35+ en zwanger worden in 2019

10-06-2019 09:41 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Eind vorig jaar ben ik gestopt met de pil ivm onze kinderwens. Ik stond hier erg relaxt en zonder zorgen in, tot ik er vanuit mijn directe omgeving op werd gewezen dat ik met mijn 35 jaar toch wel wat oud ben. Heel naïef heb ik hier zelf nooit echt bij stil gestaan. Tot 2 jaar terug was de kinderwens er bij mij niet, de laatste jaren is dit pas gegroeid. Nu voel ik me hier schuldig over, wat als ik nu te laat ben. Terwijl rationeel, ik veel 35+ moeders om me heen zie. Toch blijf ik die tijdsdruk voelen. Wie herkent dit? Vorig jaar was er een soortgelijk topic, daar is gelukkig het grootste deel zwanger en bevallen. Welke 35+ er schrijft er nu mee?
Dankje voor de opbeurende woorden...
Ik hoop het ook en zal het laten weten!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes gewenst
Dank jullie wel!

Nou het was me het dagje wel. Toch zenuwachtig naar de gyneacoloog en vriend was verwijzing vergeten te regelen. Mijn eierstokken zagen er 'jong' uit volgens haar, er waren veel eitjes te zien. Daarna bloed geprikt en daar krijgen we, samen met het sperma onderzoek, op 5 juli de uitslag van. Hopen dat het meevalt.
Het was al met al best een omgemakkelijke situatie moet ik zeggen. Blij dat het achter de rug is
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Mag ik hier meeschrijven? Ik ben 36 en zwanger. Echt nét. Afgelopen zondag was mijn nod, dus een kleine week overtijd. Maandag 5 weken. De zwangerschapstest was goed duidelijk :-]

Maar nu komem ook de onzekerheden. Tot gisteren nergens last van, waarschijnlijk de euforie van de positieve test. Vandaag heftige hoofdpijn en de 'angsten' kwamen. 1 op de 5/6 zwangerschappen van vrouwen tussen de 35 en 40 eindigt in een miskraam. Doink! O_O
Dat betekent 4/5 van de 6 niet. Positief blijven denken. Toch lastig.

Ik ben alleenstaand, hopelijk kan ik hier een beetje mijn ei kwijt.
Alle reacties Link kopieren
SSandra38 schreef:
21-06-2019 17:26
Dank jullie wel!

Nou het was me het dagje wel. Toch zenuwachtig naar de gyneacoloog en vriend was verwijzing vergeten te regelen. Mijn eierstokken zagen er 'jong' uit volgens haar, er waren veel eitjes te zien. Daarna bloed geprikt en daar krijgen we, samen met het sperma onderzoek, op 5 juli de uitslag van. Hopen dat het meevalt.
Het was al met al best een omgemakkelijke situatie moet ik zeggen. Blij dat het achter de rug is
Hoi Sandra, fijn dat je het hebt gehad..... hopelijk komt er niets ergs uit.
Dankje Apestaartje en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb ook een vriendin die zit te twijfelen het alleen te doen. Ik vind het erg moedig van je. Het zal inderdaad lastig zijn, die twijfels of het goed blijft gaan. Ik wens je veel sterkte en een mooie zwangerschap toe. Heb je al een afspraak met de verloskundige?
Alle reacties Link kopieren
Ha!
Nee nog geen verloskundige afspraak. Ik ben in behandeling bij een fertiliteitskliniek. Dit was de vijfde inseminatie. Je krijgt standaard een echo drie weken na een positieve test.

Het maakt het ook wel anders, denk ik. Het kost gewoon klauwen met geld.
Voordeel is, ik heb al een kind, ze is nu negen. Alleen kan ik haar eerste weken niet herinneren. Ik wist pas met 8 weken dat ik zwanger was van haar. Deze baby is veel bewuster.
Ok wauw, ik dacht dat het gemakkelijker was maar ik heb me er nog nooit in verdiept als je het alleen moet doen. Je weet in ieder geval al hoe het is om een kind op te moeten voeden, dat scheelt! Het lijkt me makkelijker als je wordt geïnsemineerd omdat je het kan plannen op de juiste dag. Fijn dat je binnenkort al de echo krijgt
Alle reacties Link kopieren
Welkom Apestaartje, en van harte! De eerste weken zijn altijd spannend....het gaat nou eenmaal toch wel regelmatig mis, ook bij 20'ers. Helaas dus zelf ook meegemaakt. Maar nog heel veel vaker gaat het goed, daar hou ik me ook maar aam vast. Fingers crossed voor jou. Sandra, fijn dat alles er op het eerste ook bij jou goed uitziet. Waarvoor is het bloedprikken? Hopen op goede uitslag!
Ik heb in het verleden chlamydia gehad, waardoor er kans is dat er verklevingen aan mijn eileiders zijn ontstaan. Dit konden ze op de echo niet zien. In het bloed kunnen ze zien of er veel of weinig antistoffen zijn aangemaakt. Aan de hand daarvan kunnen ze zien of er infecties zijn geweest of niet. Er waren in ieder geval geen cystes op de eierstok, dus dat is ook goed nieuws. Verder wilden ze kijken hoe mijn schildklier werkt. Deze is ook van invloed op het snel zwanger kunnen worden. Mijn vriend moet zijn rookgedrag ook aanpassen. Hij is al van 20 sigaretten per dag naar 10 gegaan in het afgelopen jaar. De gyneacologe zegt dat hij dat terug moet draaien naar 5 per dag maximaal. Het liefste helemaal stoppen natuurlijk. Maar even kijken wat er uit het sperma onderzoek gaat komen. Ik hoop natuurlijk dat hij helemaal wil stoppen....
Tukkergirl schreef:
11-06-2019 05:47
Ik heb zelf ook een kinderwens maar tevens (spaar)doelen. Ik vind het belangrijk een kind een goede basis te kunnen bieden.

Voordat ik mijn doelen bereikt heb en ik kan starten met de pogingen ben ik waarschijnlijk 34.

Ik vind het ook lastig dat ik dan een minder gunstiger leeftijd lijk te hebben. Maar er gaat bij mij niets boven een goede basis en dat is mij ook veel waard.
Hmm...ben toch wel benieuwd aan watvoor doelen ik dan moet denken. Ik en vriend zijn nu 6 jaar samem, we hebben beiden een vaste baan met een bovenmodaal inkomen en we hebben inmiddels en aantal mooie reizen gemaakt. Binnenkort willen we een huis kopen met met meer dan 2 slaapkamers, maar wat ons betreft is die goede basis dan ook echt wel aanwezig. Vraag me altijd wel af wat andere vrouwen daarin als goede basis zien.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
23-06-2019 17:30
Hmm...ben toch wel benieuwd aan watvoor doelen ik dan moet denken.
Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht maar hebben nog wat wensen om deze geheel naar eigen wens te maken. Daar kunnen wij nog wel wat geld aan kwijt. Zodra wij dat gerealiseerd hebben, samen een mooie reis hebben gemaakt en een beetje buffer hebben, dan hebben wij het er ook naar.

Qua liefde zit het goed en zouden wij het erg graag willen, maar wij willen ook genieten van het leven (leuke dingen doen, huis meer naar onze wens/smaak maken etc)

De slaapkamers zijn er dat is het probleem niet.

Maar ik ben bijvoorbeeld absoluut geen type die via marktplaats alles koopt, dus ik zou redelijk wat geld kwijt kunnen aan een zwangerschap...

Vandaar eerst ff doelen realiseren, en dan afwachten of het ons gegund is! ❤
Hoe gaat het nu met jullie, Molly en Apestaartje?
Ik heb deze maand het idee dat ik helemaal geen eisprong heb, ik heb hem in ieder geval nog niet gevoeld en normaal gesproken voel ik hem altijd. Ben ook niet zo positief als normaal rond deze tijd van de maand. Wie weet ligt het aan de omstandigheden en het gedoe rondom de onderzoeken. Of ik heb misschien geen eisprong deze maand. Het houdt me wel bezig in ieder geval.
Aanstaande vrijdag krijgen wij de uitslag van onze eerste onderzoeken. Spannend weer. En maar blijven hopen op een goede uitkomst. Gelukkig hebben we een fijn en ontspannen weekend achter de rug. Ik hoop dat met jullie alles goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sandra,
Doe je ovulatietesten? Aangezien ik geïnsemineerd ben in mijn eigen cyclus (dus geen 'kunstmatige' eisprong) heb ik er behoorlijk wat versleten. Bij de inseminatie maakte één arts altijd een echo. Deze arts heb ik bij twee inseminaties gehad. Ik voel mijn eisprong dacht ik rechts. Bleek ze links te zijn gesprongen. Dus zoveel zegt het niet.

Ik ben benieuwd wat de uitslagen zeggen. Succes!!

Hier gaat het zijn gangetje. Niet misselijk, althans, met vlagen af en toe een wagenziek gevoel. Wel ongelooflijk pijnlijke borsten. Dochter durft me bijna niet meer te knuffelen en ze weet nog niets, dat vind ik zó erg want ik ben ook een emotionele vaatdoek. Mijn hemel! Gisteren was mijn brood op school nat geworden, ik moest huilen :facepalm:
En moe. Héél moe. Volgende week vrijdag de eerste echo. Is deze goed, vertel ik het aan dochter. Ze is 9 en heeft nu al een onderbuikgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik ben 38 jaar, en na een miskraam in februari had ik gister en vandaag een positieve test in handen.

Had echter vanaf maandag ook bruin bloedverlies, krampen (normaal nooit last van) en nu helderrood bloedverlies, dus ik ben bang dat ik zwanger WAS en er nog een restje HCG in urine zit.

Morgen maar weer testen....
Ik vind het wel fijn om het even met jullie te delen hier.
Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hi Justagirly, ah dat zou super naar zijn, wat een vervelende spanning weer. Hier ok, gisteren net mijn eisprong gehad. Wel pas heel laat, dag 22....De zwangerschap van mijn miskraam was het dag 16....Wordt erg onzeker van al dat getest en al die wisselingen...Is bij jullie de eisprong standaard op dezelfde dag? Ik lees dan weer dingen dat een late eisprong slecht is voor de kwaliteit van je eicel...Zucht....

Sandra, spannende dag morgen, hopelijk positieve berichten.
Volgens mij heb ik ook mijn eisprong vandaag, maar afgelopeb maandag voor het laatst seks gehad, dus zal te vroeg zijn,cgeen idee... Missch moet ik ook weer gaan testen wanneer precies de ovulatie is, wisselt bij mij ook. De gyneacologe zei dat twee keer per week seks te weinig was. Daar ervaar ik eigenlijk de meeste druk, denk steeds dat we het te weinig doen... Een late eisprong hoeft niet perse slecht te zijn Molly. Hoe lang duurt je cyclus?
Alle reacties Link kopieren
Zojuist bruinverlies en krampen. Of ja, meer bruine afscheiding. Maar ik ben bang. En dat terwijl ik nu groep 8 bij de afscheidsavond en musical begeleid. Ik moet 200 ouders en familie toespreken. Ik wil gewoon naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Het voordeel van ouder moeder worden is dat je ook ouder wordt en dat zal dan ingaan vanaf een jaar of 33-34. Ik was 32 bij mijn laatste kind, dus helaas net iets te vroeg :-o
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik zou het ook leuk vinden om mee te schrijven. Zo te lezen lijk ik de oudste van het stel, ik word in eind december 40! Maar dit zou mijn 3e zwangerschap worden, ik heb 2 kinderen van 4 en 5. Mijn man heeft tot vorige week geen 3e gewild en ik probeerde me er al een paar jaar bij neer te leggen, maar ineens was hij om. Uit zichzelf! Merk wel dat ik het gezien mijn leeftijd spannender vind. Er komen allerlei gedachten op: Werkt alles nog? En hoe lang gaan we het proberen? Stel dat het lukt en het na een paar maanden alsnog een mis gaat, dan ben ik alweer bijna 41, wat dan?
Maar ik ben altijd heel positief ingesteld met alles in het leven, dus ik laat de gedachten even toe en dan wijs ik ze de deur. We hebben niets in de hand, dus gewoon maar nemen zoals het komt.
Het zou leuk zijn elkaar te volgen!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Apestaartje, hoe gaat het nu? Hopelijk is het niks...

Mijn cyclus is niet helemaal regelmatig. Eisprong gehad op dag 20, 17, 20 en nu dus 22. Luteale fase is rond de 9, wat aan de korte kant. Kan me daar nogal zorgen om maken...
Alle reacties Link kopieren
Molly84 schreef:
04-07-2019 22:34
Oh nee Apestaartje, hoe gaat het nu? Hopelijk is het niks...

Mijn cyclus is niet helemaal regelmatig. Eisprong gehad op dag 20, 17, 20 en nu dus 22. Luteale fase is rond de 9, wat aan de korte kant. Kan me daar nogal zorgen om maken...
Bruinverlies heeft (nog) niet doorgezet. Maar mijn borsten zijn echt bijna pijnloos. En dat terwijl ze tot gisterochtend zo'n pijn deden dat ik van aanraking misselijk werd. Ik ben zenuwachtig.

Kan je geen navraag doen over je luteale fase voor wat meer zekerheid?
Alle reacties Link kopieren
Welkom PlukvandePet, leuk dat je meeschrijft!

Inderdaad gevraagd aan de gyn. Noemen het wetenschappelijk interessant maar niet iets waar ze iets aan doen....
Alle reacties Link kopieren
Mijn test was wederom positief vanochtend.
Ik haal straks een paar nieuwe, want ik geloof het gewoon niet ivm bloedverlies/ongesteldheid.
:-? Zo is er ook niks aan, zeg!

Ik ga morgen gewoon weer testen, en zondag, want zolang hij positief blijft, dan zal het toch uiteindelijk wel goed moeten zitten.....
Hoe lang blijft dat HCG in bloed zitten, gemiddeld? Even googelen! :lol:
justagirly wijzigde dit bericht op 05-07-2019 14:07
37.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
04-07-2019 19:45
Het voordeel van ouder moeder worden is dat je ook ouder wordt en dat zal dan ingaan vanaf een jaar of 33-34. Ik was 32 bij mijn laatste kind, dus helaas net iets te vroeg :-o
Moonlight, ik snap heel weinig van deze post, wat bedoel je precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven