20weken-echo, wat te denken?

13-02-2018 13:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ben nu 21 weken zwanger van ons eerste kindje. Tot nu toe een hele voorspoedige zwangerschap gehad. Bij de 20wkn zagen ze dat de laterale ventrikel (zit in het hoofdje, bij de hersenen) 0.5 mm te groot was (10.5 mm ipv 10 mm wat de bovengrens is) en werd er een kleine cyste gespot. De verloskundige maakte zich er niet druk om, dus wij ook niet. Wel zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis omdat dat nou eenmaal moet met een grotere ventrikel, maar het had zeker geen haast.

Gisteren naar het ziekenhuis geweest, waar ze op zich niks zorgwekkends zagen. Echter bewoog het kindje zo erg dat ze er ook geen harde conclusie aan wilde hangen en ons alsnog heeft doorverwezen naar een ander ziekenhuis, waar we over 2 dagen terecht kunnen. Op zich allemaal prima.

Alleen begon deze echoscopiste gelijk over een eventuele chromosoomafwijking en afbreken van de zwangerschap... hier had onze eigen verloskundige met geen woord over gerept. Ik heb ook naar onze eigen praktijk gebeld en die zeiden dat er grote kans is dat het 'niks is', maar dat ze de kleine kans dat het 'iets is' willen uitsluiten. Nu ben ik van mezelf vrij nuchter, maar de woorden 'zwangerschap afbreken' blijven maar door mijn hoofd spoken... ik ben zo bang dat we ons kindje gaan verliezen, terwijl dit nog helemaal niet aan de orde is. Iemand die me enige vorm van moed of nuchterheid kan inspreken?

In ieder geval bedankt voor het lezen!
Vanochtend de echo gehad; ze hebben er met vier man sterk naar zitten kijken maar ze konden helemaal niks vinden van wat de eerdere onderzoeken hadden benoemd. Met andere woorden: ons kindje is perfect gezond! Mag zelfs gewoon bij mijn eigen verloskundige blijven lopen. Zo blij en opgelucht nu!

Dank jullie wel voor alle bemoedigende woorden, heb er veel aan gehad! :)
:cheer: top, fijn!

Op naar een mooie, gezonde, gezellige baby in je armen!
Wat geweldig!! :)
whohoooo! wat superfijn! veel succes met de (onbezorgde ;) ) zwangerschap nu
Super fijn! Nu lekker gaan genieten :cheer2:
Super fijn voor je ! Geniet van je zwangerschap !
Nothing worth having ever comes easy
Super!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven