35+ en zwanger worden in 2019

10-06-2019 09:41 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Eind vorig jaar ben ik gestopt met de pil ivm onze kinderwens. Ik stond hier erg relaxt en zonder zorgen in, tot ik er vanuit mijn directe omgeving op werd gewezen dat ik met mijn 35 jaar toch wel wat oud ben. Heel naïef heb ik hier zelf nooit echt bij stil gestaan. Tot 2 jaar terug was de kinderwens er bij mij niet, de laatste jaren is dit pas gegroeid. Nu voel ik me hier schuldig over, wat als ik nu te laat ben. Terwijl rationeel, ik veel 35+ moeders om me heen zie. Toch blijf ik die tijdsdruk voelen. Wie herkent dit? Vorig jaar was er een soortgelijk topic, daar is gelukkig het grootste deel zwanger en bevallen. Welke 35+ er schrijft er nu mee?
Alle reacties Link kopieren
.
ikhaatgeduld wijzigde dit bericht op 12-08-2019 23:01
99.76% gewijzigd
[quote=Ikhaatgeduld post_id=30156404 time=1563120305 user_id=346338]
Hoi allemaal,

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik ben inmiddels 37 en we willen voor een tweede gaan.
Na 3 miskramen ben ik vorig jaar moeder geworden van een dochter.

Hoi en welkom bij de groep. Wat een spannende tijd voor jullie ook dan. Leuk dat je meeschrijft. 🤗
Alle reacties Link kopieren
Hier even stilte want ik zit in spannende dagen, te spannend. Na mijn MA is april had ik zondag een test met een lichte streep in mijn handen. Blij natuurlijk, maar ook super spannend. Zaterdagnacht bruin bloedverlies gehad en zondagochtend ook nog...daarna niet meer. Alleen test loopt niet verder op vandaag en gisteren en vanochtend weer bruinverlies. Ik ben super bang voor een nieuwe miskraam....
Molly84 schreef:
16-07-2019 12:48
Hier even stilte want ik zit in spannende dagen, te spannend. Na mijn MA is april had ik zondag een test met een lichte streep in mijn handen. Blij natuurlijk, maar ook super spannend. Zaterdagnacht bruin bloedverlies gehad en zondagochtend ook nog...daarna niet meer. Alleen test loopt niet verder op vandaag en gisteren en vanochtend weer bruinverlies. Ik ben super bang voor een nieuwe miskraam....
Oh wat een nare spanning @molly. Ik hoop dat het toch nog positief blijft want ik las op een ander forum dat het kan. Ik duim voor je!

Hoe gaat het verder met de andere dames? Het is tot nu toe best een stil groepje. Ik hoop dat alles goed gaat :heart:
apestaartje30 schreef:
13-07-2019 12:59
Ha. Lief dat jullie aan me denken.
Hier is, denk ik, een miskraam begonnen. Ik had vanmorgen wat bloed (niet eerder gehad) en nu weer veel bruinverlies en kramp, echt flinke menstruatiepijn. Fijn dat mijn lichaam het zelf oplost. Hopelijk zet het door en hoef ik geen curretage, hoe eng ik dit ook vind.

Ik duim voor je Sandra!! :thumbsup:

Soof, zeker een goed teken. Het doet het nog. Ik vind mijn menstruatie daarom altijd heel dragelijk. :)
:heart:

Hoe gaat het nu met je?
Heek veel succes Molly!! Ik ben voor je aan het duimen :)
Ik zit as we speak in het ziekenhuis voor de voorbereidingen vd laparoscopie, ze gaan de doorgankelijkheid v mn eileiders bekijken en eventuele verklevingen. Dit zal over ongeveer een maand wel gaan gebeuren. Hoop dat ik voor die tijd nog zwanger raak, want die kijkoperatie heeft nog best veel om handen...
SSandra38 schreef:
16-07-2019 14:33
Heek veel succes Molly!! Ik ben voor je aan het duimen :)
Ik zit as we speak in het ziekenhuis voor de voorbereidingen vd laparoscopie, ze gaan de doorgankelijkheid v mn eileiders bekijken en eventuele verklevingen. Dit zal over ongeveer een maand wel gaan gebeuren. Hoop dat ik voor die tijd nog zwanger raak, want die kijkoperatie heeft nog best veel om handen...

@sandra Jeetje sterkte! Ik hoop ook echt dat je voor die tijd zwanger raakt. Ik duim ook voor jou en wens je veel succes/sterkte de komende tijd.
Dankje Soof!
Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Soof, het is inderdaad best spannend weer.

Ik hoop dat het bij alle dames met vermoedelijke miskramen uiteindelijk meevalt. Ik weet hoe spannend het is allemaal. Ik duim voor jullie!

Succes Sandra met alle voorbereidingen. Ik hoop snel dat er duidelijkheid voor jullie komt. Is een laproscopie onder narcose? Ik heb zelf 2x een hysteroscopie gehad.
Ja klopt hij is onder narcose. Dat lijkt me nog het meest spannend.
Vlgns mij ga ik gewoon ongesteld worden in het weekend. Ik voel alweer de bekende zeurderige pijn in mn eierstokken die ik altijd heb 5 dagen voordat ik ongesteld wordt.

Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Hi, hier is de zwangerschapstest weer zo goed als wit. Het is dus al heel vroeg misgegaan. Nu wachten op de miskraam/menstruatie....erg balen, zag het toch alweer helemaal voor me. Vind het nogal een bumpy road, de weg naar een zwangerschap. In 9 mnd 2x zwanger geweest, maar 2x dus mis...
Wat balen Molly :(
Heel veel sterkte voor jou en een dikke knuffel! <3

Ik kreeg de tip v een vriendin om aloe vera sap te drinken (wel die v de natuurwinkel)
Dat zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies zich beter opbouwd voor de innesteling. Ook genoeg eiwitten blijven eten (weinig melk)

Voor mij geldt hetzelfde qua bumpy road: elke maand dat afwachten en die teleurstelling. Al flink wat ups en downs gehad.

Ik mis ook die saamhorigheid van een gezin. Mijn vriend en ik hebben het super samen, maar een kind zou het echt helemaal compleet maken. Daar kan ik vaak over dromen, een eigen familie, zucht... En dan straks die laparoscopie in zicht.. Ik heb betere zomers gehad!
Hi meiden, wat is het rustig hier, hoe gaat het met iedereen?

@ molly wat balen ook zeg, sterkte! 😔

Ik ben momenteel op vakantie maar verwacht deze week mijn eisprong. Ik gebruik wel ovulatietesten dus vind het iedere dag wel weer spannend. Geen idee hoelang mijn cyclus zal zijn dus ik wacht t af.

Ik zit met beperkte internet maar kijk toch stiekem iedere dag even op jet forum . Hoop dat t goed gaat met iedereen :heart:
Ha Soof, wat lekker dat je op vakantie bent : )
En dan meteen ook je eisprong, heb je lekker de tijd! En spannend natuurlijk
Ik ben eergister helaas ongesteld geworden.
Enige positieve daaraan is dat ik kan bellen voor de laparoscopie, hopen dat ze deze cyclus tijd hebben, anders wordt het pas de volgende maand.
Hele fijne vakantie en voor de anderen meiden ook (mochten jullie op vakantie zijn)
Zo niet, hopelijk kunnen jullie ook genieten vh lekkere weer in Nederland
Hoi meiden hoe gaat het met iedereen?

Ik ben weer thuis na vakantie maar helaas tot nu toe nog geen positieve ovulatietest. Al bijna een week een licht 2e streepje maar nog geen knalstreep dus snap het niet zo. Hoop dat ie nog komt een deze dagen en dat mijn cyclus dan gewoon wat langer duurd. Maar het wachten maakt me erg onrustig merk ik 🙈 ook omdat ik gewoon wil weten of ik nog gewoon ovuleer na 10 jaar spiraal. We wachten het af.

Trouwens wel heel veel puistjes sinds de spiraal eruit is. Vet irritant.

@ Sandra ik hoop ook echt dat ze snel tijd voor je hebben. Weet je inmiddels al wat meer?
Welkom terug Soof! En balen van de puistjes... Wat betreft de ovulatietest, die zijn soms niet heel nauwkeurig. Vriendin v me die net zwanger is geraakt had hele maand via de ovulatietest niks opgespoord en is die maand toch zwanger geworden. Wil dus niks zeggen.
Bij mij alles ok, ben v plan echt gericht sex te gaan hebben als ik het voel (gevoel v ovuleren is bij mij altijd heel sterk, maar voel dan altijd btje stress of druk om het daadwerkelijk te gaan doen, nu echt proberen te gaan vrijen op het juiste moment. Vaak doen we het wel rondom de eisprong maar daar kan gemakkelijk 4 of 5 dagen tussen zitten, heb het idee dat we hem dan missch net precies missen.
De laparoscopie zal op 27 aug zijn. Net voor onze vakantie dus das wel balen. Hopelijk herstel ik snel....
Wat is het stil hier. Hoop dat alles goed gaat met iedereen?

Zelf heb ik op dag 22 mijn ovulatie gehad (weet niet meer of ik dat al had gedeeld) en nu afwachten maar. 🤗
Hey Soof, inderdaad stil!
Ik ben ook aan het afwachten (laatste cyclus voor de kijkoperatie)
Hoop zo dat het deze maand raak is! Maar mijn nod is pas de 21e/22e
Ik draai ook mijn duimen voor jou Soof
Ik zeg de hele tijd tegen mijn lichaam: je kan het! LOL
@ molly hoe gaat het nu met je?

@ Sandra spannend nu ook voor jou! Ik hoop toch dat stiekem dat je menstruatie niet komt de 22e. Scheelt je weer het ziekenhuis 🤞 Voel je toevallig iets?

Mijn NOD is denk ik de 16e en ik heb nu al 4 dagen krampen bij mijn baarmoeder. Vandaag ook migraine gehad en durfde mijn medicatie niet in te nemen. Kan namelijk miskraam veroorzaken en wil echt geen risico nemen. Dus alleen maar paracetamol genomen en dat was wel afzien met migraine. Ik hoop natuurlijk dat die krampen een goed teken zijn maar ik ga toch steeds meer rekening houden dat het PMS is.

Vind het maar zenuwslopend dit pfff.
Kan me voorstellen dat je de dagen af zit te tellen... Zo langzaam gaat het!
Moet nog meer dan een week wachten, zucht.
Ben heel slaperig savonds val ik al rond 22 uur in slaap, nu op terugreis van twee vriendinnen, ik voelde me super sjachrijnig en ben eerder weggegaan, en heb al een tijd last van mijn linker eierstok. Heb ik wel vaker. Wie weet betekent het iets maar kan idd ook PMS zijn.
Hang in there Soof! Nog paar daagjes doorbijten!
Helaas werd ik vanmorgen wakker en had helderrood bloedverlies. Die rare klachten van de afgelopen dagen was toch PMS. Hoewel ik er wel rekening mee hield ben ik toch erg verdrietig. Wat kan je lijf je toch in de maling nemen.

Waar ik vooral van baal is dat mijn cyclus zo lang duurt. Toch wel 37/38 dagen. Bah, weer zo lang testen en in onzekerheid. Maar goed. Vind dat ik vandaag even verdrietig mag zijn en dan weer door.
Wat jammer Soof, doe maar lekker rustig aan. Ik leef met je mee, weet precies hoe het is, bah....
Morgen voel je je hopelijk weer beter. Dikke knuffel!
Hier nog steeds op de wachtbank tot volgende week woensdag...
SSandra38 schreef:
15-08-2019 13:20
Wat jammer Soof, doe maar lekker rustig aan. Ik leef met je mee, weet precies hoe het is, bah....
Morgen voel je je hopelijk weer beter. Dikke knuffel!
Hier nog steeds op de wachtbank tot volgende week woensdag...
Ja ik duim echt voor je. Gun het jou zo!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, sorry voor de stilte, ik was er echt even helemaal klaar mee na de 2e miskraam. Het geeft zo weinig vertrouwen....
Vol goede moed de volgende poging toch maar weer ingegaan, werd ik niet ongesteld. Dan ga je toch weer hopen. Test gedaan, negatief. Nu wel al een paar dagen bruin bloedverlies, vandaag een beetje rood....maar het zet niet door. Terwijl mijn cyclus toch behoorlijk steady was....snap er niks meer van en word er zo onzeker van, heel irritant!

Volgens mij worstelen we allemaal met dat gevoel dat je zo weinig kunt controleren en het allemaal maar over moet worden gelaten aan moeder natuur... Ik vind het vooral zo jammer dat het op een leuke en relaxte manier zwanger worden er helemaal af is....dagen tellen, ovulatietesten....zwaar vermoeiend. En ondertussen in 1 week 7 geboortekaartjes op de mat...Jullie merken het, ik zit een beetje in een dipje....
Wat balen Molly. Ik snap precies hoe je je voelt. Soms wil je gewoon niet meer daarover na willen denken. Maar toch gaat dat vanzelf; de dagen aftellen, ongesteld worden, dan weer je best maar gaan doen tijdens de eisprong... enz enz enz.
Ik hoop dat ik niet ongesteld word vandaag of morgen. Dan hoef ik die stomme laparoscopie niet te doen, zucht. Maar ik stond net in de winkel en voelde de bekende rug- en buikpijn alweer opkomen, bah.
Heel veel knuffels en sterkte en hou je taai meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven