vroeg je ook niet om ervaringen. Wat niet zo gek is, daar je vraagt naar een regeling zoals die vanaf volgend jaar pas gaat gelden: wie kan daar nu al ervaring mee hebben?? Weet je wel?

Overigens, als je eens daadwerkelijk mijn goedbedoelde tip van KvK zou volgen, zou je ook te weten zijn gekomen dat je via de KvK niet alleen informatie-bijeenkomsten kan bijwonen, maar ook in contact kan komen met collega-ondernemers. Wat daar het nut van is? Nouehhh, ervaringen uitwisselen.

Noodgedwongen? Het mes is je ook inderdaad op de keel gezet om zelfstandig te gaan ondernemen, da's waar ook...
quote:Tia Dalma schreef op 01 oktober 2009 @ 16:45:

[...]

Strikt genomen vroeg je ook niet om ervaringen. Wat niet zo gek is, daar je vraagt naar een regeling zoals die vanaf volgend jaar pas gaat gelden: wie kan daar nu al ervaring mee hebben?? Weet je wel?

Overigens, als je eens daadwerkelijk mijn goedbedoelde tip van KvK zou volgen, zou je ook te weten zijn gekomen dat je via de KvK niet alleen informatie-bijeenkomsten kan bijwonen, maar ook in contact kan komen met collega-ondernemers. Wat daar het nut van is? Nouehhh, ervaringen uitwisselen.

Noodgedwongen? [afbeelding] Het mes is je ook inderdaad op de keel gezet om zelfstandig te gaan ondernemen, da's waar ook...

Nou het lijkt me nogal wiedes dat je hierop zit voor ervaringen en ja ik weet dat ik dit ook via de KvK kan doen maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat ik hier niets te zoeken heb en alleen de vragen moet stellen die jij noodzakelijk vindt? En met ervaringen kun je ook kennis bedoelen maar dat snap jij natuurlijk niet.

En nadat ik met mijn belastingadviseur gesproken heb ben ik er dus achtergekomen dat de regeling helemaal niet veranderd dus daar ga je met "ik weet het al"

Niet het mes op de keel maar als je er in NL wat van over wilt houden dan moet je wat he? O ja jij bent wel roomser dan de paus inderdaad.
quote:nageltje180472 schreef op 01 oktober 2009 @ 16:52:

[...]

Nou het lijkt me nogal wiedes dat je hierop zit voor ervaringen en ja ik weet dat ik dit ook via de KvK kan doen maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat ik hier niets te zoeken heb en alleen de vragen moet stellen die jij noodzakelijk vindt? En met ervaringen kun je ook kennis bedoelen maar dat snap jij natuurlijk niet.

Joh, vul jij het lekker even in inderdaad...

quote:En nadat ik met mijn belastingadviseur gesproken heb ben ik er dus achtergekomen dat de regeling helemaal niet veranderd dus daar ga je met "ik weet het al" Zomaar even uit de losse pols uit de Grote Google-doos. http://www.abab.nl/nieuws-25.pagina?newsId=335

Nee inderdaad, goede adviseur heb jij, er verandert helemaal niets. Voor jullie niet, als starters (of was je nog steeds zwart bezig?). Maar zodra je even bezig bent en nog geen winstinkomen hebt... En Plop! nog een resultaat: http://www.aficom.nl/?p=161. Heb ik geen belastingadviseur voor nodig, ook niet als ie wél gratis zou werken.quote:Niet het mes op de keel maar als je er in NL wat van over wilt houden dan moet je wat he? O ja jij bent wel roomser dan de paus inderdaad.

Oh ja da's waar inderdaad: ik heb géén zwarte oppas of huishoudster, mijn badkamer was al af dus er zitten geen Polen onder de bank, en mijn schoonvader rent wel eens uit puur plezier met de snoeischaar door mijn tuin. Tsss, beter ga ik wel eens de arme kleine zelfstandige ondersteunen....

Beste Nageltje. Alle gekheid op een stokje.

Veel van mijn vrienden zijn zelfstandig ondernemer. Veel VIVA-dames die jij ondertussen hier of op je eigen topic hebt gesproken, ook. Allemaal hebben zij je waardevolle tips gegeven over het zelfstandig ondernemen, en je verteld dat er regels zijn aan dat ondernemen maar ook veel voordelen, en dat je door slimmer en gerichter met jullie onderneming bezig te zijn (door bv wél wat meer info te gaan zoeken en toe te passen, en meer met bedrijfsplannen e.d. bezig te zijn) je wellicht ook letterlijk en figuurlijk veel meer uit die onderneming kunt halen. Zodat zwart werken niet eens 'nódig' zou moeten zijn.

In mijn ogen echter blijf je hakken op het systeem en je daarin heel slachtofferig en passief opstellen. Je hóeft het niet te doen. Maar ondernemen is op zich al een vak apart, naast het (in jullie geval catering-)vak waarmee je wenst te ondernemen. Als je die extra inspanningen niet wilt doen om van dat zelfstandig ondernemerschap ook een (financieel) succes te maken, dan heb je het toch misschien niet helemaal in je bloed, dat ondernemen. Maar heb je gedacht wat sneller rijk te worden zonder dat je keek naar de inspanningen die dat extra in je werk kost (en de ondernemersrisico's die je loopt en de extra regels die je in acht moet nemen). En dan kan je oprecht ook beter iets in loondienst blijven doen, onder de hoede van een andere ondernemer.

Zo heb ik dat ook jaren gedaan, als interimkracht in loondienst van een detacheerder. Ik hield enorm van de vrijheid, maar ook van de zekerheid van een vast salaris, pensioen en alles qua verzekeringen en verantwoordelijkheden in orde.

Ik ben dus feitelijk niet roomser dan de paus (ook ik rij te hard, en loop wel eens door het rode voetgangerslicht), maar ik kan gewoon slecht tegen het geweeklaag over systemen waar je wel de lusten van wenst te genieten maar absoluut niet de lasten van wilt dragen, en je ogen sluit voor de morele en financiele consequenties die dat voor jezelf maar vooral ook voor anderen oplevert.

Zo moet je mijn opmerkingen zien, en niet anders. In jouw ogen een langspeelplaat misschien, maar ik word slechts een weinig cynisch door jouw eigen herhaling van zetten in mijn nederige opinie. Excuus voor mijn welgemeende adviezen. Succes.
tia.dalma wijzigde dit bericht op 01-10-2009 17:12
Reden: kwoot-code gemist
% gewijzigd
quote:Tia Dalma schreef op 01 oktober 2009 @ 17:08:

[...]

Joh, vul jij het lekker even in inderdaad...

[...]

Zomaar even uit de losse pols uit de Grote Google-doos. http://www.abab.nl/nieuws-25.pagina?newsId=335

Nee inderdaad, goede adviseur heb jij, er verandert helemaal niets. Voor jullie niet, als starters (of was je nog steeds zwart bezig?). Maar zodra je even bezig bent en nog geen winstinkomen hebt... En Plop! nog een resultaat: http://www.aficom.nl/?p=161. Heb ik geen belastingadviseur voor nodig, ook niet als ie wél gratis zou werken.

[...]

Oh ja da's waar inderdaad: ik heb géén zwarte oppas of huishoudster, mijn badkamer was al af dus er zitten geen Polen onder de bank, en mijn schoonvader rent wel eens uit puur plezier met de snoeischaar door mijn tuin. Tsss, beter ga ik wel eens de arme kleine zelfstandige ondersteunen....

Beste Nageltje. Alle gekheid op een stokje.

Veel van mijn vrienden zijn zelfstandig ondernemer. Veel VIVA-dames die jij ondertussen hier of op je eigen topic hebt gesproken, ook. Allemaal hebben zij je waardevolle tips gegeven over het zelfstandig ondernemen, en je verteld dat er regels zijn aan dat ondernemen maar ook veel voordelen, en dat je door slimmer en gerichter met jullie onderneming bezig te zijn (door bv wél wat meer info te gaan zoeken en toe te passen, en meer met bedrijfsplannen e.d. bezig te zijn) je wellicht ook letterlijk en figuurlijk veel meer uit die onderneming kunt halen. Zodat zwart werken niet eens 'nódig' zou moeten zijn.

In mijn ogen echter blijf je hakken op het systeem en je daarin heel slachtofferig en passief opstellen. Je hóeft het niet te doen. Maar ondernemen is op zich al een vak apart, naast het (in jullie geval catering-)vak waarmee je wenst te ondernemen. Als je die extra inspanningen niet wilt doen om van dat zelfstandig ondernemerschap ook een (financieel) succes te maken, dan heb je het toch misschien niet helemaal in je bloed, dat ondernemen. Maar heb je gedacht wat sneller rijk te worden zonder dat je keek naar de inspanningen die dat extra in je werk kost (en de ondernemersrisico's die je loopt en de extra regels die je in acht moet nemen). En dan kan je oprecht ook beter iets in loondienst blijven doen, onder de hoede van een andere ondernemer.

Zo heb ik dat ook jaren gedaan, als interimkracht in loondienst van een detacheerder. Ik hield enorm van de vrijheid, maar ook van de zekerheid van een vast salaris, pensioen en alles qua verzekeringen en verantwoordelijkheden in orde.

Ik ben dus feitelijk niet roomser dan de paus (ook ik rij te hard, en loop wel eens door het rode voetgangerslicht), maar ik kan gewoon slecht tegen het geweeklaag over systemen waar je wel de lusten van wenst te genieten maar absoluut niet de lasten van wilt dragen, en je ogen sluit voor de morele en financiele consequenties die dat voor jezelf maar vooral ook voor anderen oplevert.

Zo moet je mijn opmerkingen zien, en niet anders. In jouw ogen een langspeelplaat misschien, maar ik word slechts een weinig cynisch door jouw eigen herhaling van zetten in mijn nederige opinie. Excuus voor mijn welgemeende adviezen. Succes.

wie vult er nou wat in, hahahahaha.

Jij ook suk6 pausje
{ pakt klapstoel }
quote:nageltje180472 schreef op 01 oktober 2009 @ 14:36:

[...]

Geholpen? Je lijkt wel een langspeelplaat, je hebt nou al diverse keren gezegd dat ik bij de KvK terecht kan en bij de belasting, dat weten we nu wel. Misschien wil ik ervaringen horen? Die kun je daar niet vinden weet je wel.Ervaring met een regeling die nog ingevoerd moet worden?? Knap......
quote:nageltje180472 schreef op 01 oktober 2009 @ 16:52:

[...]

En nadat ik met mijn belastingadviseur gesproken heb ben ik er dus achtergekomen dat de regeling helemaal niet veranderd dus daar ga je met "ik weet het al"

Je had dus al antwoord op je vraag. Waarom hier dan toch nog vragen?
quote:nageltje180472 schreef op 01 oktober 2009 @ 14:28:

[...]

Nou dat ben ik dan totaal niet met je eens. Wat jij hier leest is nog geen procent van wie ik ben en dus heb je geen totaaloverzicht van mijn persoon en dient daardoor dus ook geen oordeel te vellen naar mijn mening. En als je je stoort aan het feit dat ik bepaalde dingen op een forum vraag vraag ik mij ten zeerste af waarom je hier eigenlijk zit en waarom je reageert.Maar verder is alles goed?
TD, laat maar. Geen energie meer in steken.
Tnx, Train, was ik ook al sinds gistermiddag 17.00 uur niet meer van plan.

Esfa, klapstoel mag elders neergezet worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven