13 weken zwanger
donderdag 17 mei 2018 om 14:14
Hoi allemaal,
Ik ben inmiddels 13 weken zwanger. Maar ben heel onzeker of het hartje nog wel klopt. Heb ps over 3 weken weer een echo. Nu wil ik graag een doppler gaan kopen. Maar les er verschilden dingen over dat het slecht is enz enz. En ergens anders staat dan weer van niet. Maar ik wil niet nog 3 weken in onzekerheid blijven zitten. Nu twijfel ik of ik daar voor naar de verloskundige kan bellen. Wat denken jullie
Ik ben inmiddels 13 weken zwanger. Maar ben heel onzeker of het hartje nog wel klopt. Heb ps over 3 weken weer een echo. Nu wil ik graag een doppler gaan kopen. Maar les er verschilden dingen over dat het slecht is enz enz. En ergens anders staat dan weer van niet. Maar ik wil niet nog 3 weken in onzekerheid blijven zitten. Nu twijfel ik of ik daar voor naar de verloskundige kan bellen. Wat denken jullie
donderdag 17 mei 2018 om 17:53
Lekker dan als al die hysterische vrouwen dat willen. Je snapt toch zelf ook wel dat dat niet kan als daar geen noodzaak voor is. Kom op zeg.koko67 schreef: ↑17-05-2018 14:26Ik snap dat je onzeker bent, maar ik zou zeker met 13 weken niet zelf met een doppler aan de gang gaan.
Bespreek met je verloskundige je zorgen en spreek met haar af dat je bv. 3 keer per week even naar het hartje kan luisteren. Dat is voor de verloskundige weinig werk.
donderdag 17 mei 2018 om 20:01
Bel je verloskundige. Ik ben ook 13 weken zwanger momenteel en mij drukten ze op het hart dat je bij twijfel of onzekerheid áltijd mocht bellen.
Ik zou niet het noodnummer gebruiken, wel even wachten tot morgen. Dan krijg je de reguliere assistente en kun jij je zorgen gewoon bespreken.
Stress is inderdaad slechter dan dat je wat vaker op controle komt. Sowieso mag je elke vier weken komen, dus een keertje extra tussendoor scheelt je al zo twee weken wachten.
Ik zou niet het noodnummer gebruiken, wel even wachten tot morgen. Dan krijg je de reguliere assistente en kun jij je zorgen gewoon bespreken.
Stress is inderdaad slechter dan dat je wat vaker op controle komt. Sowieso mag je elke vier weken komen, dus een keertje extra tussendoor scheelt je al zo twee weken wachten.
Hips, hopsakee en pierlala.
donderdag 17 mei 2018 om 20:27
Ik heb zo’n doppler thuis, het is echt geen hogere wiskunde. Vond het heel geruststellend om regelmatig even te luisteren bij mijn eerste twee zwangerschappen. Nu ben ik zwanger van de derde en heb ik van 14-16 weken een babywatcher gehuurd, een echoapparaat voor huis. Daar kan al helemaal weinig mee misgaan, want dan zie je de baby en het hartje. En ja, als het hartje gestopt is is er natuurlijk niks meer aan te doen, maar mij gaf het rust om even te checken of ie het nog deed.
donderdag 17 mei 2018 om 21:28
Ik hoop dat verloskundigen hier iets anders in staan. Als je miskramen heb mee moeten maken en bang bent dat deze zwangerschap ook niet goed gaat, vind ik dat geen hysterisch gedrag.
Het is 1 minuut werk om die doppler even op de buik te zetten.
donderdag 17 mei 2018 om 22:18
Precies! Iedereen die meerdere miskramen heeft meegemaakt is op van de zenuwen de eerste 3 maanden. Ik spreek uit ervaring en denk dat je het alleen maar hysterisch kan noemen als je dit niet hebt meegemaakt.
Verloskundigen begrijpen dit heel erg goed en zullen er alles aan doen je gerust te stellen. Spreek je gevoelens en angsten uit. Deze zijn heel normaal na wat je hebt meegemaakt.
Je bent al een heel eindje op weg, ik zelf kon na 3 miskramen nu bij de 4e zwangerschap pas bij een week of 14 geloven dat het goed ging deze keer.
donderdag 17 mei 2018 om 22:28
Echt wel dat dat kan!
Ik was 16 weken zwanger en “hysterisch”. Ik moest huilen toen ze voor het eerst tijdens een controle het hartje wilde laten horen omdat ik bang was dat het niet goed was (ondanks dat ik baby al +/- 3 weken af en aan voelde). Toen heeft VK me op het hart gedrukt gewoon langs te komen op het inloopspreekuur of even te bellen als ik zo bang was, want dan konden we even luisteren. Ik wist het pas 4 weken, dat hielp ook niet.
Het feit dat ik gewoon ‘mocht’ komen was al genoeg om er geen gebruik van te hoeven maken.