35+ en zwanger worden in 2019

10-06-2019 09:41 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Eind vorig jaar ben ik gestopt met de pil ivm onze kinderwens. Ik stond hier erg relaxt en zonder zorgen in, tot ik er vanuit mijn directe omgeving op werd gewezen dat ik met mijn 35 jaar toch wel wat oud ben. Heel naïef heb ik hier zelf nooit echt bij stil gestaan. Tot 2 jaar terug was de kinderwens er bij mij niet, de laatste jaren is dit pas gegroeid. Nu voel ik me hier schuldig over, wat als ik nu te laat ben. Terwijl rationeel, ik veel 35+ moeders om me heen zie. Toch blijf ik die tijdsdruk voelen. Wie herkent dit? Vorig jaar was er een soortgelijk topic, daar is gelukkig het grootste deel zwanger en bevallen. Welke 35+ er schrijft er nu mee?
Spannend Justagirly!
Ik hoop voor je dat het blijft zitten!
Vriend en ik hebben ook goed nieuws, zijn zwemmers zijn goed en veel, jippiejajeeeee
Nu moet ik dit weekend beslissen of ik een laparoscopie wil om te kijken of alles ok is met mijn eileiders. Ik denk dat ik het wel ga doen, ivm mijn chlamydia verleden. Dan weet ik wat dat betreft of ook alles ok is. Alleen zie ik op tegen de narcose, dat lijkt mij supereng...
Alle reacties Link kopieren
Ssandra38, dat is mooi!
Snap dat dat spannend is, veel succes...

Ik denk trouwens van mezelf dat ik beter wat langer kan wachten met testen (in 1 dag zakt hcg vast niet zo gauw af)

Maaaaaaaar..... dat geduld heb ik dus echt niet hè.... :-[
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
05-07-2019 14:03
Mijn test was wederom positief vanochtend.
Ik haal straks een paar nieuwe, want ik geloof het gewoon niet ivm bloedverlies/ongesteldheid.
:-? Zo is er ook niks aan, zeg!

Ik ga morgen gewoon weer testen, en zondag, want zolang hij positief blijft, dan zal het toch uiteindelijk wel goed moeten zitten.....
VanzelfHoe lang blijft dat HCG in bloed zitten, gemiddeld? Even googelen! :lol:
Oh wat een spannende en onzekere periode voor je! En positieve test is natuurlijk geweldig, gefeliciteerd! Maar snap je zorgen. Hopelijk is alles ok en stopt het bloeden vanzelf. Neemt het bloeden in ieder geval af?
Alle reacties Link kopieren
SSandra38 schreef:
05-07-2019 14:54
Spannend Justagirly!
Ik hoop voor je dat het blijft zitten!
Vriend en ik hebben ook goed nieuws, zijn zwemmers zijn goed en veel, jippiejajeeeee
Nu moet ik dit weekend beslissen of ik een laparoscopie wil om te kijken of alles ok is met mijn eileiders. Ik denk dat ik het wel ga doen, ivm mijn chlamydia verleden. Dan weet ik wat dat betreft of ook alles ok is. Alleen zie ik op tegen de narcose, dat lijkt mij supereng...
Geweldig nieuws dat hij in ieder geval al goedgekeurd is :-) Spannend voor je om inderdaad het onderzoek te doen. Hoe snel kunnen ze dat doen? Fijn dat jullie dan duidelijkheid gaan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
PlukvandePet schreef:
05-07-2019 18:52
Oh wat een spannende en onzekere periode voor je! En positieve test is natuurlijk geweldig, gefeliciteerd! Maar snap je zorgen. Hopelijk is alles ok en stopt het bloeden vanzelf. Neemt het bloeden in ieder geval af?
Nou, het is niet veel maar het is er wel. Het is "anders dan anders", maar ik heb er tot nu toe een gevoel bij die alle kanten opgaat :@@: :huh:

Eerlijk gezegd denk ik dat het niet goed zit, door het bloedverlies, wat precies valt tijdens mijn menstruatie, en het dus gewoon is, lijkt mij.
Beetje warrig, maar zo voel ik me ook wel. Heb verder geen verschijnselen, maar daar is het ook nog wel wat vroeg voor.... Ik moet gewoon geduld hebben! Moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
05-07-2019 14:04
Moonlight, ik snap heel weinig van deze post, wat bedoel je precies?

Dat er ook voordelen aan zitten om laat moeder te worden.

Bron: https://www.oudersvannu.nl/nieuws/onder ... en-langer/

Vandaar die opmerking dat ik net een jaartje te vroeg was.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
05-07-2019 22:21
Dat er ook voordelen aan zitten om laat moeder te worden.

Bron: https://www.oudersvannu.nl/nieuws/onder ... en-langer/

Vandaar die opmerking dat ik net een jaartje te vroeg was.
O, zo!
Hahahaa heb het even gelezen...
Ik had mijn eerste op mijn 25e, dus die voordelen gaan voor mij ook niet op!
Alle reacties Link kopieren
Mijn teststreep was zonet duidelijk minder felgekleurd dan gister.

HCG loopt dus inderdaad terug....

Niet leuk deze verwarring :confused:

Op naar de volgende ronde . :-[
Wat balen Justagirly... Veel sterkte! En idd op naar de volgende ronde! Het is dus een mini zwangerschap geweest?
Een vriendin van mij heeft dat een jaar lang gehad, steeds last v borsten, niet echt doorzettende menstruatie, etc etc.
Mogen we er allemaal een beetje positief onder kunnen blijven!

Ik heb zelf erg onrustig geslapen vannacht door al die onderzoeken van de laatste tijd. Merk dat ik er onzeker van wordt en allemaal ff een btje teveel. Merk ook dat mijn vriend zich afstandelijker gedraagd. Alsof al het gepraat en de bezoekjes aan het ziekenhuis het daadwerkelijk zwanger proberen te raken veel te veel druk geeft en het er niet leuker op maakt. Het lijkt erop dat we het allebei even een plekje moeten geven. Ik hoop dat we snel weer met frisse moed verder kunnen. Denk ook dat ik de laparoscopie maar ga doen, wie weet vinden ze iets dat snel op te lossen is en waardoor ik sneller zwanger zal raken. Maandag heb ik een belafspraak en dan kunnen we direct een afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
Ssandra38, herkenbaar hoor, mijn vriend zegt vanochtend ook dat hij misschien liever niet alles weet...
Kan er lastig mee omgaan.

Ik dacht, laat ik eens gek doen, ik doe ook even een ovulatie test.

Wat denk je?
Bingo!! 2 strepen.
Ik ben nog niet eens helemaal van die ongesteldheid af :@@:

Rare cyclus. :blond:
Jammer he, ik zou zo graag willen dat mannen er ook meer over kunnen praten. Het is tegenstrijdig want je wilt het graag kunnen bespreken, maar je moet het ook leuk kunnen houden voor allebei. Moeilijk daarin een balans te vinden. Maar wel erg fijn dat dit forum bestaat en dat we er met elkaar over kunnen schrijven.
Volgens mij heb ik ergens op een ander forum gelezen dat een ovulatietest ook uitslaat als er zwangerschapshormoon in de urine zit. Vraag me dan af of zo'n ovulatietest wel echt altijd betrouwbaar is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even opgezocht, en ik denk dat dat het dan is. Dank je wel.

Man en ik hebben wel even een poging gedaan uiteraard :lol:

maar ik denk dus dat de ovulatietest uitslaat op het nog ietsiepietsie aanwezige HCG.

Nou, ik ben idd ook blij dat ik dan hier mijn ei kwijt kan.
Man duizelt het allemaal een beetje.

(whahaha, wat een woordkeuze, ik hou mijn ei echt wel zelf anders wordt het nooit meer wat)
Alle reacties Link kopieren
Sandra, fijn dat je goed nieuws hebt gehad! Misschien inderdaad nu maar doorzetten met de onderzoeken, anders blijft het denk ik toch maar malen.

Balen justagirly. Ik herken dat gekloot met die cyclus zo goed. Misschien toch maar proberen los te laten...

Hoe is het met apestaartje?
Alle reacties Link kopieren
Pluk: welkom hier. Ik hoop voor je dat je snel in verwachting bent. Succes.

Sandra: succes met de keuze voor een kijkoperatie onder narcose. En hopelijk kan je daarna zonder problemen verder.

Justagirl: het hgc hormoon en het lh hormoon lijken op elkaar. Zodoende kan een ovulatietest hgc detecteren net alsof het lh is. Andersom dan weer niet. Desalniettemin, balen dat het streepje lichter wordt. Zo'n positieve test geeft zo'n euforie en dan dat....niet leuk.

Molly: met zo'n antwoord (wetenschappelijk interessant) kan je ook niet veel. Jammer.

Lief dat je naar me vraagt. Ik heb gruwelijk lui gedaan vandaag en gisteren. De laatste weken van groep 8 zijn zwaar. Maar wel leuk. Musical en afscheidsavond waren een succes. Gisteren de kinderen om 12 uur uitgezwaaid. Nu vakantie!
Donderdagmiddag had ik dus een beetje bruin slijm. Sorry voor de details. Vrijdagmiddag ook en deze middag weer. Als ik zeg bruinverlies is dat misschien wat overdreven. Nu volgen nog meer details dus wees gewaarschuwd; ik heb af en toe wat meer afscheiding en er zit dan een klein beetje donkergeel/bruin bij.
Ik heb vrijdag de kliniek gebeld en de verloskundige zei dat het nog alle kanten op kan gaan. Ik heb het bij haar wel bruinverlies genoemd maar eigenlijk mag het die naam nog niet hebben. Het is niet zoals voor een ongesteldheid.
Mijn borsten deden gisteren weer veel pijn. Nu weer een beetje minder. Ik begin een beetje misselijk te worden plus ik heb een logeerhond (ze komt altijd als haar baasje op vakantie gaat) en haar geur kan ik echt niet verdragen.

Kortom: ik weet het niet en zolang ik niet vloei en flinke krampen krijg kan ik ook niets weten tot de echo aanstaande vrijdag.

Al vertelde baasje van de hond dat zij ook bruinverlies had bij 2 zwangerschappen. 'Je baarmoeder ruimt als het ware alles op voor de ideale plek voor je baby, dat is wat de verloskundige mij toen vertelde'.

We blijven duimen. :thumbsup:
Hoi dames,

Mag ik misschien mee schrijven?

Ik ben Sofie, 37 jaar oud en laat morgen mijn spiraaltje verwijderen. Wij hebben al een zoon van 10 en zouden heel graag nog een 2e kindje willen. Die kinderwens was er al jaren maar helaas door een angststoornis steeds maar uitgesteld. Ik wil de angst niet laten winnen en daarom gaan we er weer voor. Ik ben super gespannen maar ook erg enthousiast en het lijkt me leuk om met andere dames (35+) te kunnen kletsen over onze ervaringen.

Nog nooit eerder op een forum gezeten dus hoop dat ik het een beetje snap :-)

liefs!
Hoi Soof, welkom en leuk dat je meeschrijft!
Spannend dat je je spiraal gaat verwijderen, vlgns mij zitten daar weinig hormoonveranderingen bij toch?
Ik heb vandaag met de gyn besloten voor de laparoscopie. Wij proberen al meer dan een jaar zwanger te raken. Alle andere onderzoeken waren positief. Dus nu als laatste bekijken of mn eileiders wel doorgankelijk zijn. Spannende tijden, maar ben ook blij dat we de onderzoeken toch gestart zijn. Wordt het toch wat concreter van.
Hi Sandra, dank je wel. Wat spannend voor jou ook zeg! Ik zat even terug te lezen maar ik kan mij voorstellen dan na een jaar proberen bij jullie beide het toch veel druk geeft en jullie allebei een manier voor moeten vinden om er mee om te gaan. Ik hoop dat de komende onderzoeken meer duidelijkheid geven en dat je natuurlijk snel zwanger zal raken.

Deze spiraal zit er al 5,5 jaar in dus het is wel hoog tijd. Ben ook het laatste jaar regelmatig ongesteld geworden maar ben wel erg benieuwd (na 10 jaar spiraal) wat er gebeurd met mijn lijf als het eruit is. Vind het zo spannend allemaal.

Voor alle dames die al aan het proberen zijn: ik duim voor jullie! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Zojuist bij de kliniek geweest voor een echo. Het was niet goed. De kansen op een gezonde zwangerschap zijn erg klein. Ik moet maandag terug voor een tweede echo en als er dan niets us veranderd word ik doorgestuurd naar de gyneacoloog. Dan wordt het kiezen tussen afwachten, pillen slikken of operatief verwijderen.

Ik ben bang. Voor bloedverlies en de mogelijke bijwerkingen. Ik ben alleen met dochter en ik wil niet dat zij iets merkt, angst heeft.

Zucht...wat een klotezooi.
apestaartje30 schreef:
10-07-2019 17:56
Zojuist bij de kliniek geweest voor een echo. Het was niet goed. De kansen op een gezonde zwangerschap zijn erg klein. Ik moet maandag terug voor een tweede echo en als er dan niets us veranderd word ik doorgestuurd naar de gyneacoloog. Dan wordt het kiezen tussen afwachten, pillen slikken of operatief verwijderen.

Ik ben bang. Voor bloedverlies en de mogelijke bijwerkingen. Ik ben alleen met dochter en ik wil niet dat zij iets merkt, angst heeft.

Zucht...wat een klotezooi.
Oh nee! Wat onwijs verdrietig om te lezen.
Ik kan mij voorstellen dat je bang bent. Weet ook niet zo goed wat te zeggen maar wens je heel veel sterkte toe. :rose:

Hoe oud is je dochter?
Wat verschrikkelijk zeg :(
Ik wens je heel veel sterkte toe de komende dagen.
Wat lastig dat je je groot moet houden voor je kind.
Hele dikke knuffel meis. Hou je taai...
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Doet me echt goed.

Op zich gaat het wel goed hoor, zoals ik in een ander topic schreef: ik ben erg nuchter en niet goed is niet goed. Zojuist een echo opgezocht van zeven weken en de mijne is inderdaad heel anders. Tja, dan moet er wat aan gedaan worden. Het gebeurt zó vaak en ik denk dan niet 'waarom ik??' maar 'waarom niet ook bij mij?'.

Voor nu zit ze nog even veilig bij mij. En ergens vind ik dat wel fijn. Op een rare manier geniet ik nog van mijn zwangerschap.

Alleen de hormonen....bleeeeh. Ik ben zo moe dat van de honderd vakantie plannen hooguit drie werkelijkheid zijn geworden. Daarnaast ben ik zó emotioneel. Het is dat de situatie verdrietig is, anders had ik er om kunnen lachen. Dochter (ze is negen trouwens) is nu bijvoorbeeld bij kinder vakantie werk en ik mis haar zo verschrikkelijk dat het bijna pijn doet! Dat zijn echt de hormonen want als iemand uitgebalanceerd is ben ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Ach apestaartje, wat een naar bericht! Ik blijf toch nog even voor je duimen! Heel veel sterkte komende dagen.
@apestaartje hoe gaat het nu? Wilde je toch laten weten dat ik aan je denk.

Ben zelf donderdag ongesteld geworden. Na 10 jaar spiraal een "echte" menstruatie met alle klachten die erbij horen ook. Was even vergeten hoe het kon zijn en voel me gewoon beroerd ook. Aan de andere kant ook wel weer heel erg blij omdat mijn cyclus dus op gang komt. Spannende tijden toch wel.
Ja spannend Soof, mijn gewone cyclus was ook ff wennen. Maar wel fijner, want met de pil leek het altijd alsof er meer wolken in mijn hoofd zaten en me vlakker voelde.
Ik moet over iets meer dan een week ongesteld worden, maar hoop natuurlijk dat hij weg blijft, dan hoef ik die hele laparoscopie niet meer te doen :)

Hoe gaat het met jou Apestaartje?
Alle reacties Link kopieren
Ha. Lief dat jullie aan me denken.
Hier is, denk ik, een miskraam begonnen. Ik had vanmorgen wat bloed (niet eerder gehad) en nu weer veel bruinverlies en kramp, echt flinke menstruatiepijn. Fijn dat mijn lichaam het zelf oplost. Hopelijk zet het door en hoef ik geen curretage, hoe eng ik dit ook vind.

Ik duim voor je Sandra!! :thumbsup:

Soof, zeker een goed teken. Het doet het nog. Ik vind mijn menstruatie daarom altijd heel dragelijk. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven