35+ en zwanger worden in 2019

10-06-2019 09:41 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Eind vorig jaar ben ik gestopt met de pil ivm onze kinderwens. Ik stond hier erg relaxt en zonder zorgen in, tot ik er vanuit mijn directe omgeving op werd gewezen dat ik met mijn 35 jaar toch wel wat oud ben. Heel naïef heb ik hier zelf nooit echt bij stil gestaan. Tot 2 jaar terug was de kinderwens er bij mij niet, de laatste jaren is dit pas gegroeid. Nu voel ik me hier schuldig over, wat als ik nu te laat ben. Terwijl rationeel, ik veel 35+ moeders om me heen zie. Toch blijf ik die tijdsdruk voelen. Wie herkent dit? Vorig jaar was er een soortgelijk topic, daar is gelukkig het grootste deel zwanger en bevallen. Welke 35+ er schrijft er nu mee?
Ahh Molly ik begrijp het helemaal. Het is ook niet leuk zo. Je wilt t zo graag en dan lukt het niet zo makkelijk, ik vind dat ook zo lastig. Dan zie ik mensen om me heen en dan kan ik toch een beetje jaloers zijn ook al gun ik het iedereen.

2e miskraam is ook niet niks. Dat moet je echt verwerken en een dipje is echt niet gek. Verdrietig zijn is niet anders dan normaal maar ik hoop dat je wel snel weer wat vertouwen krijgt in je lijf en je fijner gaat voelen. Een knuffel van mij.

Sandra ik denk ook aan jou. Sterkte allebei 😘
Alle reacties Link kopieren
Lief Soof, dankjewel. Van de gyn mag ik nu progesteron gaan gebruiken omdat het zou kunnen zijn dat door mijn kortete luteale fase ik sneller miskramen kan krijgen. Twijfel nog een beetje, beetje huiverig om met hormonen te gaan werken...Het is stil hier trouwens, hoe is het met iedereen?
Ja kan ik me voorstellen. Is toch echt een extra stap en met missch bijwerkingen erbij. Al wordt je van progesteron vooral slaperig volgens mij. Soort PMS eigenschappen.
Ik schrijf nu mee met het topic zwanger worden 6+
Leuk als jullie ook aanhaken!
Ik ben inmiddels ongesteld geworden, daarnaast flinke verkoudheid erbij (weird met deze hitte) en aanstaande dinsdag de laparoscopie, yikes! Maar daarna lekker vakantie.

Hoe is het met jullie?
Zal de link erbij doen

zwanger/zwanger-worden-6-rondes/list_me ... #p30261202
@ molly ja ik heb geen idee wat er bij komt kijken als je dat gaat gebruiken. Maar kan me voorstellen dat je voorzichtig bent.

@Sandra klinkt wel fijn want het is hier erg rustig. Zit alleen pas in 2e ronde dus misschien niet passend voor in die groep?
Valt me idd op dat het een rustige groep is. Zonden er nu niet veel 35+'ers bezig zijn?

Bij mij is het stil omdat ik nu net van mijn menstruatie af ben. Ga vanaf dinsdag maar weer aan de slag met ovulatietesten maar met mijn cyclus kan dat nog wel een tijdje duren. Word daar best cranky van merk ik. Geen geduld maar heb geen keuze. Voel mij de laatste tijd ook niet zo lekker. Veel misselijk en last van mijn PDS omdat ik met mijn medicatie ben gestopt. Vannacht ook tot 4 uur met een paniekaanval op de bank gezeten. Verschrikkelijk voelde ik mij. Ik raak dus in paniek van misselijk zijn dus dat word nog wat 😩 Zat vannacht alweer te denken "waar begin ik in hemelsnaam aan?" Maar ja.. het is voor een goed doel.
Wat vervelend Soof! Kan me voorstellen dat die hitte dan ook niet meewerkt... Ook wel fijn om juist niet even met de cyclus bezig hoeven zijn?
Er zitten redelijk wat meiden van rond de 35 in die groep, dus ik zou zeggen, sluit gezellig aan :-)
Nou ik ben vandaag begonnen met ovu testen. Gewoon ook om meer inzicht te hebben op de lengte van mijn cyclus. Vorige maand dus 37 dagen daardoor ik mijn ovulatie pas volgende week verwachtte. Nu is de test van net met 2 gelijke duidelijke streepjes. Ik schrok er een beetje van. Zou ik dan nu ineens een veel korte cyclus hebben? Wat denken jullie? Ik ga vnvnd maar aan de bak en ben benieuwd naar mijn test van morgen.

Ik zit nu maar te denken dat ik wel blij ben dat ik weer ben gaan testen anders zou ik zo weer een maand verder zijn zonder kansje te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Oh irritant he Soof, dat je cyclus opeens weer andere dingen doet. Op welke dag van je cyclus zit je nu? Vandaag nog test gedaan? Ik heb besloten toch voor de progesteron te gaan, mijn luteale fase wordt er ook mee ondersteunt en die is aan de korte kant (8-10 dg).
Volgens gyn gevalletje baadt het niet, schaadt het niet...
Alle reacties Link kopieren
Oh en Sandra, hoe is het gegaan?
Even een korte update want ik ben nog aan het herstellen: het is allemaal voorspoedig gelopen en zag er volgens de gyneacologe prachtig uit van binnen. Ben erg blij dat het achter de rug is. En dat ik dus gewoon zwanger zou moeten kunnen worden :-)
Vraag je je wel af waar het dan aan ligt, als we allebei gewoon gezond zijn. Maar ik laat het voor nu even allemaal bezinken. Volgende afspr met de gyneacoloog en eventuele vervolgstappen staat op 3 oktober.
SSandra38 schreef:
29-08-2019 08:15
Even een korte update want ik ben nog aan het herstellen: het is allemaal voorspoedig gelopen en zag er volgens de gyneacologe prachtig uit van binnen. Ben erg blij dat het achter de rug is. En dat ik dus gewoon zwanger zou moeten kunnen worden :-)
Vraag je je wel af waar het dan aan ligt, als we allebei gewoon gezond zijn. Maar ik laat het voor nu even allemaal bezinken. Volgende afspr met de gyneacoloog en eventuele vervolgstappen staat op 3 oktober.

Oh wat fijn dat alles er in ieder geval goed uit zag. Ik ben nu idd benieuwd naar wat de vervolgstappen zijn.

@ molly ik deed dus gister weer een test en toen had ik ineens geen streepje meer. Heb dus maar 1 keer seks gehad in mijn vruchtbare periode. Baal ervan. Volgende keer dus veel eerder beginnen met testen. Zo gek om ineens een veel korte cyclus te hebben. Hoop niet dat het iets betekend verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens alle dames heel veel succes met zwanger worden. Ik ben zwanger geraakt eind 30 en heb nu een gezond dochtertje.

Ik weet niet of ik hier een tip mag geven maar ik heb zwanger worden van de Etos genomen. Dat is een vitamine en zorgt ook voor een regelmatiger cyclus.
Misschien de moeite waard om eens te proberen. Ik slikte het vanaf menstruatie tot aan de ovulatie en van ovulatie tot aan menstruatie hoge dosis vitamine E.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn opbeurende berichten 05-2019! Fijn dat het goed gegaan is Sandra, benieuwd naar je vervolgafspraak.

Soof, irritant dat je cyclus zo wisselt. Was het echt een duidelijke streep? Op welke dag had je nu je eisprong?
@ molly Waarschijnlijk dus echt op dag 14. Die dikke streep was op dag.
Ik werd 15 aug ongesteld en Had 27 aug die positieve ovulatie test. Eisprong dan 1 a 2 dagen later toch? Ik heb in ieder.geval niks gevoelt
05-2019 schreef:
31-08-2019 00:42
Ik wens alle dames heel veel succes met zwanger worden. Ik ben zwanger geraakt eind 30 en heb nu een gezond dochtertje.

Ik weet niet of ik hier een tip mag geven maar ik heb zwanger worden van de Etos genomen. Dat is een vitamine en zorgt ook voor een regelmatiger cyclus.
Misschien de moeite waard om eens te proberen. Ik slikte het vanaf menstruatie tot aan de ovulatie en van ovulatie tot aan menstruatie hoge dosis vitamine E.


Wat een fijne tip en goed om te horen dank je wel!

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik kan begin volgende week een early test doen maar tot nu toe nog geen bijzonderheden. Wachten is zoooo bagger.... :-(
Lezen er nog dames mee in deze groep? Heb het idee dat er maar weinig 35+ dames zijn momenteel op het forum jammer genoeg :-(

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen. Mijn laatste bericht is ook al van een maand terug toen ik op het wachtbankje zat en helaas... nu weer in de volgende ronde op het wachtbankje. Wel spannend want mijn NOD is tussen nu en zaterdag. Voel alleen helaas al een paar dagen kramp wat dus heel goed menstruatiekramp kan zijn. Probeer positief te blijven maar vind dat wel moeilijk.

Hoop dat er iemand uit de groep al wat moois te melden heeft inmiddels :heart:
Ha Soof, wat leuk van je te horen. Jammer dat het tot nu toe nog niet gelukt is om zwanger te worden. Bij mij ook nog geen nieuws. Straks een afspr bij de gyn ivm de laparoscopie die ik laatst had. Benieuwd naar wat we nog meer gaan bespreken.
Verder nogal moeite met het vinden van mn vruchtbare dagen. Ik had geen enkele LH piek op de ovulatietest deze maand, maar wel een temperatuurdip afgelopen dinsdag, dus neem aan dat de eisprong inmiddels is geweest. Had dinsdag en woensdag ook knallende koppijn, heb daar nog nooit last van gehad, weird.
Ik schrijf nog steeds mee in het 6+ maanden zwanger worden groepje, daar zitten een paar meiden v 36 en een paar van 32/33 jaar. Eén vd meiden is vorige maand in verwachting geraakt. Hopelijk zijn wij binnenkort aan de beurt :-)
Update: gisteren vd gyn gehoord dat de volgende stap bij ons al IVF gaat zijn. Ben er nogal v geschrokken. Wij gaan ons vh weekend orienteren, hebben veel informatie meegekregen. Heb me ook maar meteen aangemeld bij get IVF groepje. Tsja ik had het graag anders gezien. Hoop dat het nog op de natuurlijke manier wil lukken, zit sinds vandaag op de wachtbank. Liefs!
Hey Sandra.

Jeetje ik snap wel dat je dat even moet verwerken. Ik hoop heel erg dat t voor die tijd gewoon raak is bij je. Misschien ook wel fijn dat je wel een stap verder kan hierna met IVF of vind je dat heel schrikken? Ik weet niet hoe het traject gaat dus vergeef me als ik wat raars zeg nu.

Ik zit nog in volle spanning. Ik zou kunnen testen vandaag maar ik durf niet. Weet gewoon niet wat ik moet doen. Nog een paar dagen wachten of naar de supermarkt racen. Ondertussen geen gevoel erbij alleen al dagen buikpijn. Kan dus echt alle kanten op. Ik hoop dat manlief straks even de knoop doorhakt en zegt of ik wel of niet moet testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op het wachtbankje!
Positieve ovulatie test gehad, en flink gebruik van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend dames het is jullie gegund.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Jammer dat er geen babyboom is hier.

Ik ben een tijdje gestopt met inseminaties. In augustus een miskraam en een curretage, daarna gewoon ongesteld na vier weken, maar toen bleek de dosering schildkliermedicatie véél te hoog. Ik moet nu even wachten tot dit weer stabiel is.

Succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Soof, wat spannend!! Heb je al getest?
apestaartje30 schreef:
05-10-2019 20:26
Hoi allemaal. Jammer dat er geen babyboom is hier.

Ik ben een tijdje gestopt met inseminaties. In augustus een miskraam en een curretage, daarna gewoon ongesteld na vier weken, maar toen bleek de dosering schildkliermedicatie véél te hoog. Ik moet nu even wachten tot dit weer stabiel is.

Succes allemaal!!
Oh wat vervelend om te horen 😔 sterkte ermee.

Ik ben zojuist naar de supermarkt geracet voor een test. Was het schap leeg 🤣 misschien een teken dat ik meer geduld moet hebben. Inmiddels ook rugpijn en weet niet waarom maar mijn gevoel word dan toch positiever. Ik blijf maar duimen. Morgen naar de drogist 🤞
Alle reacties Link kopieren
Soof82, ik moest aan je denken....
Hoe is het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven