Werk & Studie alle pijlers

ZZP-er; ervaringen?Tips?!

22-06-2010 17:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies,

Ik werk parttime als stewardess en heb een aanbod gekregen om bij een net opgestarte eenmanszaak te gaan werken, maar dan als ZZP-er.

Wie heeft er hier ervaring mee?Moet je veel afdragen aan de belastingdienst en klopt het dat je da niet maar 1 opdracht mag doen?Is het wel rendabel om dit naast een andere baan te doen?

Ik heb het liefst een urencontract maar aangezien de formule nog moet worden opgestart wil de werkgever me niet in dienst nemen en me betale in vorm van een marge van de opbrengst.

Ik ben heel enthousiast over het concept maar vind het ook riskant.

Wie heeft hier ervaring mee?

Thanx!
Vraag anders of die persoon je in dienst wil nemen via Payroll service. Dan heeft z/hij geen gedoe met loonadministratie en krijgt gewoon een factuur van het Payroll bedrijf. En jij hebt geen gedoe met BTW-nummer aanvragen, VAR-verklaring, KvK, btw-administratie, aantal opdrachtgevers, urencriterium, enz.

Een marge van de opbrengst zou ik niet zo gauw doen, bij iemand die net gestart is. Of het loopt voor geen meter en dan verdien je niet genoeg, of het loopt goed en dan werk je hard aan het opbouwen van iemands anders bedrijf en netwerk... beetje zonde van de moeite.
Als je maar 1 opdrachtgever hebt en je werkt bovendien ook vast voor deze opdrachtgever, ben je voor de belastingdienst gewoon een werknemer en geen zelfstandige
Hai Korenwolf,

Dank je voor de reactie, ik ga het meteen uitzoeken!

Hij wil me ook na een jaar mede-eigenaar maken zodat de opbrengst wordt verdeeld, das wel aantrekkelijk natuurlijk.

Moeilijke beslissing!
Hai Meds,

Ook als hij mij niet in vaste dienst neemt?Daarnaast heb ik natuurlijk ook nog mijn andere baan he!Dank voor je reactie!
ja juist. Er zijn nl. werkgevers die wel werknemers willen maar daar dan geen verzekering e.d. voor willen betalen, en dus komen ze met de ZZP constructie.

Als hij je medeeigenaar wil maken over een jaar, waarom dan nu niet? Ik vind dit een beetje ongeloofwaardig en ik zou er niet intrappen. Stel die zaak gaat lopen, hoezo zou hij er dan een tweede bijhalen? En wat kost het jou dan om in te kopen?

Stel het gaat slecht, waarom zou je dan in zo'n risico stappen?

Nee, het stinkt, als hij echt met jou wil werken dan kan hij je ook nu medeeigenaar maken en starten jullie een VOF. Of niet en dan neemt ie je in loondienst.
Wat Meds zegt: waarom zouden jullie er niet direct samen instappen? Ook als jij minder uren werkt dan hij, kun je daar prima afspraken over maken.
Ja, das waar...Ik ga het morgen aan hem voorleggen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven